Date: 2011-02-24 | Time: 23:30:59

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
10

My Favorite Girl episode 16

Bella log i mot mig igen.
- Jag gillar att shoppa, sa hon.
- Jag gillar dig...
Isabella

Jag blev knäppt tyst. Jag visste inte riktigt om jag skulle ta det på ett bra eller dålig sätt. Justin var super duper snäll, men han kanske inte var min typ av kille. Jag menar han är Justin Bieber. Han reser jorden runt hela tiden och skulle väl inte ha tid med en tjej? Eller?
Jag tittade ut genom mitt fönster och visste inte rikigt hur jag skulle reagera. Jag vet inte rikitgt om jag gillar Justin. Jag hade ju nyss typ vart tillsammans med Liam. Eller inte så länge men lite i allfall. Och om man bytade kille efter bara en vecka typ ansågs man ju typ som värsta horan. Och det ville jag inte direkt bli sedd som. Allt var redan jobbigt som det. Jag hade gjort många saker som jag ångrade och som alla visste att jag hade gjort. Nu hade ju äntligen allt börjat bli som vanligt igen.
- Bella, säg någonting, sa Justin paniksalget någon minut senare.
Jag tittade på han. Han var röd om kinderna och log i mot mig.
- Jag vet inte vad jag ska säga riktigt Justin.
- Tack så mycket då! sa han och reste sig upp.
Han tog sin väska som låg vid sidan av min säng och gick ut ifrån mitt rum. Han gick ner för trappan och ut till sin bil. Jag hörde hur han startade den och körde iväg. Jag la mig ner i sängen och slog huvudet i något hårt. Jag tittade vad det var. Det var Justin's mobil. Jag kunde inte motstå att låsa upp den och kolla vad det fanns för något där. När jag låste upp den var det första jag la märke till hans bakgrundsbil - den föreställde mig. Bilden var tagen när jag hade suttit och kollat när Justin, Chaz och Ryan hade spelat basket. Jag hade inte märkt att han hade tagit i kort på mig. Jag gick in på kontakter och letade i genom listan. Men jag fanns inte med, konstigt? Vi hade ju sms:at för inte alls längesedan. Jag gick in på samtal och tryckte in mitt numer. Det kom då upp vad jag hette. Jag hette "sötnos<3" naaw vad gulligt tänkte jag. Han hade till och med en kontaktbild på mig. Hur gulligt var inte det.
Jag reste mig upp ur sängen och tog mina bilnycklar. Jag körde hem till Justin. Jag knackade på. Det var tjej som öppnade. Jag hade inte en anning om vem det var.
- Hej är Justin, hemma? frågade jag.
- Vem är du? frågade kvinnan.
- Jag är Bella, Justin's kompis.
- Jaha, han har berättat mycket om dig. Du är mycket sötare än vad Justin har sagt ju.
Jag kände att jag blev röd om kinderna. Det märkte även kvinnan och log i mot mig.
- Nä han är inte hemma, han är hos Chaz. Han ringde där ifrån innan. Han hade tydligen tappat sin mobil.
Jag tog upp den ur min ficka.
- Tadaah! det var därför jag kom, ljög jag.
- Åh, vad bara att du hittade den, vill du åka och lämna den eller är det för mycket begärt.
- Nej absolut inte, det gör ingeting.
- Vad snällt av dig. Jag ska skriva ner adressen åt dig.
Kvinnan kom tillbaka någon minut senare med ett papper i handen. Hon gav det till mig.
- Och förresten, sa ja. Vad heter du?
- Pattie, jag är Justin's mamma. Trevligt att träffas, sa hon och log i mot mig.
- Detsamma!
Jag log tillbaka i mot henne och gick sedan iväg till bilen. Jag körde iväg till adresen som stod på lappen. Det var inte alls långt ifrån min kompis Mia's hus.
Jag knackade på dörren. En man i 40 års åldern öppnade.
- Hallå! sa han glatt.
- Hej jag heter Bella är Chaz och Justin här?
- Ja det är dem. Gå upp för trappan och första dörren till höger så är dem där.
- Okej tack så mycket, sa jag.
Jag tog av mig mina skor och gick upp trappan. Jag skakade lite lätt när jag närmade mig hantaget på dörren. Precis när jag skulle trycka ner handtaget hörde jag hur Justin sa mitt namn. Jag lutade huvudet imot dörren.
- Hon är den bästa tjejen jag har träffat på länge. Hon ser skti bra ut. Är jordnära och snäll, allt jag vill ha hos en tjej, sa Justin.
- Du har rätt, svarade Chaz. Du borde satsa på henne.
- Jag sa till henne innan att jag gillade henne. Men hon sa inte det tillbaka. Fet pinsamt.
- Ey dude, du är Justin Bieber. Du kan få vilken tjej du vill i stort sätt. Ta det lugnt det kommer bli bra. Jag lovar dig.
- Hoppas det.

Han gillade verkligen mig. Vad gulligt. Jag tog mod till att öppna dörren. Killarnas huvuden vände samtidigt i mot mig.
-  Vad gör du här? frågade Justin förvånat.
- Du glömde din mobil, sa jag och sträckte fram den mot han.
- Tack!
Han tittade ner i en tidning han hade i knät igen.
- Justin kan vi prata? frågade jag.
Chaz puttade till Justin lite lätt.
- Sure, svarade Justin och reste sig upp.
Vi gick ut ifrån huset. Vi satte hos i trädgården och tittade på himlen. Den var fylld av miljontals stjärnor och en stor otroligt vacker månne.
- Justin jag hörde allt du sa innan till Chaz om mig. Var det verkligen sant?
- Ja det var det. Men det spelar ju ingen roll du känner ju ändå inte likadant för mig.
- Vem har sagt det? inte var det jag.
Justin nickade i mot mig.
- Nä det är sant.
- Hur ska jag bevisa att jag gillar dig då? frågade jag.
- Jag har några allternativ, sa han.
Han böjde sig fram i mot mig. Han blunade och log lite smått i mot mig. Han tog sin han på min kind och kysste mig...


Jag är bäst, tre episoder i dag va? när hände det senast. Ni borde fan älska mig, haha!

Vad tyckte ni? bra/dåligt?:D

Comments
Written by: lovisa

superduper bra!!!! 4 imrgon då;)<3

2011-02-25 @ 00:10:38 -



Written by: Johanna

Super duper bra!!!!!:D längtar tills nästa!!!

2011-02-25 @ 01:41:55 -



Written by: mirja och sanna

bäääst :D

2011-02-25 @ 06:05:25 - URL: http://biieberstory.blogg.se/



Written by: maja

jättebraaaaa! vill läsa meeer;)

2011-02-25 @ 07:24:27 -



Written by: Stella

SUPERBRA! mer :D Håller med hon över ^^ 4 idag då :d

2011-02-25 @ 07:29:04 - URL: http://baouden.blogg.se/



Written by: aleejandra

hahahaha håller med lovisa ;) men det var skit bra ! :D

2011-02-25 @ 09:23:09 - URL: http://juustalee.blogg.se/



Written by: Anonym

skit bra!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D:D

vill ha mer:)

2011-02-25 @ 09:59:53 -



Written by: Anonym

varför skriver ni så äckligt BRA!!!:d:d:d:dd:d:d:

2011-02-25 @ 11:51:11 -



Written by: evelina

Jätte bra:-) meer

2011-02-25 @ 12:21:49 - URL: http://entjejelina.blogg.se/



Written by: :)

haha ja du är bäst!!;)

Skriv mer snart!!:D<33

2011-02-25 @ 13:12:22 - URL: http://emelieelven.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback