Date: 2011-12-05 | Time: 22:21:52

Filed under: Someday (pågående)
7

kapitel 5 - He is just so damn charming!

Tidigare: Justin, Elena och Robin äter lunch tillsammans. Självklart lyckas paps hitta dem och dem är tvunga att fly. Fredagens konsert närmare sig allt mer och alla börjar bli mer och mer nervös.


Vi sprang ut ifrån restaurangen i full vart. Robin såg inte speciellt glad ut. Han var nästan svart i ögonen och tittade ilsket på mig. Jag förstod inte vad de var han hade emot mig. Eller ska jag säga dem?

 

-       Var ska vi ta vägen? Sa Elena när vi hade kommit ut ur restaurangen.

-       Vi kanske ska åka tillbaka till skolan? Sa Robin.

-       De är det första stället dem kommer att leta, svarade jag.

 

Jag var så trött på dem. Dem var efter mig över allt. Jag blev galen på dem! Man fick inte ha någonting ifred.

 

-       Vi åker hem till mig då, sa Elena och sprang bort emot bilen. Vi hoppade in i bilen. Robin satte sig i förarsätet och startade.

 

Dem sprang efter oss ett tag. Men tillslut insåg dem att dem inte skulle kunna komma ifatt oss utan en bil.  Jag antog att han tog en omväg, för det tog över en kvart att komma fram. Tillslut kom vi fram till ett stort vit hus, med en mycket fin trädgård. På baksidan var det en liten pool.

 

-       Ja här bor jag. Det kanske inte är så där jätte städat, men det får du leva med, sa Elena.

-       Ni, hostade Robin fram.

-       Förlåt, men du är ju van.

 

Robin skakade på huvudet och vi gick in.

 

Fredag – klockan fyra – Elena

Hela skolan var på spänn. Ikväll skulle äntligen Justin och några ifrån skolan uppträda. Hela veckan hade vi nu jobbat. Det skulle bli så spännande.

 

Jag gick in till Justin’s loge. Hans egna frisör var där inne och klippte han.

 

-       Hej Elena! What’s up? Sa han och tittade åt min håll.

-       Tjo! Jo det är bara bra, själv?

-       Bara fint, känns så där bra att bli a med ”my bieber hair” antar att alla beliebers kommer att bli galna på mig!

-       Haha antagligen!

-       Haha, sa han. Så är du nervös inför i kvällen eller?

-       Ja som tusan, tänk om jag gör bort mig totalt? Är du?

-       Nej det kommer du inte att göra, det lovar jag dig! sa han och reste sig upp ur stolen. Själv är man aldrig nervös.

-       Du de tror jag inte på ett ögonblick!

 

Han gick fram och gav mig en snabb kram. Han hade blött hår, så de droppade ner en aning på min axel. Han gick sedan bort till en annan stol, där has frisör skulle blåsa de.

 

-       Så du är alltså Elena, sa hans frisör och tittade på mig.

-       Jepp, that’s me!

-       Så trevligt att träffas! Justin har sagt så mycket om dig.

 

Jag kände att jag blev röd om kinderna. Och vände mig bort och tittade mig själv i spegeln, som hängde på väggen. Dagens klädsel var för en gångs skull faktiskt riktigt snygg. Jag vände mig om till Justin igen, som också var röd i ansiktet.

 

-       Jaså, svarade jag tillslut och log emot båda två.

-       Så vad ska du göra på kvällens show, sa hon och tittade intensivt på mig.

 

Jag fick inte berätta vad ska jag skulle göra än. Det var bara rektorn och Justin som visste om det än så länge.

 

-       Jag ska bara presentera, ljög jag.

-       Jaha, lycka till!

-       Tack så mycket. Justin du ska hjälpa mig med scenkläder sen, sa jag.

-       Så gärna. Jag är strax klar så vi kan sticka dit.

 

Jag gjorde tummen upp. Fem minuter senare var Justin färdig klippt. Vi gick ut ifrån hans loge och bort till parkeringen och hoppade in i hans bil.

 

-       Det blev skit snyggt!

-       Tack så mycket. Kände för att göra något nytt. Musik?

-       Om jag får välja, sa jag och tittade på radion som satt inbyggd i bilen.

-       Självklart!

 

Jag letade efter en kanal som för tillfället hade en bra låt på.  Efter ett x – antal bytande hittade jag äntligen en kanal som spelade låten, Titanium med David Guetta feat Sia. En riktigt grym låt! Justin sjung med som vanligt.

 

Vi stod och letade och letade efter en passande outfitt för kvällen. Det var svårt att hitta en perfekt. Men Justin visste verkligen vad som var snyggt. Så till slut hade vi fått ihop en riktigt snygg outfitt.

 

Vi åkte tillbaka till skolan. Justin valde denna gång låt och de blev då We all want love med Rihanna. Också en bra låt.

 

-       Du Justin får jag fråga dig en sak?

-       Klart du får min sköna.

 

Jag kunde inte låta bli att le när han sa min sköna. Han var så charmig att de fanns inte.

 

-       När du uppträder, hur kommer du undan nervositeten?

-       Jag antar att jag är så pass van nu att de inte är speciellt nervöst. Men på galor, privat framträdanden eller väldigt viktiga konserter brukar jag bli lite mer nervös. Jag är alltid nervös. Men man ska vara lite nervös för att de ska gå bra. Kom ihåg det.

-       Tack Justin..Bieber!

Han skrattade åt mig. Åh vad jag älskade hans underbara vackra leende. Man fick inte nog av de…


Kan lova er att detta är bland dem sista lite segare avsnitten i denna storyn. Snart kommer den igång påriktigt. Åh just de ja för skoj skull, vad tror ni de är Elena ska göra? Den som gisar rätt får en läkning till, twitter, tumblr, blogg eller vad man nu vill! Kraaaaam!

Comments
Written by: Mathilda

det var jätte bra :D meeeer

2011-12-06 @ 00:07:10 -



Written by: elena

super bra

2011-12-06 @ 07:15:40 -



Written by: Nicole Hamilton

Jag tror att hon kommer kanske sjunga någoting eller dansa eller nåt :) Jättebra novell!

2011-12-06 @ 14:31:58 - URL: http://aaww.blogg.se/



Written by: M

Grymt bra :D

2011-12-06 @ 20:59:43 -



Written by: tinalammela <3

mer!! :D grymt bra<3

2011-12-06 @ 21:40:43 - URL: http://ttul.blogg.se/



Written by: Johanna

GRYMT BRA

2011-12-07 @ 21:22:31 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Victoria

Jag tror hon kommer bli uppdragen på sen när det är one less lonley girl! Men att hon typ ska sjunga med honom också! :D <3

2012-06-11 @ 09:09:13 - URL: http://vickaans.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback