Date: 2011-07-14 | Time: 18:09:15

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
4

My Favorite Girl 74

Jag sprang till hans hus och plingade på.. Jag va helt dyngsur, mitt smink rann och jag grät.. Dörren öppnade och han stod och såg helt förvånad ut!

- Bell! va har hänt!! sa han men jag sa inget, jag bara stog där i regnet och grät.. - Bell kom in.. Sa han och tog min arm och ledde mig in..

 

 

Jag gick in och stod och skaka medans Christian stängde dörren..

Jag tittade runt och de såg ut som om han va ensam.. Jag försökte att inte gråta och och tänka på de som precis hade hänt med de va svårt.. tårarna bara rann och rann och de gick inte att få ett stopp på dom.. Jag gjorde inte en min utan tittade bara ner i golvet och lät tårarna falla ner från mina kinder på golvet..

Christian ställde sig framför mig och tog tag i båda mina armar och böjde sig ner så han skulle kunna se mig i mina ögon..

 

-Bell.. Vad har hänt?! vart är Justin?!

 

Jag tittade upp och började stor böla och kunde inte säga nått!

Han sa inget utan bara kramade mig hårt, Jag tog mina armar runt honom och grät ut på hans axel. Han tog sin hand i mitt hår och kysste mig på pannan

 

- Kom.. sa han och tog min hand och ledde mig upp för en trappa och in  i hans rum, - Där är badrummet sa han och pekade mot en dörr - ta en varm dusch..

 

Jag tittade på honom med en ledsen blick med ett leende som sa ''tack'' .Jag gick in i badrummet och satte på duschen.. Jag la den lilla väskans som jag hade fått med bredvid handfat och tittade mig i spegeln.. De va en hemsk bild! håret såg slitet ut och va tovigt, sminket ville jag inte ens prata om.. Jag va jätte svart under ögonen.. Jag slutade titta och öppnade min lilla väska och tog upp min mobil, 13 missade samtal.. från.. Justin…….. Jag slängde ner den i väskan igen och tog av mig min klänning.. allt va dyngsurt förutom torsorna och bh:n dom va bara lite blöta.. de kunde jag leva mig,

Jag gick in i duschen och bara stod där medans de varma vattnet rann ner för mitt ansikte, jag tog armarna runt mig själv och bara stog där och tittade bara rakt fram.. Hur kunde de här hända? Varför hände de ? Varför sa han inget ?Jag visste ingenting… men en sak visste jag, och de va att jag INTE ville se honom just nu!

Jag gick ut ur duschen, Christian hade lagt en handduk bredvid handfatet och en av hans stora t-shirtar och ett par mjukisbyxor.. Jag torkade mig och satte på mig kläderna och började torka håret med handduken .. han hade ju ingen hårborste så mitt hår fick bli lite rufsigt.. men just nu brydde jag mig inte.. Jag tittade mig i spegeln och såg att de va nästan inget smink kvar så jag såg lite mindre ledsen ut ialla fall, Jag hängde upp handduken och tittade mig en sista gång i spegeln innan jag gick ut , Jag såg väll okej ut..  jag tog min lilla väska och öppnade försiktigt dörren,  Jag såg Christian sitta vid sin dator, han märkte mig och surrade på stolens så han va vänd mot mig..

 

- Va de skönt? frågade han och försökte le lite till mig.. Jag log lite och nickade som svar..

-Vill du ha varm choklad ? frågade han och ställde sig upp

Jag nickade som svar igen, Han gick emot mig och kysste mig på pannan igen och gick ner till köket, jag gick runt i hans rum och tittade lite sen satte jag mig på sängen.. Efter några minuter kom han upp med 2 stycken koppar med varm choklad i, Han gav en till mig och så satte han sig på sin stol igen vid datan fast den här gången mot mig, de va tyst ett tag, sen kände jag hur tårarna började rinna igen..Jag vände bort huvudet för att han inte skulle se men Christian såg de och ställde ifrån sig koppen och rullade fram till mig,

 

-ey.. Gråt inte.. sa han och torkade bort mina tårar,

- idiot.. viskade jag

- Vem e en idiot frågade han och tittade på mig..

- J.. Justin.. sa jag och tittade upp.

- Va har han gjort? .. sa han tittade bekymrat

- de komplicerat.. sa jag och tittade bort..

- jag e smart, jag förstå nog, sa han och log snett , Jag skrattade lite och torkade bort en lite tår som satt i ögonfransarna..

 

Sen berättade jag allt för Christian.. hur han hade ljugit om att Selena hade sakt att han hade slagit ett fan och att jag hade pratat med henne om de den kvällen och att han hade övat på kärleks scener med henne och hur allt bara rasat! han lyssnade och sa att allt skulle bli okej.. Jag trodde inte på de.. Men jag litade på honom, precis när jag hade glömt allt för ett litet tag så råkade jag komma åt min lilla väska och kände hur den vibrera, jag tog upp den och de stod ''Justin'' Jag fick en allvarlig blick..

 

- Vem är de? frågade Christian och tittade konstigt på mig och sen på mobilen,

 

jag tittade bara  på den och väntade på att den skulle sluta ringa..

 

- Ska jag prata med honom ? frågade Christian men jag bara skakade på huvudet långsamt men slutade aldrig titta på mobilen…tillslut gav Justin upp, nu stod de 25 missade samtal, jag raderade alla och stängde av den.

Jag va inte redo..

Vi bestämde oss för att gå och lägga oss, Jag tog av mig Christians byxor och la dom på en stol och Christian gick och fixade sig, Han kom tillbaka och han hade bara på sig ett par mörk gråa basketshorts med ljus gråa ränder på på sidan och jag fick syn på hans mage! Omg! tänkte jag för mig själv, han hade MAGMUSKLER! de kändes lite konstigt att titta på någon annars magen än Justins men.. Wow.. Jag tittade fort bort så han inte skulle märka att jag tittade på hans mage.. Han tog en kudde och ett täcke

 

- God natt.. sa han, Jag tittade upp

- vart ska du? frågade jag

- Jag tänkte att jag sover i Catlins rum.. hon är hos sin kille så..

- Men.. sa jag och tittade på honom och sen på sängen..- Jag vill inte sova ensam.. kan du inte sova bredvid mig..

- men.. Justin sa han och tittade mig djupt in i ögonen

- Han har hånglat med Selena.. Jag bryr mig inte om va han tycker..

 

Han la tillbaka täcket och kudden och vi kröp ner, Jag kunde känna hans värme..

- Jag lovar att vara borta morgon bitti innan du vaknar.. viskade jag

- Nej.. stanna så länge du behöver!

Jag log och så somnade vi

 

nästa dag

 

Jag vakande med ett litet leende på läpparna och kände en arm runt min midja.. Justin tänkte jag för mig själv och log.. Jag öppnade ögonen och kände inte igen mig och kom på allt som hade hänt.. Jag tog min mobil för att kolla va klockan va men den va avstängde så jag satte på den.. 32 missade samtal och 10 meddelanden.. Alla från Justin.. utan att tänka på de så satte jag mig upp, då vaknade Christian.. , han grymtade till och jag kände hur han satte sig upp,

 

- god morgon sa han

- godmorgon sa jag sen sa vi inte så mycket mer, de va lite spänt..

 

Vi gick upp och gick ner och fixade frukost.. precis när vi gick ner för trappan kanckade de på dörren så Christian öppnade.. De va tidningsbudet, jag gick förbi snabbt så tidningsbudet inte skulle se mig.. jag gick in i köket och Christian kom efter.. Jag vände mig om och han såg lite ledsamt på tidningen.

 

-va är de? frågade jag

- Ehh inget.. sa han och la ifrån sig tidningen

- jo va e de? jag gick mot tidiningen

- Nej Bell vänta! ropade Christian men jag hade redan fått tag på den.. den va en bild på oss,  Mig och Justin.. igår.. vi såg så glada ut, men då visste jag inget, men Justin visste hela tiden!

- Du hade rätt sa jag och la ifrån mig tidiningen... - De va inget...

 

Han tittade bekymrat på mig men jag rörde inte en minn.

Vi åt toast och drack ett gals Apelsinjuice

 

- Jag måste åka och hämta mina grejer på hotellet... sa jag och tittade på Christian - får jag låna din bil?

-Visst sa han -men ta de lugnt..

- Aa sa jag och log, - Juste tror du att jag skulle kunna få låna en tröja eller nått från Caitlin?

- aa sure ! sa Christian, Du vet vart hennes sovrum är va?

- aha..

-  hon har tröjor I en låda med ett rosa klistermärke på tror jag.. sa han

- okej!

jag dukade av och kramade Christian bakifrån som satt kvar och pussade honom  på kinden

- Tack för frukosten!

-Varåsgod! sa han

 

jag gick upp för trappan och gick in i Christians rum och satte på mig hans mjukisbyxor som jag hade fått låna, sen gick jag in i Caitlins rum.. Jag stannade och kollade runt, Där! jag såg lådan med klistermärket och öppnade den, Jag hittade en tubtop direkt och den passade lite med mjukisarna ! haha. Jag satte upp de rufsig håret i en tofs och tog min mobil..

Jag gick ner för trappan och kikade in i köket, Christian höll på att plocka undan hans frukost..

 

- Jag åker nu, kommer snart..

- okej, lycka till.. han gav mig en kram och jag kramade honom tillbaka, jag öppnade dörren och gick ut mot bilen, jag startade och åkte iväg.. klockan va ungefär 11 och Justin skulle vara i studion idag mellan 10-12 så de va perfekt ! Jag kom fram till hotellet och parkerade utan för ingången, jag gick in i Lobbyn och mot hissarna.. jag kommer ihåg allt! hur jag sprang här mitt över lobbyn och grät och hur jag hade hört hur någon hade slagit på dörrarna när jag åkte ner för den här hissen… Jag gick ur hissen och mot rummet.. Jag hade fortfarande kortet, de hade legat i min lilla väska så jag slapp be om ett nytt nere i receptionen, då skulle dom nog märkt att de va nå fel och kanske skvallra till pressen..

Jag öppnade dörren och gick in. Jag vände mig om och skulle gå mot badrummet och hämta min neccisär då jag såg.. Justin, han satt där mot väggen och såg helt förstörd ut, han hade samma kläder som igår , hans hår va rufsigt och de såg ut som om han inte hade sovit nånting! och hans mobil låg bredvid honom...

 

- Va har du varit nånstans!? sa han och ställde sig upp

Jag sa inget utan bara gick mot badrummet, när jag precis passerat honom och påväg in i badrummet så tar han tag i min arm.

- Fattar du va oroligt jag har varit eller!!  vart har du varit?! skriker han, Jag tittar sur på honom,

-Bry dig inte! skrek jag tillbaka och drog bort min arm, och gick in i badrummet

men han gick efter mig,

- Vad snackar du om! va är de med dig!!

Jag tog neccisären och gick ut och han sprang och ställde sig framför mig,

- EYY! va är de för fel på dig!

- PÅ MIG !?!? brast jag ut, Jag ställde mig med armarna i kors - Ja! de måste va nå fel på mig för jag LJUGER INTE I MITT FÖRHÅLLANDE OCH HÅLLER INTE PÅ MED MITT EX! SOM VISSA ANDRA! jag såg hur hans arga minn blev till en mer ledsen minn , jag kände hur tårarna började komma så jag vände mig om och gick mot sängen där jag hade min väska under sängen. Jag tog upp min väska och började slänga i kläder, han tog tag i min arm, lite snällare de här gången

 

- Bell.. sa han men jag slog bort hans hand och fortsatte packa, Nu va allt packat och jag tog mina väskor och gick mot dörren..

men Justin ställde sig framför mig.

- Bell !! Han tittade mig djupt in i ögonen, jag försökte inte titta men de gick tillsut inte.. tårarna rann

- VARFÖR JUSTIN? VARFÖR?! skrek jag

- hur fick du veta..

- Va tror du ! sa jag med gråten i halsen. - av Selena!

- Bell lyssna på mig jag ville inte göra filmen från första början ! de va därför jag blev så sur, för varje gång nån nämner filmen så blir jag sur och de där fanet frågade om den.. snälla.. Bell..

Jag la huvudet på sned och fortsatte att titta honom i ögonen..

- Den där gången, när vi va på stranden.. med Caitlin och Christian.. åkte du till Selena då?..

Jag såg hur han tänkte och han öppnade munnen lite men stängde den snart igen och tittade ner..

- Ne. sa jag och skakade på huven och torkade bort en tår när jag förstod svaret - Ne.. Jag orkar inte de här! Jag tog mina grejer igen och gick mot dörren.

- Nej Bell Vänta! hörde jag hur han skrek efter  men jag vände mig inte och jag gick ut och slängde igen dörren så hårt jag kunde! jag ville aldrig se honom igen...

 

___________________________________________________________________________________

kommentera :-) kram / Mii


Comments
Written by: Anonym

sorligt men bra :D

2011-07-14 @ 22:16:39 -



Written by: Johanna

mer mer :D

2011-07-14 @ 22:31:28 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: M

Jättebra! När kommer nästa?:D

2011-07-15 @ 00:23:36 -



Written by: keyana

MER!!!!!!!!!!! snälla!!!!!!!

2011-07-15 @ 04:33:19 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback