Date: 2013-05-19 | Time: 18:01:00

Filed under: Trust is something you have to earn.
12

Kapitel 17 – fuck it I'm Justin Bieber.

Tidigare: ”Det låter bra.” Jag tittade upp. På andra sidan av fönstret, vid mixerbordet stod Scooter. Låten var inspelad och jag log stolt. Bara 17 kvar.

”Tack. Jag kör en till med än gång.” Scooter nickade och satte på musiken till nästa låt.

”If I was your boyfriend I never let you go…” Jag fortsatte att sjunga och stunden senare kom Rue in i studion. Jag avbröt snabbt sången och gick ut till henne. Jag fångade upp henne i en stor kram och kysstes hennes kind. Jag hade saknat henne.

”Hej babe!”

”Hej. Jag fick dit sms om att du var här. Det var lugnt att jag kom va?” Jag nickade glatt. Det var mer än lugnt. ”Fortsätt spela in nu, jag vill höra!” Jag vände på klacken och gick in för att fortsätta. Dock stelande jag snabbt till när jag tittade ner på min mobil och såg att jag hade fått ett smsa av Stefan, med en bild på Rue med texten ”vill du se henne igen? Ge oss pengarna nu!”

  

Mamma, Pappa och jag satt runt matbordet. Jag visste att detta var min sista utväg, jag behövde pengarna nu. Och även fast det sved att fråga mina föräldrar efter pengarna kände jag mig tvungen, jag vill inte att något skulle hända Rue. Vi hade vart tillsammans i vaddå en vecka? Eller om vi ens var tillsammans, vi hade inte direkt haft diskussionen, men vi var kort sagt i alla fall mer än vänner. I vilket fall som helst hade redan mitt liv taget över hennes. Stefans sms,

Dock stelande jag snabbt till när jag tittade ner på min mobil och såg att jag hade fått ett smsa av Stefan, med en bild på Rue med texten ”vill du se henne igen? Ge oss pengarna nu!”

Svävade förbi min ögon. Det här var inte bra för Rue. Hon förtjänade bättre. Bättre än mig. Jag skulle bara orsaka problem för henne. Jag skulle få henne att komma in på fel spår.

”Mamma, pappa. Jag vet att jag inte får fråga er det här, men detta är verkligen en nödsituation och jag hade absolut inte kommit till er om jag hade haft en annan lösning på problemet. ”Både mamma och pappas ansiktsuttryck ändrades hastigt när jag avslutade min mening.

”Vad är det Justin?” Mammas oroliga röst skar i mina ögon. Jag avskydde att såra dem och speciellt ljuga för dem, men det fanns inte någon annan utväg i dagsläget.

”Jag och Liam råkade paja ett fönster nere på klubben häromdagen och vi måste betala det.” Jag bet mig löst i läppen, rädd för att du skulle komma på att jag ljög.

”Men Justin då! Hur lyckades ni med det?” Fan, frågan jag verkligen inte vill ha, blev såklart ställd.

”Vi latchade utanför och spelade lite basket och så råkade vi kasta en boll på ett fönster och det krascha.” Pappa skakade argt på huvudet.

”Otroligt barnsligt gjort av er. Ni vet bättre. Hur mycket pengar handlar det om?” Jag svalade hårt.

”200000 tusen.” Mamma och pappas munnar formades till ett O.

”200000 tusen? Du måste skämta.” Jag skadade på huvudet. ”Hur i hela världen kan ett fönster kosta 200000 kronor?”

”Ehm, vi pajade ett som var i restaurangen och eftersom det kom glas överallt var dem tvungna att stänga restaurangen och ja, dem förlorade ju på det. ”Jag insåg när jag talade hur löjlig min lögn var och om dem gick på dem var dem verkligen dumma på riktigt.

”Jag känner alla nere på klubben, jag kan säkert ordna så ni kan jobba i köket eller något liknade istället för att betala.”

”NEJ!” Jag insåg att jag hade överdrivet en aning när jag sa det och harklade mig snabbt.” Vi har redan frågat. Plus att de inte hade funkat för vi har så mycket i skolan nu.” Jag ville nästan skratta själv när jag insåg hur det lät när jag talade om skolan.

”Okej. Du får 200000. Men bara på ett villkor.” Jag nickade åt pappas ord.” Du ska betala tillbaka dem så fort din skiva kommer ut, är det förstått?”

”Tack så fan, jag lovar att betala tillbaka, så fort jag kan!”

 

 

Den kalla luften slog emot mig i ansiktet sekunden jag gick ut från bilen och stängde dörren.

”Bieber är här!” Stefans mörka röst hördes bakom mig när jag öppnade bakluckan och tog ut en svart väska med pengarna i. Jag tog den och stängde sedan luckan igen. En hand la sig sekunden efter på min axel och jag svalade hårt. Jag var ingen chicken som blev rädd av mina fiender. Men i vanliga fall var alltid Dixon, Liam eller någon av boysen med och jag var alltid beväpnad. Nu var jag helt ensam och obeväpnad.

”Jag hoppas du har med dig pengarna. Annars vet vi var din lilla hora till flickvän bor.” Jag vände mig om för att möta hans blick.

”Shut the fuck up!” Min ögon gick från bruna till svarta, i samma sekund på ilskan tog över min kropp. Jag släppte väskan med pengarna några meter framför mig och visade med huvudet att det var deras.

”Inte ila Bieber. Trodde faktiskt inte du skulle lyckas att få hit allt i tid. Speciellt inte efter allt myspys med din lilla hora där hemma.” Jag knöt min händer så hårt att knogarna vitnade.

”Shut up.” Jag svalade hårt redo att slå han hårt på käften. ”Du har fått dina pengar, lämna mig i fred nu. Jag har inte gjort er ett skit.” Stefan skrattade och tittade bak på resten av gänget, och lika väl dem började skratta.

”Det kommer aldrig var över Bieber.” Orden jag fruktade lämnade Stefans läppar. ”Men tack för pengarna, dem gör att vi slipper ser varandra mer, i alla fall för ett tag.” Ett äckligt leende tog plats på hans fula läppar och han strök sin haka med sitt pekfinger och tumme.

”Jävla äckel om du så mycket som petar på Rue är du fucking dödens, fattar du det?” Stefan skrattade till.

”Du skrämmer inte mig Bieber. Kom ihåg det är jag som KING över den här stan nu, inte du.” Det han sa var sant, helvete.

”Du vet mycket väl vad jag är kapabel att göra. Jag kanske inte är KING över stan längre, men du vet lika väl som jag att jag skulle kunna slå dig i sömnen.” Stefan pustade ut ett lätt skratt.

”Du är stil i High School grabben, jag skulle chilla ner om jag var du. Du har inte en aning om vad jag väntar.” Och med dem orden försvann och hans gäng inom synhåll, som om att dem hade blivit borttrollade.

 

Fan, helvete, jävla skit. Jag skulle aldrig komma ut ifrån den här skiten.

 

 

”Vart var du igår kväll?” Rues välkända röst hörde bakom mig, i samma sekund på jag gick in genom huvudentrén på West Bev, morgonen därpå. Jag bet mig själv i läppen. Arg över det som skulle ske.

”Studion. Hurså?” Hon log och ryckte på axlarna.

”Inget egentligen, jag ringde dig, men du svarade inte. Tänkte att vi kanske kunde hittat på något. Men då förstår jag varför du inte svarade.”

”Mmh!” Jag gick längs korridoren med Rue vid min sida.

”Vi kanske kan ses ikväll istället?” Hennes ljusa röst fick mig att le, trots att jag inte ville le.

”Kan inte tyvärr. Någon annan gång.”

”Jaha okej, vad ska du göra?” Jag vände mitt huvud på henne.

”Varför så mycket frågar Rue?” Min röst förvandlades till en mörk och arg röst, utan att jag själv riktigt hade planerat det.

”Förlåt, jag undrade bara.” Skolan klockan ringde, puuuh saved by the bell.

”Vi ses.” Jag gick höger i korsningen av korridoren och vände inte blicken bakåt, rädd för att jag skulle låta mig fall för henne igen.

 

När kemi lektionen med Mr. Jones äntligen var slut gick jag snabbt ut ur korridoren och bort till mitt skåp för att lämna mina böcker. Min blick söket hela tiden Rue, rädd för att se henne. Jag gick ut till parkeringen för att gömma mig till nästa lektion, men det visade sig att det inte var någon bra idé.

”Justin, jag letade efter dig!” Jag snodde runt och såg Rue står där, lika vacker som alltid.

”Hej Rue.” Jag tittade ner i marken.

”Är allt som det ska? Du verkar konstig.”

”Det är precis som vanligt, vaddå?” Rädd för att hon skulle komma på min lögn, tog jag upp ett ciggpaket ur fikan för att lugna mig själv en aning.

”Sen när röker du?” Frågade hon förvirrat.

”Sen jag var 13 typ, haha.” Jag placerade ciggen mellan mina läppar och tände, drog in ett djupt bloss och blåste sedan ut. ”Vaddå får jag inte röka eller?” Hon ryckte på axlarna.

”Det är farligt du vet.”

”Nähä, säger du det? Det visste jag. Du är inte min mamma så sluta bry dig om vad jag gör.” Rue skakade på huvudet och tittade besviket på mig.

”Vad är det med dig? Du beter dig som en 13 åring pojke som blev har kommit in i puberteten.” Jag skrattade åt hennes jämförelse.

”Haha vem vet, jag kanske precis har kommit in i puberteten. Vilket resultera i att jag måste ligga och du verkar ju inte ge det till mig, så tyvärr Rue jag måste dra. Ses!” Rues mun formade sig som ett O. Jag hade tydligen en ovan att få männsikors munnar att forma sig som ett O, för en timme senare var Annis mun formade som ett runt mig största ägodel.

 

”Fuck Anni.” Jag stönade högt i samma sekund som hon drog in mig i munnen ännu en gång och sög. ”Jag kommer komma.” Hon fortsatte sitt jobbade och ökade takten en aning och sedan bara sekunder senare kom jag.

”Holy fuck Anni, jag har saknat det där. Tack babe!” Hon drog sin baksida av handen över munnen och log sedan stolt.

”Jag med.” Hon reste sig upp och la sig jämte mig i sängen och förväntade sig en omgång av mig, men jag var hade lektion.

”Måste dra, tack för att jag fick komma. Uppskattar det. Vi ses.” Jag reste mig upp och drog på mig min boxers och sedan jeans. Slängde en snabb blick i spegeln och konstaterad att gamla Justin var tillbaks och jag var värre än någonsin. Tack Stefan.

 

Anni höjde på ögonbrynen, men jag brydde mig inte. Jag hade andra slynor att hitta. Jag gick ut från hennes hus och ner till min bil som stod parkerad på gatan. Satt mig i den och körde sedan emot skolan.  

 

”Bieber, vart fan har du vart hela dagen?” Dixon slog följe med mig längs korridoren och bort till mitt skåp.

”Behövde en omgång så drog hem till Anni.” Han höjde förvirrat på ögonbrynen och slog till mig på axeln.

”Anni, really? Du hatar la henne?” Jag nickade.

”Jag har behov okej, jag hann inte hitta någon annan på så kort tid du vet.” Han nickade nöjt.

”Bra jobb Bieber. Trodde faktiskt vi hade förlorat dig till hon där Rue ett tag.” Jag frös till vid nämningen av Rues namn. Jag visste att det inte skulle vara hon och jag mer, trots att det knappt hade vart oss. Men jag kunde ända känna en aning sorgsenhet över det, då hon verkligen hade fått mig på fall.

”Haha never. Har gjort det misstaget tillräckligt för en livstid.” Sa jag och tänkte tillbaka till tiden som Anni, som min flickvän – fan vilken slöseri av tid. Jag kunde gjort så mycket bättre och så mycket mer, om ni förstår vad jag menar…

”Good to have you back man!” Dixon gjorde en guy-hug och nickade sedan hejdå innan han gick bort till sitt skåp, samtidigt som jag öppnade mitt för att ta ut min biologi bok.

 

Fan i helvete jag har biologi med Rue. Men fuck it I'm Justin Bieber. 



Ojoj ett kapitel, bra jobb Lina. Hahah förlåt för sämst uppdatering och ett kasst kapitel, men jag har nada inspiration till den här novellen at the momement och kommer inte fortsätta på den så himla länge till. Utan har redan en annan planerad. Ni kan läsa om den i inlägget nedan. 


Men till kapitlet, vad tyckte ni? Hur regerade ni när Justin helt plötsligt återgick till sitt gamla jag? Kommer han ändra på sig igen eller är detta slutet för Rustin, som knappt har hänt. VAD TROR NI? 

KOMMENTERA NU BABES!


Comments
Written by: Emelie

Jätte bra! :)
Mer :)

2013-05-19 @ 18:52:34 -



Written by: :)

kan det inte finnas sex scener , innan novellen är slut , fast grovt , och det ska vara med detaljer :) snäälllllaa?

2013-05-19 @ 20:03:08 -



Written by: vera

Jag tycker novellen börjar bli riktigt bra nu! I början var den Bra och sen tyckte jag den blev lite tråkigt men nu går det bara uppåt för dig babe!! Heerregud har följt din novell sen... Jqg vet inte vad skittt länge begåvade sak! Jag tror det var 2010 jag började typ!älskarejj

2013-05-19 @ 21:31:52 -



Written by: :D

SÅ OTROLIGT BRA!!:D

2013-05-20 @ 19:59:33 -



Written by: biebsdrew

nu har jag gjort ett länkbyte till dig ;)

2013-05-20 @ 21:48:22 - URL: http://biebsdrew.blogg.se



Written by: http://jbiebsstories.blogg.se

Hej skulle du villa göra länkbyte med min novell blogg? :) otroligt grymma kapitel.

2013-05-20 @ 22:20:14 - URL: http://jbiebsstories.blogg.se



Written by: Biebsdrew

Sasha Gonzales är en 17 årig tjej från Calabasas Kalifornien. Hon bor med sin sjuka mamma, och 8 åriga lillasyster. Sasha är en ganska populär tjej i skolan, fast när de kommer till hennes hem har hon det väldigt jobbig med sin mamma som är en alkoholist. Sasha har alltid varit tvungen att köpa kläder,mat och mediciner till både sin mor och syster. Men allt förändras i hennes liv när Sasha och hennes lillesyster förs bort till en rik fosterfamilj i Canada,Stratford som består av Mr Butler, Mrs Butler och deras 18 åriga son Ryan Butler. Ryan Butler som är Justin Biebers bästa vän.



Justin Bieber, 18 år som bor med sin mamma Pattie Mallette. Han är Snygg, han festar nästan varje helg men har också andra saker att ta hand om som ingen i hans skolliv vet om. Han är tjejernas drömkille, och nästan alla tjejer i skolkorridoren ger honom flörtiga blickar och drömmer om att bli hans en dag, men justin får småningom ögonen bara för en tjej som flyttar in hos hans bästa vän Ryan Butler. Men håller kärleken länge för justins beteende och hemliga liv..dedu läs novellen för att få reda på mer om Sashas och Justins liv

Justin är INTE KÄND i den här novellen


Där har du handligen hoppas du kan kopiera nu :)

2013-05-20 @ 22:20:18 - URL: http://biebsdrew.blogg.se



Written by: Anna

Så jävla bra hoppas nästa kapitel kommer snart !!!! :D

2013-05-21 @ 10:36:13 -



Written by: Celebnovell

Började läsa novellen igår och jag älskar den! ♥

Liten random fråga bara men har du lust att göra ett länkbyte? :)

2013-05-21 @ 19:53:31 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Written by: Anna

Kan hon typ inte träffa någon annan för att hon får reda på vad han gör och så???

2013-05-21 @ 20:04:25 -



Written by: Maria :*

Jag har börjat läsa din novell idag,och jag tycker redan om den! Du är jätte duktig på att skriva!! Älskar kapitlet! Det börjar bli spännande nu <3

2013-05-21 @ 20:27:09 -



Written by: Jamina

Skriv oftare, jag är beroend av den hör novellen hahahhaha

2013-05-23 @ 15:38:30 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback