Date: 2010-11-14 | Time: 22:20:11

Filed under: The next Mrs.Bieber (avslutad)
0

The next Mrs. Bieber Episode 37

Jag såg att han blev lite orolig. Men jag räddade hans rädsla med att skratta.
- Jag bara skoja, du sa att jag var det bästa som har hänt dig och att du älskade mig. Är det sant?
- Skojar du? det är mer än sant.
- Naaw!
Jag pussade honom på munnen...

Vi åkte ifrån sjukhuset vid fryra på eftermiddagen senare den dan. Jag följde med Justin hem. Han var för trött för att göra någonting så vi låg i hans säng och tittade på film. Vi tittade på Rember me. Jag hade redan sett den. Men den var lika bra denna gång. Vi åt popcorn och hade mysigt. Jag låg i Justin's famn. Han luktade gott.
 Vi båda somnade innan filmen var slut. Pattie kom in och väckte oss.
- Ni måste ta bort allt det här, annars kommer ni att sova i popcorn i natt, sa hon och skrattade lite lätt.
Jag älskade Pattie. Hon var så snäll mot mig. Hon var rolig och lätt oss göra allt vi ville.
  Jag gick ner med skålen med popcorn till köket och ställde det där. Justin orkade inte så jag lätt han ligga kvar. När jag kom tillbaka hade han redam somnat. Jag kröp ner jämte han, han vaknade lite lätt och la armarna runt mig.

Jag åkte hem ifrån Justin senare den dagen. Dagen sniglade sig fram. Jag prövade smink som skulle passa till min kläning till balen på fredag och hur jag skulle ha håret. Jag prövade allt, men inget blev bra.
Jag slog in Lillys numer och ringde henne.
- Lilly, jag har världens största kris som pågår just nu!
- Vaddå, är du gravid eller vad?
- Nej?
- Vaddå jag bara gissa, det skulle ju inte var omöjligt?!
- Jo det skulle det, svarade jag surt.
- Vaddå, har ni inte gjort det än?
Hon lät väldigt förvånad, precis som att det var självklart att man skulle ha det.
- Nej det har vi inte, vi väntar på det rätta ögonblicket.
- Okej, ska jag komma över eller och hjälpa dig med vad nu är för kris som du har?
- Ja gör det.
Jag la på. Lilly kom en kvart senare.
- Hannah, seriöst. Ni måste göra det snart. Jag menar nu kan ju inte vänta hur länge som helst.
- Jag vet, jag vill. Men jag vet inte om jag vågar. Tänk om det gör ont?
- Men det gör det inte. Eller det jag hade inte ont i alla fall. Men det kanske gör ont på dig? det kan ju inte jag veta. Men erkänn att han vill?
Jag suckade djupt. Det var bara att inse saningen. Han hade försökte flera gånger. Men jag hade alltid bakat ut. När jag tänkte efter så hade jag ju inte dirket något att vara rädd för.
- Ja, men...
- Han du måste se till att han får som han vill.
- Okej då!
Jag kollade ner på mina naglar och tog bort lite av mitt svarta nagellack.
- Men vad var det för kris egentligen?
Lilly tog en tidning ur mitt tidningställ och satte sig i min säng.
- Jag vet inte hur jag ska sminka mig eller ha håret på balen. Vad ska jag ta mig till, det är ju i övermorgon!?
Lilly skakade på huvudet och log. Hon var alltid så lung. Vad som än hade hänt. Det var ganska sjukt hur hon klarade av det. Jag minns en gång när jag gick i typ 8 och en i min klass ramlade och slog i huvudet så att det började att blöda. Då var det Lilly som typ räddad hans liv, medans vi andra bara stod vid sidan om och såg ut som frågetecken. Jag vågade inte göra någonting.
- Kom så ska jag hjälpa dig.
Vi gick in på toan. Efter drygt en timme lyckats göra mig lika fina som en prinssesa på sitt eget bröllop.
-Wow! tack Lilly du är bäst. Du kan väl komma hit innan balen så kan vi göra oss i ordning tillsammans?
- Ja visst!
Hon log mot mig. Tog lite läppglans på läpparna och gick sedan tillbaka till mitt rum. Vi låg i min säng och bara snackade skit så som vi tjejer gör. Vi tittade i tidningar och drömde om snygga killar. Jag hade ju redan min drömkille. Men Lilly hade det lite svårare. Hon ville liksom bli tillsammans med....

Justin

Det var alltid så tomt efter att Hannah hade åkt. Det kändes nästan som att någon hade dött.
Jag låg i min säng och tittade på tv. Jag tänkte på om jag och Hannah någonsin skulle få till det? Jag var ju säker på att jag ville att min första gång skulle vara med henne. Men jag vill ju att det ska vara specillet. Men jag undrar om Hannah vill? det kändes så ibland fast ändå inte. Hon hade ju backat ut några gånger när jag försökt. Så jag vet inte hur jag ska få till det. Enligt en del infromation så ska det ju vara typ romantiskt förre. Eller har jag fel? 
 
Kort episode jag vet. Men jag måste hinna skriva en till eller två som kommer i morgon när jag är i skolan. Ni får nöja er med detta i dag:D

Comments
Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback