Date: 2011-12-29 | Time: 15:30:25

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
10

My Favorite Girl 109

- men Bell nu har jag en grej jag skulle vilja fråga.. sa han och jag frös till.

Han släppte taget om mig och gick ner på ett knä..

- Bell… vill du gifta dig med mig ? frågade han och log och öppnade en ask med en ring i

- …. nej.. svarade jag.

 

 

 

 

 

 

 

 

- Va?? sa Justin och kollade skräckslaget på mig.

 

- nej, sa jag och log . Jag gick ner och satte mig på mina knän och tog hans händer i mina

 

- Justin.. bara för att vi ska ha ett barn tillsammans betyder inte de att vi behöver gifta oss ! Justin .. jag säger inte "nej" för att jag inte älskar dig för de gör jag sååå mycket!! men jag tycker att om vi ska gifta oss så ska vi göra de för att vi vill och för att vi älskar varandra inte för att vi måste.. okej? sa jag och släppte hans ena hand och smekte hans kind.

 

han kramade mig hårt utan att säga nått. jag kramade honom tillbaka.

 

de blev lite pinsamt.. jag menar… han friade precis till mig och jag sa "Nej". vad skulle hända nu?

 

Jag tog mina händer på hans kinder och tittade honom djupt i ögonen.

 

- De kommer komma en dag då vi kommer känna oss redo att gifta oss.. den dagen kanske e närmare än vi tror.. sa jag och la huvudet på sned och log - jag älskar dig Justin sa jag och gav honom en puss..

 

sen ställde jag mig upp och låtsades som ingenting. han satt kvar. Jag gick iväg ..

 

- idag så ska jag åka till barnmorskan på ultraljud , vill du.. sen hann jag inte säga mer förrän Justin avbröt mig

 

- Bell.. sa han och jag vände mig om mot honom.. nu stod han upp och kollade mig djupt in i ögonen - du fick mig precis att inse hur mycket jag älskar dig…

 

- va? sa jag och kollade konstigt på honom, jag förstod inte riktigt vad han menade.

 

Han kom närmare… och släppte inte ögonkontakten med mig.

 

- när du sa så där.. som du sa alldeles nyss.. där nere sa han och nickade mot platsen på golvet som vi satt på för nån minut sen. - de fick mig att inse hur mycket jag älskar dig och hur mycket jag vill ha dig vid min sida.. fortsatte han och nu va han framme vid mig och höll i mina händer och jag började få tårar i ögonen

 

- jag kan inte leva utan dig Bell..  och vill inte heller… så nu frågar jag dig, inte för att jag måste utan för att jag vill och för att jag älskar dig så mycket! ..

 

Han släppte min ena hand och tog fram asken ur fickan igen och gick ner på ett knä

 

- Bell… vill du gifta dig med mig? .. frågade han och log

 

Jag hade så mycket tårar i ögonen och kunde inte sluta lee

 

- Ja! sa jag samtidigt som en tår föll ner för min kind och han kunde inte sluta lee.. han blev också tårögd.. de såg jag.. han blev säkert lättade för att jag inte sa "nej" igen.. men vem skulle kunna säga "nej" till den bästa pojkvännen i världen !? .. när han ville för att han ville inte för att han va tvungen .. inte jag ialla fall…

 

han satte på mig ringen och vi kunde bara inte sluta lee!

när han hade satt på mig ringen ställde han sig upp och kramade mig mjukt men ändå hårt,

 

Jag kände hur en tår föll på min axel.. jag grät ju som en bebis av lycka ! men om jag ska vara ärlig så trodde inte jag att Justin skulle gråta över en sån här sak!

 

- hur e de gubben ? frågade jag samtidigt som jag skrattade till lite av lycka och tårades bort en tår

 

- jag e bara så lycklig över att jag har fått min tjej som jag alltid dröm om.. sa han och torkade bort några tårar som fanns i ögonen med tummen och pekfingret.

 

- naaaww.. gubben ! sa jag och kysste hans panna och kramade honom igen !

 

sen kollade han på mig med ett leende som jag inte sätt förut någonsin.. han såg ut att verkligen mena de.. han va äkta glad! de värmde mig inombords för de va jag som hade gjort honom så glad..

 

 

sen.. efter ett tag kom vi tillbaka till verkligheten! till de som vi inte hade tänkt på.. Allt började snurra i mitt huvud! tårtor, klänningar, blommor, gäster!

vilken tårta? vilket tema? vilka gäster? vart?

 

vi satte oss i soffan och jag började fråga Justin alla frågor..

 

- men gumma de e detdär du får bestämma! sa han och kollade glatt på mig

 

- va? frågade jag chockad!

 

- ja nu måste du ju välja ut en brudtärna och så ska ni ju gå och prova klänningar och prova tårtor och allt sånt! de kommer bli jätte kul!

 

så fort han sa brudtärna så tänkte jag på Molly, vi hade ändå känt varandra lite längre and jag och Sara..  och jag tror.. ne jag vet att Sara inte tar illa upp för vi e så bra vänner alla tre! och Sara har varit brudtärna till hennes syster som gifte sig förra året!

 

Jag ringde Molly direkt och hon svarade innan jag en hade hunnit tänkte ut hur jag skulle fråga henne

 

- HEEEEEEJ BELL!! sa hon högt ! jag fick nästa ta bort mobilen lite ifrån örat för att hon sa de så högt

 

- Heeej Molly! svarade jag

 

- va ville du? frågade hon glatt

 

- jo.. du kan du komma hit, fort? frågade jag och försökte låta allvarlig för att skrämma henne lite

 

- ja visst.. sa hon och lät allvarlig  - e de e nått som hänt.. ? frågade hon försiktigt

 

- mm… de kan man säga … sa jag och försökte låta ledsen fast de va väääääldigt svårt!

 

- okej jag kommer ! sa hon och så la vi på.

 

 

bara efter några minuter så knackade de hårt på dörren, Justin gick till sovrummet och gömde sig och jag gick och öppna dörren,

 

- hej .. sa hon andfådd

 

- hej.. sa jag och tittade ner i golvet..

 

- så.. sa hon och tog ett djupt andetag - har han gjort nått ? sa hon och hon såg sur ut

 

- aa de kan man säga .. sa jag och gjorde en ledsen min ..

 

hon gick in och jag stängde dörren

 

- va har han gjort?! sa hon och lät väldigt arg

 

- han har.. FRIAT!! skrek jag och hoppade runt och visade henne ringen som satt perfekt på min hand

 

hon började skrika och hoppa runt som bara den !!

hon tog min hand och tittade noggrant på ringen

 

- O herre gud! jag som trodde att han hade gjort nått dumt!!! sa hon tittade upp på mig med ett stort och chockt leende

 

- HAHA där lurade jag dig allt!! skrattade jag som svar.

 

- ÅÅÅ !! skrek hon och gav mig en stor kram ! - jag e så glad för dig skull Bell! sa hon i mitt öra

 

- jag med sa jag med ett leende på läpparna och kunde inte sluta tänka på min framtid med Justin - men jag skulle vara ännu gladare om du vill varan min brudtärna.. sa jag i hennes öra och jag kände hur hon släppte taget om mig och sakta bakade

 

- jag? din brudtärna?! sa hon chockat

 

jag bara nickade

 

- JAAAAAAAAAA!! jag har aldrig fått vara de förut!! ååå självkärt gumman !! sa hon och vi kramades och hoppade runt i gen i cirklar hand i hand

 

efter ett tag kikade Justin fram från ett hörn.. åå stackarn måste ha stått där och väntat jätte länge!

 

Molly sprang emot honom och gav honom en stort kram ! jag tror inte att han va så beräd på de för han tappade fotfästet lite och ramlade lite bakåt men de gick bra!

 

 

Molly verkade inte märka nått för hon skrek lika högt och va lika glad,

sen kom Justin emot mig.. han såg allvarlig ut..

Han tog mina händer..

 

- Bell.. jag har pratat med prästen …

 

- okej.. sa jag och kollade bekymrat på honom

 

- den ända tiden han har är om en och en halv vecka.. ! va ska vi göra? … sa och kollade ledsamt på mig

 

_______________________________________________________________________________________________

herregud!! 10 KOMMENTARER !! TACK SÅ JÄTTE MYCKET!! =DDD ni e BÄST!! hoppas ni tycker om de här kapitlet inte så mycket drama och spänning kanske med de är lyckligt =') hihi

Tack ännu en gång för alla fina kommentare!! de e ni läsare och era underbara kommentarer som gör så att jag vill skriva! =)


P.S de kommer ett kapitel imorgon så håll utkik!

KRAM! =D// Mii



Comments
Written by: C

du skriver så jäkla grymt! älskar din novell :D

2011-12-29 @ 17:33:42 -



Written by: Felizia

Awesome! :D

2011-12-29 @ 17:36:49 - URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Written by: Filippa

bra!! längtar till nästa

2011-12-29 @ 18:22:10 -



Written by: adnamA

Åhhhhh, MER!! =D

Jätte bra,du e ju jätte duktig på att skriva!!

2011-12-29 @ 20:32:21 -



Written by: jozefine

Skit bra!! :D

2011-12-29 @ 21:15:50 -



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeer :D var sjukt bra :D när den här är slut kommer det komma en ny då? :D

2011-12-29 @ 22:30:08 -



Written by: fanny

det var ett bra kapitel men kan du inte skriva lite oftare? <3

2011-12-29 @ 22:41:08 - URL: http://fannygunnarsson.devote.se



Written by: Lisa

Omg jättebra :)

2011-12-29 @ 23:53:06 -



Written by: sharia

mer!!

2011-12-30 @ 00:31:18 -



Written by: Anna

såklart dom gifter sig då!

åh asbra, meer :*

2011-12-30 @ 03:14:05 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback