Date: 2012-11-21 | Time: 18:04:00

Filed under: Don't look back in anger.(paused)
8

Kapitel 4 – Same old Zara

Tidigare: ”Pling” sa det ifrån min mobil, som låg jämte mig i sängen. Jag tryckte in min kod och läste vad det stod:

Yes! Jag scored igen och igen! jävlar Awa du missad verkligen något i går hemma hos Adam! Kommer du till mig imorgon? Kram Zara.

Awa: En Flashback spelades upp i mitt huvud ifrån i måndags i skolan. Jag och Zara hade stått i korridoren och väntat på att vår biologi skulle börja. Vi hade pratat om Adam och hur nice det skulle bli med hans fest på fredag. Han gick inte i skolan längre, trots det bjöd han in hela Stratford High School, han kände knappt hälften av oss. Töntarna blev alltid överlyckliga när dem blev bjudna på fest. Dem kom alltid i sina små gäng och med en påse från närmsta matbutik i handen. Dem hade köpt 2.25 cider och 3.5 öl. Gulligt.

”Jag ska jag ha fest på söndag, vill du komma?” Hade Zara frågat och jag hade släppt tankarna om töntarna. Jag hade kollat upp i hennes ansikte och lett. Självklart vill jag gå på fest och glöm alla bekymmer jag hade med mina föräldrar för en stund, men samtidigt kändes det som att jag gjorde mamma besviken. Hon såg ju allt jag gjorde där uppe i himlen, och jag ville inte att hon skulle se mig bete mig som en typisk 17 åring. En tanke om att man bara är 17 en gång i livet ploppade upp i huvudet.

”Räkna med mig!” hade jag svarat och skrattade. Vi hade börjat diskutera vilka som skulle vara med och förfesta och vilka det var Zara hade bjudit. Vilket vi kom fram till var 100 pers efter att vi hade räknat. Tur att hon hade ett stort hus.

Skolan klockan ringde och korridoren hade blivit tom. Vi gick in i klassrummet och satte oss längst bak. Vår lärare Toby, som var våran langare, tittade på oss. Blicken han hade gett oss så många gånger. Skolan parkeringen halv 8 ikväll. Vi både att nickat åt han och han hade sen satt igång lektion, som idag skulle handla om preventivmedel. Jag kom att tänka på att jag behövde gå och hämta ut ett nytt paket av mina p-piller efter skolan, annars skulle det blir kaos.

Jag vaknade till. Jag hade visst somnat. Det var ljust ute och klockan var halv elva på förmiddagen. Jävlar tänkte jag. Jag skulle ju hem till Zara tidigare än alla andra, för att hjälpa till. Jag tog upp min mobil för att ringa henne. Men ingen svarade. Jag struntade i att försöka igen och gick istället in i mitt badrum för att duscha och göra mig lite lätt i ordning. Ordning inför kvällen, skulle jag fixa hemma hos Zara. Jag rakade benen, och allt annat som behövdes, gjorde en hår inpackning, målade naglarna i min favoritfärg, svart. Jag fönade håret och satte sen upp det i en lös boll på huvudet. Ur min garderob tog jag ut lite alternativ, inför kvällen, samt ett par abrecrombie and fitch mjukisbrallor och en tjocktröja. Jag tog en stor väska från Louis Vuttion och packade ner mina saker, jag skulle ha med mig till Zara, i den.

Efter att jag hade klätt på mig och ätit en lätt frukost i form av en banan, slog det mig hur glad jag var idag. Tankar på mamma fanns knappt där och det gjorde mig glad, men samtidigt lite besviken på mig själv. Det kändes som att jag lät mig själv glömma bort henne. Då kom hon. Hon kom gåendes ut ifrån skafferiet i köket med en kakburk i handen.

”Gumman du kommer aldrig glömma mig, precis som att jag aldrig kommer glömma dig. Gå och ha kul nu och strunta i mig, då kan inte göra något åt situation ändå.” Hon log sitt gladaste leende och väntade på att jag skulle komma fram och krama henne, vilket jag gjorde.

”Tack mamma, jag älskar dig.” viskade jag i hennes öra. Hon gjorde det samma och sen försvann hon upp till sig.

Min väska vägde mer än ett ton, kändes det som när jag hängde upp den på axeln och gick bort till hallen. Den var fylld med dricka, på tok för mycket smink, allt för mycket kläder och såklart kameran. Jag älskade att fota och jag kan inte minnas en fest jag inte haft med mig den på. Den hade räddat mig ifrån många pinsamma och jobbiga situationer oh jag hade även räddat Zara ur många med den. Jag drog på mig mina UGGs och en jacka. Jag satte igång larmet och gick ut. Jag låste dörren och började gå till Zara. I jämna mellan rum fick jag byta axel att han väska på, eftersom den var så tung. När jag kom fram till Zara räknade jag med att mina axlar skulle var röda som tusan.

Zara stora vita hus, var upplyst, när jag kom gående utanför. Det hördes redan hög musik och jag blev genast taggad för att ge den som aldrig för. Jag gick bort emot kök ingången och öppnade dörren. Zara låste aldrig den dörren. Köket såg ut som en bomb nerslag, vilket det alltid gjorde när Zara var ensam hemma. Tur att hennes föräldrar skulle vara bort en vecka till och hade vi hade lov den kommande veckan, så vi slapp städa upp på en gång. Jag hörde fotsteg bakom mig, så jag vände mig om, redo att krama mig bästa vän.

”Hej Za…” Jag blev tyst. Framför mig stod en kille. En snygg kille. Han hade på sig en svart v -ringad tröja och ett par Adidas joggingbyxor. På huvudet hade han på sig en grå mössa och runt halsen ett silvrigt halsband.Han kliade sig i bak huvudet och tittade upp på mig.

”Tja, är du städerskan som skulle komma eller?” sa han. Jag tittade på honom med förvånad blick och nöp mig sen i armen för att komma tillbaka till jorden.

”Haha nej, jag är Awa. Zara bästa vän.”

”Ja okej, tjenatjena! Jag är Justin. Zara är och duschar, vill du käka lite frulle?”sa han och tittade mot kylskåpet. Han var social och spontan. Det gillade jag. Jag insåg att banan jag ätit hemma, inte skulle hålla mig mätt speciellt länge till. Så lite frukost skulle inte sitta fel alls.

”Visst! Vad ska vi äta?”

”Jag tänker att du kan laga typ amerikanska pannkakor och jag fixar musik?” Han tittade på mig med en såndär ”det-går-inte-att-säga-nej-blick” på mig.

”Som du vill Jason.” Han skrattade till åt det jag nyss sagt.

”Justin. Jag heter Justin. Justin Bieber.”

”Förlåt. Jag är sämst i världen på att komma ihåg namn.” Sa jag generat och försökte dölja min rodnad.

”Det är ingen fara.”

Hey, I'm Justin. Justin Bieber. 

När pannkakorna var klara satt vi oss i soffan i vardagsrummet och kollade TV. Jersey Shore visades på MTV och vi kunde inte sluta skratta åt hur efterbliven Snooki var.

”Hej Awa, är du redan här?” Sa Zara när hon kom ner ifrån trappan, iförde korta jeans shorts och ett kort linne. Hon tittade flörtigt åt Justin och jag förstod vad hon hade menat med sms:et, hon skickade till mig igår. Jag fick upp en äcklig bild av Zara och Justin framför mig. Usch.

”Ja du sa vid tolv tiden om jag inte minns fel.”

”Haha, ja det gjorde jag säkert. Jag minns ju knappt vad jag heter, så visst! Finns det några pannkakor till mig också?” Både Justin och jag nickade till svar. Hon försvann ut i köket. Hon var borta ovanligt länge för att ha hämta en talrik med pannkakor.

När hon kom tillbaka satte hon sig i Justins knä utan nära pannkakor i handen. Jag tittade på henne och hon kunna annan vad jag menade med min blick. Jag såg paniken hon fick i ögonen. Hon försökte dölja det med att skaka på huvudet och le. Men jag kände henne på tok för väl, för att veta att hon ljög. Hon satte ett finger emot munnen. Hon ville inte jag skulle säga något i Jasons, jag menar Justins närvaro. Jag respekterade det. Men jag respekterade inte för fem öre, det hon gjorde. Istället för att tittade på mig vände hon sitt ansikte emot Justin. Lutade sin panna mot hans och kysste han på munnen. Jag hade vart med om det här så många gånger för. Det är så typiskt Zara att strula upp en kille rakt framför ögonen på mig, för hon vet att jag inte kör sådant. Eller inte när folk tittar på i alla fall. Justin avbröt det hela och tittade på mig. Tack Justin tänkte jag. Du räddade mig för att få upp ännu en äcklig bild i huvudet.

”Awa, ska vi börja göra oss iordning snart kanske, och sedan börja föra lite?” Jag och Justin nickade och tittade båda på henne. Då knakade det på dörren. Zara reste sig upp och gick och öppna. Efter någon minut kom hon tillbaka.

”Justin det är till dig.” 


Sådär ja. Fjärde kapitlet påplats. Vad tycker ni? Nu har dem träffat varandra. Jag personligen tycker inte det går för fortfram eftersom det inte är den "riktiga" Justin det handlar om...än. Men vad tycker ni, går det för fort? 


Comments
Written by: Linnéa@Bieber

Jättebra!! Kul att dom engtligen har träffats!! :) LÄNGTAR TILLS NÄSTA KAPITEL!! :D Kraam! :* <333

2012-11-21 @ 18:34:12 -



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-11-21 @ 19:56:32 -



Written by: Emelie

Jätte bra!! <3
Tycker inte det går för fort :)

2012-11-21 @ 20:26:32 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Written by: Julia / MyBieberSide

Länktbyte? :)

Bra novell btw!

2012-11-21 @ 21:20:46 - URL: http://mybieberside.blogg.se



Written by: Farin

Jag tkr det går bra!! <3

2012-11-21 @ 21:33:49 -



Written by: Mathilda

sv: Hej, tack detsamma! Visst, vilken typ av länkbyte tänker du dig? :) Kram!

2012-11-21 @ 22:02:45 - URL: http://storiesboutjb.blogg.se



Written by: Mathilda

sv: Okej, men du har ingen trailer väl? Vill du att jag bara ska ta en bild och länka eller ska jag skriva nånting under den också? Kram.

2012-11-21 @ 22:13:20 - URL: http://storiesboutjb.blogg.se



Written by: Farin

Jaa nytt kapitel!! <3

2012-11-22 @ 15:39:57 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback