Date: 2011-02-15 | Time: 15:59:43

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
6

My Favorite Girl episode 4

Hon log mot mig och jag blev varm i hela kroppen.

- HJÄLP! RING 911...


Jag och Isabella tittade upp. En tjej stod borta vid ett träd och skrek. Vi sprang dit bort, för att se vad det var.

- Vad är det?
- Hon vaknar inte, skrek hon!

Isabella

På marken låg Alex. Helt död. Jag fick panik.

- Justin det är Alex!

Trots att han inte visste vem hon var så tog han upp sin mobil och ringde 911.

- Dem kommer snart! sa han och hjälpte Alex upp.

Vi gick och la henne på en bänk och försökte få henne att vakna. Men hon vaknade inte. Jag skakade av räddsla att hon inte skulle göra det igen. Några minuter senare hörde jag ambulansen. Dem sprang fram till mig eftersom jag skrek till dem.

Plötsligt började Justin's låt baby att spelas. Justin tog upp sin mobil och gick iväg.

Justin

- Hallå?

Jag fick nästan skrika för att person som ringde skulle höra för det var så högljudet.

- Hej Justin det är jag, Selena.
- Hej sötnos! vad gör du?
- Saknar dig, såklart. Men jag ska till Atlanta i morgon, ska vi ses?
- Klart vi ska, sötnos, svarade jag. Men jag måste dra nu, herrå! puss.

Jag la på innan hon hann säga någonting. Jag gick sedan bort till Bella och Alex igen. Dem var på väg in i ambulansen.

- Åh snälla Justin kan inte du följa med till sjukhuset? frågade Bella mig.
- Okej visst!

Vi hoppade in i ambulansen och körde iväg. Snart var vi framme och dem tog bort Alex ifrån oss med än gång. Dem sa åt oss vad vi kunde sitta och så vi gick och satte oss där.

Isabella

Jag skakade fortfarande, av räddsla. Justin tittade lite oroligt på mig.

- Men herregud, mår du bra? frågade han mig.
- Nä inte så, jag är orolig för henne.
- Ta det lugnt, det kommer att bli bra.

Han tog min hand för att lugna ner mig. Inte för att det funkade så bra. Men det var på något sätt skönt att ha någon bredvid mig som brydde sig.

Kanske en kvart tjugo minuter senare kom en läkare fram till oss.

- Hon mår bra nu, hon hade bara fått lite för mycket dricka så vi magpumpade henne och så. Men hon mår nu bra. Men hon måste vara kvar över natten.
- Okej, vilken tur men kan jag sova över med henne här.
- Nej tyvärr det går inte, sa doktorn.

Konstigt tänkte jag. Det brukar ju alltid att gå.

- Jaha okej!

Jag och Justin åkte ner med hissen.

- Jag ringer efter en taxi, sa Justin.
- Okej, gö det. Beställ två är du snäll. Vi ska ju inte till sammaställe.
- Men det gör inget, vi kan släppa av dig först.
- Säkert? frågade jag lite osäkert.
- Självklart! sa han och log.

Han var faktiskt ganska så snygg. Inte så snygg som typ Zac Efron. Men nästan i allafall. Justin gick iväg för att ringa om kom tillbaka med ett leende på läpparna.

- Dem kommer om 10 minuter, svarade jag.

Det hade börjat bli riktigt kallt ut. Det var först då jag märkte att jag stod och skakade.

- Här ta min jacka, du fryser ju ihjäl, sa Justin ironiskt och la sin jacka över mina axlar.

- Tack, svarade jag och gick bort och satte mig på en bänk. Justin kom och satte sig han med.

När vi stannade till vid mitt hus. Vände jag mig om till Justin.

- Tack för att du hängde med. Det betydde mycket för mig.
- Det är lugnt.
- Och du, här är mitt numer, sa jag och gav han en liten papperslapp jag hade rivit ut ur min kalender och skrivit mitt numer.
- Jag smsar dig så att du får mitt.
- Kanon!

Jag log stort. Sen gav jag han en lätt kram.

- Ey du vad kostar det? frågade jag han som körde taxin.
- Det är lugnt jag betlar det sen, sa Justin.
- Säkert? frågade jag.
- Japp!
- Tack så mycket.

Jag gick ut i taxin och började gå uppför trappan till mitt hus när jag hör hur någon ropar mitt namn. Jag vänder mig om och där ser jag.....

Comments
Written by: Kajsa

omg meer :D

2011-02-15 @ 16:33:23 -



Written by: Anonym

Meeeeeeeeeeeer!!!

Det är Justin han villnhänga! <3

2011-02-15 @ 16:33:48 -



Written by: evelina

Vad bra denna novell är hittills :D Vill ha mer:)

2011-02-15 @ 17:38:20 - URL: http://entjejelina.blogg.se/



Written by: lovisa

den är as grym! den är bäst!!:D

2011-02-15 @ 18:41:38 -



Written by: Hanna:)

Meer:)

2011-02-15 @ 18:44:26 -



Written by: Hanna:)

Meer:)

2011-02-15 @ 19:11:20 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback