Date: 2011-12-01 | Time: 20:51:29

Filed under: Someday (pågående)
3

Someday-kapitel 3 -preparation

Tidigare: Justin har gått med på att göra en välgörenhetskonsert på Elenas skola. För att dem ska få in pengar. Justin och Selena bråkar. Elena som är elevrådsrepresentant, berättar vad Justin ska göra för dem.


Vi små pratade lite påväg bort till cafét. Han var mycket trevligare än vad jag hade trott. Han var inte alls lika ”kändisaktig” som jag hade trott. Han var inte heller snobbig och trodde att allt kom av sig själv. Han var som vilken kille som helst. Förutom det faktum att han hade mer pengar än dem flesta andra sjuttonåringar och var hur grym som helst på att sjunga.

 

-       Vad är det i dem här lådorna förresten? Sa Justin och gick in genom dörren jag höll upp, som ledde in till skolcafét.

-       Det är muggar, tallrikar och lite sånt tills på fredag.

-       Okej. Har du något förslag på vilket låtar jag ska köra på fredag?

-       Det är ju snart jul, så lite jullåtar kanske? Sen kan du ju köra några vanliga låtar också.

-       Låter bra. Nu när jag har hjälpt mig får du ta och hjälpa mig.

-       Jaha okej, med vad då för något?

-       Scenkläder! Sa han glatt och sträckte upp båda armarna i luften!

-       Haha okej.

Han sa att vi skulle åka iväg till ett ställe i närheten av skolan. Hans stylist Ryan var där inne och fixade med kläder och grejer. Det var ett helt rum fult med enbart kläder.

 

-       Hey bro! sa Justin till Ryan och dem gjorde en sån där killhälsning som alla killar gör. Ryan var kanske i 20 års åldern, med brunt rufsigt hår och snygg. Han hade en svart långarmad tröja på sig, och till det ett par vanliga jeans.

-       Scenkläder eller?

-       YEs!

-       Det är bara att gå in dit och leta, sa han och pekade på ett rum jämte det vi befann oss i.

 

Jag följde efter Justin. Justin började titta på kläderna och tog fram några. Och hängde dem på en klädhäst som stod i mitten av rummet. Snart var den fylld med kläder. Jag stod och tittade på dem och fick en favorit med än gång. En röd stickade tröja med vita detaljer.

-       Den här ska du ju lätt ha! sa jag och tog fram tröjan till ha.

-       Ha den var riktigt snygg, får prova den. Han tog med tröjan in i ett annat rum. Han kom tillbaka någon minut senare med tröjan på sig. Den passade han perfekt.

-       Den ska du, du har inget val, sa jag och skrattade.

-       Som du vill madam! Nu är det bara byxor och skor kvar.

-

Vi letade efter ett par skor. Tillslut hittade vi ett par. Efter drygt två och en halvtimme kom vi äntligen ut där ifrån. Vi gick ut till Justin’s bil och han kopplade in sin iphone, så vi kunde lyssna på musik. Till skillnad från alla andra iphone som var vita eller svarta, hade han en röd.

-       Du får välja låt, sa han och gav mig mobilen.

Jag funderade på vilken låt jag skulle sätta på. Lugn eller lite party? Jag sökte på take over control och tog alternativet högst upp.

-       Åh världens bästa låt, förutom mina då, hehe, sa han skryt samt och startade bilen.

Han körde tillbaka mig till skolan. På vägen hem såg vi några i min klass vara ute och sätta upp affischer om fredag. Dem satte på varenda ställe man kunde tänka sig.

-       Jag tror det kommer komma hur mycket folk som helst på fredag.

-       Hoppas det, var ett tag sedan jag uppträde så det kommer bli grymt!

-       Ja och hoppas vi får in lite pengar också.

-       Jag hjälper er annars, sa han och stannade bilen.

-       Tack för skjutsen! Vi syns på fredag, om det är något du undrar är det bara att höra av sig!

Jag gick ut ur bilen och in i skolan. Det var inte så många elever inne i skolan nu heller. Alla var och fixade inför fredagen. Jag gick bort till rektorns kontor för att fråga om det var något mer jag kunde göra för dagen. Det var det inte så jag fick sluta lite tidigare. Passade perfekt, nu kunde jag dra in till stan och leta efter kläder till på fredag.

 

Justin

Jag låg i min säng och tittade på en bild på mig och Selena. Undra hur hon hade det just nu? Jag kanske borde ringa och kolla? Eller hon kanske höll på att repa eller vad i studion? Äh strunt samma. Jag tog upp min mobil och ringde henne. Två signaler gick fram innan hon svarade.

 

-       Och du vill? Frågade hon.

-       Hur är det? Vi har inte pratat sen jag stack.

-       Jo det är super! Har aldrig haft det bättre. Hur är det själv?

-       Selena seriöst. Det kommer aldrig bli bra om vi inte pratar om det.

-       Tänk om jag inte vill prata om det då Justin?

-       Nä, då vet jag inte vad vi ska göra, om jag ska vara helt ärlig! Vill du att de här ska fungera? För det vill jag.

-       Ja det vill jag, men jag orkar inte ha den diskussionen nu.

 

Hon la på. Hon var hopplös. Vad ska man göra åt henne egentligen? Jag fick la antagligen bara fortsätta att försöka.


Jag vet att den är seg fortfarande. Men jag vill inte att det ska gå för fort fram och sen vill jag även att det ska vara ganska så trovärdigt. Men vad tycker ni än så länge?


Comments
Written by: Melina

Skitbra!

2011-12-01 @ 21:27:29 -



Written by: Mathilda

det var sjukt bra :D meeer nu snälla :D

2011-12-01 @ 21:57:41 -



Written by: Felizia

SJUUUKT UNDERBAR JU! :D

2011-12-01 @ 22:42:42 - URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback