Date: 2013-05-23 | Time: 23:28:36

Filed under: Trust is something you have to earn.
10

Kapitel 18 - biology lesson

 

Tidigare: ”Bieber, vart fan har du vart hela dagen?” Dixon slog följe med mig längs korridoren och bort till mitt skåp.

”Behövde en omgång så drog hem till Anni.” Han höjde förvirrat på ögonbrynen och slog till mig på axeln.

”Anni, really? Du hatar la henne?” Jag nickade.

”Jag har behov okej, jag hann inte hitta någon annan på så kort tid du vet.” Han nickade nöjt.

”Bra jobb Bieber. Trodde faktiskt vi hade förlorat dig till hon där Rue ett tag.” Jag frös till vid nämningen av Rues namn. Jag visste att det inte skulle vara hon och jag mer, trots att det knappt hade vart oss. Men jag kunde ända känna en aning sorgsenhet över det, då hon verkligen hade fått mig på fall.

”Haha never. Har gjort det misstaget tillräckligt för en livstid.” Sa jag och tänkte tillbaka till tiden som Anni, som min flickvän – fan vilken slöseri av tid. Jag kunde gjort så mycket bättre och så mycket mer, om ni förstår vad jag menar…

”Good to have you back man!” Dixon gjorde en guy-hug och nickade sedan hejdå innan han gick bort till sitt skåp, samtidigt som jag öppnade mitt för att ta ut min biologi bok.

Fan i helvete jag har biologi med Rue. Men fuck it I'm Justin Bieber. 

 

Rues perspektiv:

Vad hade jag gjort? Hade jag gjort något fel? Hade jag sagt något elakt? Hade jag gjort fel när jag inte låg med honom när han ville det? Vad hade jag gjort? Tankarna yrade runt i huvudet på mig påväg bort till biologi salen för lektion med Justin. Jag var rädd att möta hans blick efter hans konstiga beteende tidigare under dagen. Det gjorde mig obekväm och jag visste inte riktigt själv hur jag skulle bete mig. Det var antigen att fråga ut honom eller spela ”cool” som om att jag inte brydde mig. Men det skulle vara att ljuga, för jag brydde mig. Något så otroligt mycket. Jag trodde inte det var möjligt att fall aför en kille. För jag har aldrig gjort det tidigare, men Justin? det gick knappt två veckor.

 

Det låter töntigt, jag vet. Man kan inte få känslor för en kille på två veckor, man är efterbliven då och vet inte vad kärlek är, jag har själv uttalat dem orden till andra flera gånger inklusive mig själv dem senaste dagarna, men det visar sig att jag har fel. Man kan falla för en person på bara några få dagar, speciellt när killen heter Justin Bieber.

 

Klockan ringde in för sista gången och jag passader precis dörröppningen till klassrummet och självklart i precis samma ögonblick som Justin. Jag svalade hårt när min blick möte hans sorgsenfyllda, kärleksfulla, lustfyllda, omtänksamma, arg och sexigblick. Han var allt i ett. Alla känslor på samma gång.

”Förlåt, det var inte menn-”

”Jaja slut upp med att vara så jävla trevlig hela tiden. Jisses.” Justins ord var som en spark i magen, vad i hela friden hade jag gjort?

 

Justin gick bort till en bänk som var ledig och jag plockade samtidigt upp mitt anteckningsblock som hade råkat hamna på golvet. När jag reste mig upp såg jag till min förtvivlan att den enda platsen kvar i klassrummet var just jämte Justin. Tack Gud, älskar dig med.

Med tunga steg gick bort till bänken, slängde upp min väska på bordet och la mina böcker i en perfekt hög och väntade med trötta ögon på att Mr. Montgomery skulle börja lektionen, vilket han gjorde sekunden senare.

”Så flickor och pojkar, förra lektionen var vi på zoo och träffade bland annat på apor,” Han vände sin blick åt Justin och nickade nöjt åt hans prestation. ”Och med detta som bas vill jag nu att ni två och två, som ni sitter,” Klumpen i min mage växte med flera meter per sekund. ”Ska skriva en uppsats om ett av djuren vi träffade på.” Mr. Montgomery pratade med oss som om att vi var fem åringar.

 

Jag kände Justins frustation vid sidan av mig. Han spände käkarna och sina nävar och slog sedan lätt i bordet, detta var inte vad han ville.

”Miss. Adams?” Jag ryckte till från mina tankar och tittade upp på Mr. Montgomery som stod framför mig.

”Ja.” Jag svalade hårt, rädd av hans hårda ansiktsuttryck.

”Du och Bieber får delfiner att jobba med, tror det passar Bieber.” Hans blick visade att han tydde på något sexuellt. Varför skulle han veta något om Justins sexliv?

”Kul.” Muttrade Justin och la huvudet i bänken och stängde ögonen.

”Mr. Bieber om jag var du skulle jag ta den här uppgiften allvarligt, med tanke på dina tidigare resultat den här terminen ligger du risigt till.

”Jaja, vem bryr sig.” Vad var det med honom? För bara några dagar sedan hade han vart fokuserad och velat ändra på sig. Han hade vart i studion och verkligen ansträngt sig för att spela in låtar och få till en bra skiva. Skrivit nya låtar varje gång han hade fått chansen och verkligen vart en bra kille. Men nu? Det var som att alla dem dagarna hade vart drömmar, för nu fanns det inga spår av den killen alls.

 

”Rue lyssnar du eller?” Jag vaknade ur mina tankar sekunden jag kände Justins välbekanta händer på min axel.

”Förlåt, vad sa du?” Han suckade åt mina ord och drog handen genom håret.

”Ska vi dela upp skiten eller hur vill du göra?” Jag la en hårslinga bakom örat och försökte undvika hans blick.

”Spelar ingen roll. Kanske blir lite rörigt om vi delar upp det.”

”Då gör vi inte det då. Vad ska vi börja?” Han lät engagerad, men väldigt frustrerad som om att detta var det sista han gjorde i sitt liv.

”Vi kan ju leta upp det vi hittar om delfiner i boken.” Att säga delfiner gjorde att man kände sig som en 5åring tjej som för första gången hade vart på en delfinshow och nu inte ville något heller än att bli en delfinskötare och jobba på en djurpark. Ordet delfin lät så töntigt.

 

Justin nickade lätt på huvudet, och började sedan leta upp stycket ur sin bok, lika så gjorde jag. Jag kunde hela tiden känna Justins brännande blickar på mina kinder, trots det faktum att det verkade som att han hatade mig kunde han inte hålla sin blick från mig. Vad var det med den här killen?

 

Justins perspektiv:

Jag kunde inte slita min blick ifrån henne. Trots att jag visste att jag inte fick, gick det inte. Jag drogs till hennes perfekta drag och söta ansikte. Det var som att hon var motsattes till min magnet(om jag hade vart en).

 

Tack för pengarna Bieber. Vi åter kommer snart igen med mer saker vi vill ha. Tills vidare håll ett extra öga på din tjej. Eller btw är det ens det längre? Såg ert lilla bråk på parkering innan. Lugnt om jag tar henne nu?

Jag stirrande länge på orden på min mobil. Fuck. Jag trodde jag var fri från deras skit nu och att Rue skulle bli fri från allt det här, men tydligen inte. Jag visste att om hon var med mig skulle hennes liv komma i fara tack vare Stefan, och jag ville inte att något skulle hända henne. Hon var så oskyldig och oerfaren när det kom till allt det här. Hon var en nybörjare och jag kunde inte begära för fem öre att hon skulle förstå det faktum hur mitt liv faktiskt såg ut. Det var inte direkt en dans på rosor.

Vilken utväg jag än valde i denna situation skulle det bli fel. Valde jag att vara kvar med Rue skulle jag vara tvungen att skydda henne hela tiden, för Stefan skulle veta att jag var med henne. Skulle jag inte vara med henne skulle hon vara helt obevakad och Stefan skulle veta att jag fortfarande har känslor för henne och utnyttja dem för att komma åt det han var. Det var ett kretslopp som inte hade någon utväg.

 

”Justin?” Rue knäppt med fingrar framför mitt ansikte, så att jag skulle vakna till liv. ”Justin vi har slutat, hallå?” Hon la sin lilla hand på min axel och försökte få mig till liv.

”Förlåt, jag var borta i mina egna tankar.” Jag tittade upp på henne och hon log sitt perfekta leende. Varför var det tvunget att vara så jävla fucking komplicerat?

”Det är ingen fara, jag är klar med deras ursprung, vi kan ju fortsätta nästa lektion och är vi inte klara då får vi väl ses efter skoltid.” Jag reste mig upp ifrån bänken, drog handen frustrerat genom håret då jag insåg att jag inte hade någon som helst tid till något alls för stunden. Min skiva skulle vara klar snart. Jag hade drygt hälften kvar att spela in och en musikvideo skulle bli gjord.

”Det blir bra,” Muttrade jag. ”Men jag har ont om tiden nästa vecka, är det okej om vi fortsätter nu i eftermiddag?” Rue bet sig löst i läppen, vilket fick mig att bara vilja kasta mig om halsen på henne och föra hennes läppar mot mina.

”Visst, ska vi dra hem till dig?” Jag kliade mig under ögat. ”Eller mig?”

”Studion, ska spela in en låt.” Utan att riktigt ge hennes chans att svara gick vi ut från biologisalen och bort emot parkeringen i tystnad.

 

Rue öppnade bil dörren och gick in. Jag gjorde detsamma och sedan föll en jobbig och pinsam tystnad över oss båda. Jag ville säga något, men mitt ego var för stort för att jag skulle göra det.

”Vad är det med dig?” Efter fem minuters bilfärd bröt Rue äntligen tystnad och jag kunde pusta ut av lättnad. Dock fick jag hålla tillbaka en aning då hennes ord fick mig att bli en aning orolig. ”Har jag gjort något?” Jag slog mig själv mentalt hårt i magen, när jag såg Rues ledsen och förvirrade ögon.

”Rue,” Jag svalade hårt innan jag fortsätta. ”Du har inte gjort något och snälla du får inte tro att du har gjort något. De är jag och ingen annan.” Hon tittade ännu mer förvirrat på mig, som om att mina ord hade gjort henne ännu mer förvirrad. ”Jag önskar att jag kunde berätta allt för dig Rue. Det gör jag verkligen. Men jag kan inte. Det är emot allt.”

”Emot för vem då?” Hennes nyfikna frågor var inte helt otippade.

”Alla och samtidigt ingen.”

”Huh?” Rues ansikte var förvånat och förvirrat. Jag la min hand på hennes lår.

”Jag vill berätta för dig och om du bara tänker till en aning har du nästan svaret själv.”

”Om jag hade haft svaret hade jag inte frågat.” Hon la armar i kors och ändrade position i sättet och satt du med blick rakt fram emot vägen. 

”Jag har… ner Rue!” Jag bromsade hastigt bilen och slängde mig över Rue så att hon dukade i sitt säte.

”Vad i he-”

”Käft.” Hon gjorde som jag sa och förblev tyst. Sekunden efter skedde det jag mest fruktade…


Cliffhanger eller vad? Vad/vem tror ni det är? och vad kommer hända? Kommer det bli Rustin/Jue igen? VAD VILL NI SKA HÄNDA? 

Roligt att ni har blivit lite fler här på bloggen det senaste. Ni är varmt välkomna, hoppas ni gillar det ni läser och fortsätter kolla in! OCH JUSTE, JAG ÄLSKAR KOMMENTARER ;) 


Comments
Written by: Emelie

Jätte bra ! :)

2013-05-24 @ 07:29:51 -



Written by: Jamina

Mer mer mer mer mer!!!

2013-05-24 @ 15:21:15 -



Written by: :)

åhhh vad spännande!

2013-05-24 @ 15:22:29 -



Written by: Tilde

sjukt bra :)

2013-05-24 @ 21:21:07 - URL: http://fames.se/tildemattsson



Written by: Agnes

Jag tror det är Stefan som kommer göra något..
Bra! Haha Jue låter så gulligt ;)

2013-05-24 @ 21:24:06 - URL: http://fames.se/justinbiebers



Written by: Biebstoory

Så. Vi ska fortfarande göra länkbyte ;)? I så fall säg till när du är redo att lägga ut länkbytet så gör jag också det haha :) kram!

2013-05-26 @ 21:26:47 - URL: http://biebstoory.blogg.se



Written by: Celebnovell

Stefan eller typ någon från Justins gäng.... elelr vänta, kanske Anni? Superbra! ♥

2013-05-27 @ 16:45:34 - URL: http://celebnovell.blogg.se



Written by: :)

när kommer nästa kapitel ut kan inte vänta längre!

2013-05-28 @ 17:33:54 -



Written by: Johanna

NÄR KOMMER NÄÄÄÄÄÄSSSSTTTTAAAAA???? Lännngggggtttaaaaarr!!! Kan du kanske skriva ett idag/imorgon?<3

2013-06-13 @ 20:49:23 - URL: http://www.biebsssnoveller.blogg.se



Written by: En läsare som älskar din novell

Hej undrar varför du inte har skrivit ett kapitel för älskar din novell o du äger på att skriva så snälla säg inte att du har slutat för längtar ifall det kommer ett till ❤❤❤❤

2013-06-16 @ 09:51:45 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback