Date: 2011-03-14 | Time: 22:42:24

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
6

My Favorite Girl episode 32

- Har jag sagt att jag gillar dig? frågade jag.
- Nä det tror jag inte men du får gärna om du vill?
- Jag gillar dig, sa jag och skrattade över taken att jag hade sagt samma sak till Selena fast med " har jag sagt att jag älskar dig" men skit i det nu. Nu var det jag och Bella. Ingen annan.
- Jag gillar dig med, sa hon och kysste mig igen.


Jag funderade fortfarande över varför Selena hade vart här. Det störde mig, väldigt mycket. Bella verkade ha glömt det helt och hållet.

Dagen rullade på och vi gjorde inget speciellt. Vi tog bara det lugnt. Vi spelade tv-spel, gitarr, kollade tv och bara hade det allmänt mysigt och trevligt. 

När klockan började att närma sig halv åtta så sa Bella.

- Du jag måste nog gå hem nu, sa hon nervöst.

Jag såg att något var fel. Men jag kunde inte sätta fingret på vad. Det var hennes beetende som var annurlonda. Hon skakade nästan lite och såg inte på mig. Hon vände bort blicken varje gång vi fick ögonkontkat.

- Vart ska du?
- Eh...eh...eh...hem...sa hon och gick sedan bort till hallen tog sin väska och gick ut.

Jag tittade konstigt efter henne och förstod ingenting. Jag sprang sedan bort till dörren och efter henne. Jag såg en skymt av henne gå bort i mot ett skogbryn. Varför skulle hon dit? Jag smög efter henne. Hon gick i kanske en fem minuter och sen stannade hon. Jag gömde mig bakom en stor sten och väntade. Efter en två minuter kom en ganska så stor kille gångende i mot Bella. Jag blev genast orolig occh ville gå fram till henne. Men jag hejdade mig själv i sista sekund.

- Ey, Bella, sa killen.

Bella tittade upp på killen med en tveksam blick. Vem var han?

- Har du pengarna? frågade han.
- Jag har lite av det inte allt.
- Jag sa ju till det att det var din sista varning förra gången, du vet vad som kommer att hända nu.
- Ge mig två dagar till så lovar jag att det löser sig.
- Jag har redan gett dig tre, svarade han argt.
- Men...i kväll...klockan nio..jag lovar att jag har pengarna då.
- Det är din sista chans.

Killen gick sin väg.

- Jävla idoit, skrek hon efter han.

Då kom han springade i mot henne och gav henne en rak höger så att hon föll ihop. Sen sprang han hur fort som helst där ifrån. Jag sprang fram till Bella och lyfte upp henne i min famn. Jag tog hennes väska som stod på marken och gick  raskt hem till mig. Hon vaknade lite lätt under tiden jag gick hem och sa något om mig, men inget jag förstod.

När vi kom innanför dörren gick jag upp och la henne i min säng. Jag gick in i badrummet och hämtade en handduk som jag blöte ner. Jag baddade sedan hennes läpp som hade spruckit. Vad var det för något med Selena och framförallt vem var killen och varför hade han gjort så i mot Bella?

- Justin? varför är jag här? jag skulle ju hem, sa hon yrvaket och reste på sig. Men la sig snabbt ner igen och la handen över panna. AJ! skrek hon.
- Jag följde efter dig, vem var den där killen?

Bella

Jag fick en stor klump i magen. Faaaaan! Om Justin skulle få reda på vad jag hade gjort skulle han aldrig mer vilja se mig. Han skulle hata mig för all framtid.

- Justin, jag måste verkligen hem.

Jag reste mig nu upp ur sängen och struntade i att allting snurrade. Jag gick in i väggen på väg ut ur rummet. Jag hörde att Justin skrattade åt mig, men ignorerade det. Jag gick med vingliga steg ner för trappan och sedan till hallen. Jag såg Justin plånbok ligga i köket. Jag gick in i köket och tog en 100dollars sedeln ur den och gick sedan ut.

Justin

Bella hade inte märkt mig. Jag hade sett henne. Hon hade tagit pengar ur min plånbok. Varför? då slog det mig. Hon hade tagit pengar av sen vi började att träffas. Men varför? det gjorde inte mig så där jätte mycket, jag hade gott om dem. Men att hon inte sa varför eller frågade störde mig mest. Jag tog upp min Iphone ur fickan och slog in Bella's numer.

- Hallå?
- Hej Bella. Jag såg vad du gjorde det är okej. Kan du inte bara berätta varför?
- Justin, jag måste gå hejdå!

Jag tog min gitarr och satte mig och spelade lite. Jag visste inte vad jag skulle göra?

Bella

Ett gäng stora vältränade killar stod runt mig. Dem tittade argt på mig när jag hade svarat i telefonen. HELVETE, att Justin hade sett nu också. Var han tvungen att göra det? nu skulle det aldrig bli bra igen?

- Har du pengarna? frågade Max mig.
- Ja, sa jag och sträckte fram en påse.

I där låg alla mina sparpengar plus alla jag hade tagit ifrån Justin och....pappa och mamma. Alla skulle hata mig efter det här. Men det var antingen detta eller typ döden.


Vad är det här nu då?

KOMMENTERA!

Comments
Written by: Anonym

Varför tog hon pengar av Justin för?

hon har säkert knarkat eller nåt va?

JAJA IAF MERRRR:DDDDD

2011-03-15 @ 11:39:42 -



Written by: Anonym

shiiiiiiet...läskigt ;o

2011-03-15 @ 11:51:17 -



Written by: Anonym

neej, du måste ju skriva i nästa eppisod vad som har hänt och vad hon håller ppå med! :"o

2011-03-15 @ 14:13:31 -



Written by: Alice

Skitbra! MER! Men vad kommer hända nu?? xO<33

2011-03-15 @ 16:33:47 - URL: http://aalicees.blogg.se/



Written by: Johanna

Aså jag gillar inte de där killarna!! :O jag fattar inte vad som hänt???

men iaf super duper bra!!!:D

2011-03-15 @ 20:43:18 - URL: http://myownstoryss.blogg.se/



Written by: Julia

omb skiiiit bra mera (L)



det är säkert knark eller nåt (L)

2011-03-16 @ 16:29:41 - URL: http://justindrewbsotry.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback