Date: 2011-12-03 | Time: 00:54:40

Filed under: Someday (pågående)
6

Kapitel 4 - it's getting closer

Tidigare: Elena hjälper Justin att välja scenkläder och dem blir bra vänner. Hela skolan förberder inför fredagen. Selena och Justin bråkar och han vet inte vad han ska göra åt det.


Elena

Jag vaknade dagen därpå av att min lillebror kom in i mitt rum och skakade om mig. Han hade på sig sin Spiderman pyjamas. Han var så söt min lillebror. Världens bästa lillebror!

–      Elena, vakna!

 

Trots att jag var trött öppnade jag ögonen och tittade på honom. Hans bruna lockig hår var rufsigt. Det syntes att han nyss hade vaknat. Jag vände huvudet mot mitt nattduksbord. Klockan var halv nio. Jag började om en och en halvtimme. I dag i skolan skulle jag bara fixa inför fredag. Två dagar kvar nu. Hela skolan var helt uppspelt. Alla i min klass jobbade som tusan med att få i ordning ute vid den stora scenen där Justin skulle uppträda. Vi hade satt upp volanger och julkulor. Vi till och med fixat granar vid hade pyntat och fixat. Vi hade två som ”kiosker” där vi sålde, pepparkakor, lussebullar och glögg, både med och utan alkohol.

 

-       Mamma och pappa sa att du skulle fixa frukost till mig, sa han och satte sig i min säng.

-       Jaså det säger du, sa jag och satte han i mitt knä. Vad vill du ha då?

-       Pannkakor!

-       Det hinner jag inte göra, något annat?

-       Pannkakor!

-       Haha du är ju för söt. Men okej då. Amerikanska i så fall.

-       Okej! Sa han och sprang ut i rummet. Jag hörde att han började leka med en av alla hans tusen bilar.

-

Jag gick fram till min garderob och letade efter något passande att ha på mig. Det snöade en aning ute så det fick vara något varmt. Håret satte jag upp i en enkel fiskbensfläta. Jag sminkade mig och fixade i ordning mitt rum.

 

-       Elena, jag är hungrig!

-       Jag kommer nu! svarade jag. Jag tog med mig min data och mobil ner.

 

Jag tog fram alla ingredienser som behövdes för att baka pannkakor. Sen var det bara att sätta igång.

 

-       Elena.

-       Ja, svarade jag.

-       Är du kär i någon? sa John. Min lille bror var bara för söt. Jag kunde inte låta be att le.

Jag skakade på huvudet och gick fram till honom.

 

-       Ja klart jag är! Min pojkvän såklart!

-       Jag är kär i en tjej på min skola.

 

Min 7 åriga lille bror var kär, hur gulligt är inte det? Han satte och tittade på mig, medans jag fixade pannkakorna.

 

-       Jaså, vem är den lyckliga tjejen?

-       Hon heter Melody och går i min klass.

-       Jaha, hur länge har du vart kär i henne då? Frågade jag och la ner den första pannkakan i stekpannan.

-       Sen igår.

 

Haha jag kunde inte låta bli att skratta. Sen igår. Hur gulligt var inte det?

 

-       Vad ska du göra åt det då? sa jag och gav han en pannkaka.

-       Jag vet inte? Jag tänkte att du kunde hjälpa mig med det. Vad ska man göra för att någon ska börja gilla än?

-       Nä du, Robin, skickade gulliga sms, blommor och var bara snäll mot mig. Du kanske kan rita en teckning till henne eller något?

-       Mm.

-       Och kom ihåg, var jätte snäll mot henne. Du kan säga att hon har fina kläder någon gång ibland och sånt.

 

Han nickade till svara och åt av sin pannkaka som var full av sirap. Han hade mat runt hela munnen.

 

Justin

-       Har du bestämt vilka låtar du ska köra än? Frågade Scooter och kom in i mitt rum.

-       Funderar på, misteltoe, Santa claus is coming to town, pray, one less lonley girl och baby! Låter det bra eller ska det vara mindre låtar?

-       Nej det låter bra. Ska vi ha så att vi tar upp en tjej på scenen? Frågade Scooter och skrev in låtarna jag precis hade sagt i sin mobil.

-       Ja det är nog bra. Dem kommer bli helt galna, haha!

-       Dem är alltid galna Justin.

 

Scooter gick ut ur rummet. Jag skulle tillbaka till skolan idag igen. Klockan var halv tio så jag var någon tvungen att skynda mig lite nu. Jag skulle vara där om en halvtimme. Jag tog på mig kläder kopplade in hörlurar till min mobil och gick ner till köket. Jag var vrålhungrig så en rejäl frukost skulle sitta fint.

 

Jag tittade på mobil om jag hade fått några nya meddelanden av Selena, men nej. Om hon nu ville att det skulle fungera, fick hon faktiskt ta och hjälpa till lite hon med,

 

När klockan var en kvart minuter över elva befann jag mig utanför Elenas skola. Jag gick in och bort till expeditionen för att hitta henne.

 

-       Hej! sa hon och gav mig en lätt kram. Trots att jag bara hade träffat henne ett få tal gånger och inte pratat så där överdrivet mycket med henne. Kändes det ändå så som att jag kände henne.

-       Tja! Läget?

-       Jo bara bra, lite trött bara. Hur är det själv?

 

Hon höll på att räcka muggar och tallrikar. Hon skrev upp allting på en Ipad och kontrollerade så att allt stämde.

 

-       Jo men det fint! Är i Kanada så vad annars?

-       Nä det är klart!

Vi höll på hela dagen med att göra i ordning inför fredagen. När dem var klara med den stora scenen var det dags för mig att göra soundcheck. Jag gick upp på scenen och ställde mig framför en mikrofon. Dem satte på musiken till misteltoe och jag började sjunga…


Förlåt för att dagens inlägg kommer upp så sent. Men har inte vart hemma. Men kommentera på nu så får ni kanske om ni har tur två till idag!


Comments
Written by: Felizia

Superbra :D

2011-12-03 @ 13:10:24 - URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Written by: Mathilda

jätte bra :D meeeer

2011-12-03 @ 13:16:55 -



Written by: Johanna :>>>>>>>>>>>.

Om jag ska vara riktigt ärlig, så tycker jag detta suger.

Mii har liksom vatt på bloggen och bloggat på en novell, i ETT HALV ÅR. Utan att du ens brytt dig. Jag tycker detta är dålig stil.

Varför kunde du inte låta mii skriva klart sin novell, eller eran, eller whatever.

Jag tycker det är jobbigt att behöva läsa 2 stycken.

Jag vill ha tillbaka det gamla.

2011-12-03 @ 17:29:29 - URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/



Written by: Sandra

Grymt, nu har du en ny läsare på denna novell ;)

2011-12-03 @ 21:51:04 - URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/



Written by: Sandra

Grymt, nu har du en ny läsare på denna novell ;)

2011-12-03 @ 21:57:01 - URL: http://justinsmexybieber.blogg.se/



Written by: Johanna

jättebra :) '

2011-12-07 @ 21:15:04 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback