Date: 2011-02-16 | Time: 20:02:56

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
8

My Favorite Girl episode 6

- Justin, jag har en sak att berätta....


Justin och Isabella
Jag såg i hennes ögon att det var något allvarligt. Jag tittade på henne med oroliga ögon. Hon tog min hand och höll den hårt.

Hon tog ett djupt andetag och öppnade munnen långsamt.

- Jag tror jag är gravid.

Jag gapade stort och kände mig som värsta idioten. Jag reste mig snabbt upp därifrån och åkte iväg. Jag bara körde och körde. Tills jag kom till en liten strand. Jag stannade bilen och gick ut ifrån den. Jag gick bort till ett par stenar och satte mig där. Jag tittade ut över vattnet. Det var verkligen vackert. Jag tänkte på det Selena hade sagt. Hur kunde det vara möjligt? Vi hade ju varit så försiktiga.

Jag kände att någon tog sin hand på min rygg. Jag vände mig om. Där stod Isabella.

- Hey! vad gör du här? frågade hon glatt och satte sig jämte mig.
- Hej, nä jag vet faktiskt inte. Och du?
- Nej jag brukar köra hit när det är något somm stör mig eller om jag bara vill tänka och vara ifred. Du ser ganska så nere ut, har det hänt något?
- Asså,  eller asså jo, men inget jag kan berätta direkt.
- Och varför kan du inte berätta det då?
- Jag är Justin Bieber.

Ibland sög det rent ut sagt att vara Justin Bieber. Jag kunde ju inte prata med alla om saker som hade hänt. Jag ville så gärna berätta för Isabella. Hon var ju en sån person som förstod en. Men jag kunde inte. Eller?

- Det spelar väl ingen roll, jag kommer inte sähga till någon. Du kan lita på mig.
- Okej...

Jag tog ett djupandetag. Jag såg Selena framför mig. Hon satt och grätt där jag hade lämnat henne. Varför hade jag gjort så egentligen. Jag blev såklart chokad. Men jag borde ha regerat bättre. Fan vad dum jag var!

- Min tjej.
- Har du tjej, det var mer än jag visste. Förlåt, fortsätt.
- Det är lugnt. Ja det har jag, Selena Gomez du vet.

Hon nikade till svar.

- Ja hon tror att hon är gravid, men är inte säker. Och jag är så jävla orolig. Vi är båda mitt uppe i våra karriärer och det skulle förstöra allt. Jag menar en abort är som att död ett barn, det är ju förjävligt!
- Oj då, det var inte skoj att höra. Nä berättade hon det?
- För typ en halv timme sen och jag blev så chokade att jag bara stack där ifrån. Jag känner mig som värsta idioten. Hon behöver ju mig.
- Åk till henne då. Du är ju trots att Justin Bieber jag tror du kommer att klara det. Never Say Never eller vad är det du säger nu igen?
- Swag, that's right!

Jag kramade Isabella och gav henne en snabb puss på kinden. Hon log och sen åkte jag iväg. Jag tog upp min mobil ur fikan. Slog in Selena's numer och ringde henne.

- Hallå?

Jag hörde att hon grät och fick en klump i magen. En stor klump som kändes som att den aldrig sulle försvinna.

- Hej.

Det var tyst ett tag, tills jag till slut tog modet till att prata.

- Var är du?
- På mitt hotellrum. Varför undrar du?
- Jag kommer på en gång!

Jag la på och körde iväg till hotellet hon bodde på. Det var ett stort óch fint hotell. Jag drog på mig en mössa och ett par solglasögon som låg i bil så att ingen skulle känna igen mig. Jag åker upp med hissen till hennes rum. Jag knakar på dörren och hon öppnar. Henne sögon var svullna av gråt. Klumpen i magen kom tillbaka men var nu ännu större. Jag tog min hand på hennes kind. En tår rann ner för hennes kind. Jag torkade bort den.

- Förlåt, sa jag och drog henne intill mig.
- Det är ingen fara Justin, jag förstår dig. Du kan dra om du vill. Det kommer bara förstöra för dig om du får ett barn.
- Nej jag tänker inte sticka, jag tänker vara här. Med dig. Jag ska stötta dig genom det här. Det är lika mycket mitt barn som ditt!

När jag sa det sista började hon att stor gråta. Jag kramade om henne hårt och pussade henne på huvudet. Hon snyftade till och tittade upp på mig. Jag böjde mig ner för att ge henne en kyss men hon vände bort huvudet. Konstigt, varför gjorde hon så?

- Tänk om det inte är ditt barn Justin?

Jag blev stum igen och stod med vidöppen mun. Jag visste inte vad jag skulle säga.

Pling

Hej Justin, hur gick det med Selena? hoppas du mår bättre.
  Kram Isabella.

Jag log lite för mig själv. Glad över att det var någon som brydde sig.

- Jag får se! sa Selena och slet mobilen hur min hand.

Det såg ut som att hon skulle koka över när hon läste sms:et.

- Vem är Isabella? vad har du sagt om mig?

Jag satte mig händer på hennes axlar och lugnade ner henne. Eller ja jag försökte i alla fall.

- Det var en tjej jag träffade på flygplatsen härom dagen. Inget speciellet. Och så träffade jag henne när jag stack ifrån dig och så pratade jag med henne och hon hjälpte mig.

Hon blev arg igen...

- Så jsut nu är jag ett problem som du snackar med tjejer om.
- Nej absoult inte. Men jag är ju tydligen inte pappa till ditt barn, skrek jag.

Isabella

Efter att Justi hade åkt, satt jag bara kvar där. Det började bli kallt och såg ut som att det skulle bli regn. Jag gick bort till min bil som stod parkerad på en liten parkering en bit bort.

ring ring

-
Ja hallå det är Bell?
- Hej Bell, sa Liam.
- Hej Liam, vad vill du?
- Ska vi träffas, det var så trevligt i går.
- Jag är lite upptagen just nu.
- Jaha, vad gör du då?
- Äh skit i det kan vänta, var ska vi ses då? frågade jag och startade bilen.
- På det där cafét vid stranden vi var vid igår du vet.
- Okej vi ses där om 10? frågade jag.
- Chill!

Han la på. Jag körde dit bort och nu hade det börjat att regna riktigt mycket. Jag frös när jag hoppade ut ur bilen. Jag gick in genom caféts dörrar och satte mig vid ett bord för två. Liam kom en tre minuter senare. Vi beställde varsin latte och satt där och snackade.

- Så vad har du gjort idag då? frågade Liam.

Skulle jag berätta om Justin, eller skulle han bli svartsjuk och sur då? Nej det var bäst att vara tyst om det.

- Inget speciellet, du då?
- Inget jag heller.

Justin

Selena satte sig ner på sängen. Hon satte sina händer i ansiktet och grät. Och grät. Jag satte mig ner jämte henne. Jag la min hand runt hennes midja.

- En kille.
- Jo Selena du förstår det förstod jag med, för det är lite svårt annars. Vem är det?
- Han heter Liam....
OMG OMG, vad komemr hända nu??

KOMMENTERA!!

Åh juste: kolla in denna novellblogg: http://jdbnovell.blogg.se

Comments
Written by: lovisa

Mer mer mer!;-)<3

2011-02-16 @ 20:10:40 -



Written by: berri

2011-02-16 @ 21:20:55 -



Written by: kajsa

Jaa meeer !!!:)

2011-02-16 @ 21:27:17 -



Written by: Anonym

OMG, meeeer :D<3

2011-02-17 @ 11:17:48 -



Written by: Anonym

omgomgomg! meeeer nuu! :o <3

2011-02-17 @ 14:30:50 -



Written by: Hannah

OMG!!!!!!

2011-02-17 @ 16:32:10 -



Written by: Anonym

Hejsan, gillar du justin bieber noveller?

Då ska du börja läsa våran blogg.

Vi skriver två noveller på våran blogg. Men såklart behöver du inte läsa båda.

Vi uppdaterar med minst 1 inlägg perdag. Och nu ihelgen kommer det bli många fler.



Puss&kram

/jbiebernovell

2011-02-18 @ 17:26:50 -



Written by: Anonym

Hejsan, gillar du justin bieber noveller?

Då ska du börja läsa våran blogg.

Vi skriver två noveller på våran blogg. Men såklart behöver du inte läsa båda.

Vi uppdaterar med minst 1 inlägg perdag. Och nu ihelgen kommer det bli många fler.



Puss&kram

/jbiebernovell

2011-02-18 @ 17:34:10 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback