Date: 2011-11-29 | Time: 19:38:35

Filed under: Someday (pågående)
7

Someday - kapitel 1 – the beginning


Justin

-       Men Selena hur jävla många gånger ska jag säga det? Jag har inte gjort något med henne! Vad är det du inte fattar?

-       Vad är det jag inte fattar? Alla säger ju att du är pappa till de där jävla barnet!

-       Jag har inte haft sex med henne ens. Hur ska jag då kunna vara på till barnet!

 

Jag var så trött på dem här diskustionerna om att jag var pappan till ett barn. Jag hade aldrig sett kvinnan förut. Det hade jag försökt att förklara för Selena i snart en och en halv vecka.

 

-       Jag tror de bäst om vi är ifrån varandra ett tag. Jag ska hem till Kanada denna veckan. Du kanske kan åka hem till Texas? Okej?

Selena nickade. Jag kramade om henne och pussade henne på hjässan.  Vi skiljdes åt. Jag bort till Kenny och bad om att få åka till flygplatsen.  Jag ville hem, NU!

 

Elena

Jag såg snöflingorna fall ner över min hemstad Stratford. Jag satt utanför gympasalen och skolan efter att ha haft övning med dansen.

 

-       Ska du ta bussen hem? Frågade Lilly och satte sig jämte mig.

-       Ja, men hoppar av inne i centrum. Måste lämna tillbaka några böcker på biblioteket.

-       Okej! Jag sparar en plats åt dig i bussen så länge.

-       Gör det, svarade jag och knöt min vita converse.

 

Jag tog min väska som låg jämte mig på bänken och gick bort emot dörrarna. Jag kände att vibrerade i min väska. Jag stack nere handen och försökte hitta min mobil i röran.

 

-       Elena här, vem är det som pratar?

-       Hej Elena det är Bella här på ditt jobb, var håller du hus?

 

Jag tittade ner på klockan som satt fast runt min handled. Halv fyra, skit också! Jag hade helt glömt bort att jag skulle jobba idag. Jag var otroligt dålig på att hålla i ordning på tider. Det var inte direkt första gången Bella fick ringa och säga till att jag skulle jobba.

 

-       Oj herregud! Jag är hemskt ledsen. Jag kommer så fort jag kan, sa jag snabbt och la på.

Jag sprang bort till bussen och gick in. Lilly hade tagit en plats långt bak i bussen, som vanligt. Bakom henne satt Zara och hennes kille Sam.

 

-       Du ser stressad ut? Vad är det? Frågade Lilly och tog emot min väska.

-       Jag hade glömt att jag skulle jobba idag.

-       Haha, så typiskt dig så det finns inte.

-       Jag vet okej, sa jag och började fnissa, lika så gjorde Lilly.

 

Jag tryckte på den röda stoppknappen och bussen släppte av mig vid flygplatsen. Jag sa snabbt hejdå till Lilly, sen sprang jag in på flygplatsen. Stratford var inte en speciellt stor stad så flygplatsen var ganska så tom.

 

-       Äntligen är du här! Det tog inte så lång tid som jag hade trott!

-       Haha så kul Bella!

 

Jag tog på mig ett förklädde och ställde mig i kassan. Jag knappade in min kod på kassamaskinen och log sedan mot min första kund för dagen.

 

-       Vad får det lov att vara? Frågade jag till tjejen som stod på andra sidan disken.

-       En varm choklad och en blåbärs cupcake.

-        Ska bli!

 

Jag gjorde i ordning hennes beställning. Det stod inga mer i kön så jag gick ut och letade efter disk. Några killar i en klass över mig satt borta vid ett av borden och spelade kort. Av någon anledning åkte dem alltid ut till flygplatsen och spelade. Både jag och Bella tyckte det var väldigt konstigt och hade länge försökt lista ut varför.

 

-       Elena, det är folk vid kassan, ropade Bella till mig.

-       Tack!

-

Jag tog med disken jag hade i handen och ställde den jämte kassan. Jag torkade snabbt av mina händer på förklädet oh log sedan till min nästa kund.

 

-       En kaffe, tack!

-       Jajemän! Svarade jag glatt. Vill du ha mjölk eller socker i?

-       Nej tack.

Killen på andra sidan disken var klädd i en svart, tight t-shirt. Runt halsen hade han ett par gigantiska hörlurar. Killen såg ut vara i min ålder. Jag hörde musik komma ut ifrån hörlurar och blev genast gladare. Musik gjorde mig alltid ännu gladare. Det lät som att han lyssnade på Without  you med David Guetta, feat Usher.

-       Here you go! Det är varmt som tusan så var försiktig. Det blir 23 tack.

Han gav mig sitt kort. Jag tittade snabbt på det och drog sedan det i kassan.

 

-       Varsågod.

Precis när jag lämnat tillbaka kortet insåg jag var det var som de hade stått på kortet, Justin Drew Bieber. Nä det kunde väl ändå inte vara den ”riktiga” Justin Bieber, eller?

 

Justin

Jag vände mig om och tittade på tjejen i kassan. Hon hade långt, halv vågigt, brunt hår. Han log som en sol och hade definitivt lyckats med att få mig att le.

 

-       Antar att det var den söta servitrisen där inne som fick dig att le, sa min mamma och tog emot kaffet.

-       Hur kan du vet allt sånt?

-       Jag är tjej vi vet sånt, sa hon och blinkade.

 

Jag fick inte bort bilden av hennes leende ur mitt huvud. Men i samma sekund kom en bild på Selena upp. Inte konstigt att Selena är sur på mig om jag går runt och tänker på andra tjejer HELA tiden…


Lite seg nu så här i början. Men lovar att det kommer hända saker senare. Vad tycker ni än så länge? KRAAAM

Comments
Written by: Lisa

Sjukt bra skrivet :)

2011-11-29 @ 19:59:22 -



Written by: Anonym

Awesome att du är tebax!! :D

2011-11-29 @ 20:00:10 -



Written by: sara

asbra!!! längtar tills nästa kapitel

2011-11-29 @ 20:13:34 -



Written by: Johanna

grymt

2011-11-29 @ 20:34:36 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Mathilda

sjukt bra :D

2011-11-29 @ 21:06:48 -



Written by: Melina

Asbra :)

2011-11-29 @ 22:26:32 -



Written by: jag

såå sjuukt bra!

2011-11-30 @ 14:43:16 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback