Date: 2012-12-03 | Time: 23:26:00

Filed under: Trust is something you have to earn.
17

Chapter 3 – Life

Tidigare: ”Better luck next time Bieber” Hörde jag Eric viska. Ett leende kom fram på mina läppar och små fjärilar i magen. Jag kunde inte låta bli att längta till morgon dagen, då det var skolan igen. Jag har alltid tyckt om skolan och inte haft några större problem med att gå upp till, men de här var något annat. Det var inte skola utan något mer. Det var spännande här och det var något med Justin och hans gäng som gjorde mig nyfiken. Jag kunde inte sätta fingret på vad det var, men något var det. 

Justins perspektiv

Jag släppte taget om ölburk, som ni var tom, rakt ner på golvet. Musiken som spelade runt om kring mig, var så pass hög att det inte hördes för fem öre. Liam och Dixon satt i en soffan tvärs emot mig med varsin tjej i knät – klassiker. Jag hade vart i exalt samma position för bara några minuter sen, men jag valde att skippa. Tjejen var ful och jag visste att jag garanterat kunde få mig ett bättre ligg, än en freshman som gjorde allt för att bli av med oskulden. Hur patetiskt är det inte med folk som fortfarande är oskuld efter att dem har fyllt 14?

 

Hela rummet var fyllt med rök, som vibrerade i takt med musiken. I ett hörn stod ett stort gäng med slampiga tjejer och dansade. Undra oss vem av dem jag skulle spendera min kväll hos.

”Ey Justin, kasta hit vodkaflaskan!” Liam ropade och tittade desperat på mig. Jag letade med min vänstra hand i en väska som stod jämte fåtöljen jag satt i. Till slut fick jag tag i flaskan och kastade över den till honom.

”Time for some bodyshoots!” Ropade Liam och alla i hela rummet samlade sig runt bordet som stod framför fåtöljen jag satt i och soffan Liam och Dixon satt i. En blond tjej med silikonbröst la sig ner på bordet. Hon drog upp sitt vita tighta linne, så att det blev som en bandu och knäppte upp sin jeansshorts. Han la sitt hår på ena sidan av axeln och tittade sedan upp på dem kåta killarna som hade samlats runt henne.

”Så vem vill börja?” Ett gäng andra års elever hoppade upp och sträckte ivrigt på sina händer – patetiskt. Vad fan gjorde jag på en fest med töntar? Freshman tjejer som var snygga kunde man festa och ligga med, men killarna var oftast töntar som trodde att öl var starksprit.

”Justin, you want to start?” Jag vaknade upp ur mina tankar och tittade på tjejen som låg halvnaken på bordet. Jag såg in i hennes ögon – jag hade legat med henne. Jag höjde huvudet och ögonbrynen och sa med blicken åt Dixon att hämta mer shotglas. Någon sekund senare hade jag ställt upp en rad med shotglas på hennes mage. Några mellan benen och en mellan hennes plastikopererade bröst. Hon slöt ögonen och log med hennes fyllda läppar. Hon var fejk från topp till tå. Jag böjde mig ner över henne och kysste henne en gång på halsen, för att retas med henne och började sen med shotsen mellan benen och vandrade sedan uppåt. När jag bara hade två kvar satte hon dit en lime skiva i sin mun, som jag skulle ta när jag var klar, vilket jag var 10 sekunder senare. Jag sög snabbt ut saften ur limen och gav blondinen en tungkyss. När jag avslutade kyssen slickade hon sig om läpparna och nickade – vi skulle ses på övervåningen om tio. Musiken spelades fortfarande högt och det kom hela tiden mer och mer folk till ”mitt” hus. Det fanns enligt mig bara fördelar med att ha farföräldrar som bodde på två ställen och mest var på det som inte var där man självbodde.

 

Jag gick ut i köket och tog en röd plastmugg och hällde upp gin och sprite, la i lite hallon och tog en klunk. Det var gott. Jag drog upp min hand precis upp framför ögonen så jag kunde se varje liten detalj, jag skakade. Jag gav snabbt min mugg till någon nolla och gick upp på övervåningen. Mitt sovrum här var inte alls lika stort som hemma hos mig, men det funkade mer än väl till att ligga i.

”Justin är du där?” Blondinen kom in i rummet, nu endast i shorts och rosa spetsbehå – hennes plastikkirurg hade gjort ett bra jobb! Jag drog av mig mitt vita linne och la ifrån mig min keps. Jag la fram till henne och tog tag om hennes midja och kysste henne. Jag tryckte med än gång i min tunga i hennes mun och hon hoppade upp i min famn. Vi la oss ner i sängen och kysstes mer och mer intensivt. Det varade inte lång tid innan jag trängde in i henne.

”Jävlar Justin, du är rutinerade! Tack.” Hon gav mig i en kyss på kinden och reste sig naken ur sängen, böjde sig ner och tog på sig sin kläder. Jag låg på rygg i sängen och tittade upp i taket. Jag la min arm under huvudet och blickade ut över det mörka rummet. Vad hade blondin hetat? Efter några ligg ihop, både jag kanske veta, men åh andra sidan varför skulle jag veta det? Det var inte direkt så att jag skulle lägga till henne på facebook och senare bli tillsammans med henne. Nej verkligen inte. Förhållande var överskattat. Det var ändå bara sexet man ville åt, så varför håll på med allt annat trams som hörde till när man ”kär” i någon. Jag bet mig löst i läppen och slöt ögonen, funderade och undrade. Mitt liv var perfekt så som det var – jag fick tjejer när jag ville, jag kunde festa när jag än kände för det och jag hade pengar, vad mer behövdes? Folk bruka säga att pengar inte kan köpa lycka, dem har fel. Pengar köper alkohol, alkohol drar till sig folk, vilket leder till fest, fest leder till snygga brudar, snygga brudar leder till ligg, vilket ger ett slutresultat av en perfekt livsstil. Varför i hela världen behövde man annat, så som kärlek?

”Justin, tack för ikväll. Jag dra, men vi ses imorgon i plugget.” Liam kom in i mitt rum med som tjej som i soffan tight jämte sin midja.

”Ah det gör vi. Hejdå.” Han gick och Dixon kom.

”Jag slaggar här det är lugnt va? Orkar inte med hemma just nu.”

”Det är lugnt. Ta du gästrummet, så sover jag här.” Han nickade instämde och gick lika så han sin väg. Jag var själv igen. Helt ensam i ett mörkt rum. Jag tittade på klockan som stod på nattduksbordet jämte mig, 02.35. det var skola imorgon. Fan. Jag hade aldrig gillat skolan men min överenskommelse med mina föräldrar tvingade mig att gå dit.  

 

Väckarklockan ringde 09.45 dagen därpå. Rummet var ljust och jag kände en unken lukt. Jag luktade svett och jag kunde även känna dofter av alkohol och rök. Huvudet dunkade och att gå till skolan var inte alls lockande. Jag gick in i badrummet satte på duschen och lät all smuts ifrån går dagen åka ner tillsammans med det varma vattnet. Trött schamponerade jag håret. Min ögonlock var tunga och jag kunde utan att se mig i spegeln se dem stora svarta ringarna jag hade under dem. Jag stängde av vattnet och virade en handduk runt min midja. Jag blåste mitt hår och letade sedan rätt på en keps – jag var för trött för att fixa håret. En vanlig t-shirt och svarta byxor fick pryda min kropp och på fötterna ett par vanliga supras.

Nere i köket satt Dixon och åt flingor med mjölk, han såg lika sliten ut som jag. Han kliade sig i huvudet och tog små tuggor av sin frukost. Av erfarenhet visste jag att han var rädd för att spy. Han hade alltid vart killen som spydde på fest och han skämdes över det. Killar ska inte spy av att man dricker, så var det bara.

”Här drick det här.” Jag sträckte fram ett glas med vatten i, som jag hade lagt en bakistablett i. Han tog tacksamt emot den och sköt ifrån sig sin skål. ”Skippa skolan, du ser förjävlig ut. Stanna här om du inte pallar dra hem. Jag måste iaf dra nu hejdå!” Han var nickade till svar.

 

Jag gick ut till min svarta Range Rover som stod parkerad utanför huset. Jag startade den och körde emot skolan, som började om 25 minuter. Jag skulle hinna in på Starbucks för en kopp kaffe om jag skyndade mig. Frågan var bara om det var mycket folk som vanligt, för då skulle jag inte hinna. Men min trötthet sa ifrån och jag förstod att utan en kopp kaffe skulle jag inte ens klara första timmen. Några minuter senare var jag framme och parkerade bilen under ett träd, då jag hatade när sätern var varma av solen. För omväxlings skull var det, som tur var, ingen lång kö. Bara några får personer som också väntade på sitt morgon kaffe. Jag drog upp min mobil ur fikan i väntan på att det skulle bli min tur.

”Oj förlåt, det var inte meningen!” Jag tittade upp. Där stod Rue med ett leende på läpparna och en kaffe i handen. Jag hade inte ens märkt att hon gick in i mig förens hon hade sagt att förlåt.

”Det är ingen fara. Gick det bra med dig?”

”Ja det ingen fara. Måste dra dock, måste gå till skolan, suck. Men vi ses hejdå!” Hon log och fick en på bra humör. Trots min trötthet lät jag inte mig själv bli irriterade på hennes vänlighet som jag oftast blev, när folk var så trevlig.

”Jag kan skjutsa dig. Bara du väntar tills jag har fått mitt kaffe” – som jag nyss hade beställt.

”Åh vad snällt. Det gör jag utan problem.” Hon slog sig ner på en ut av borden och tog små klunkar av sitt rykande varma kaffe. Jag bet mig själv i läppen och kliade mig lätt i nacken och studerande henne. Hon var smal och lät solbrände. Undra om hon hade solat solarium eller om hon var sån till hudfärgen? För i Kanada har dem väl knappats sol vid den här årstiden?

”Justin, ditt kaffe är klart!” Jag vände mig om och tittade på expediten som stod i kassa och log en charmigt leende. Hon log tillbaka, bet sig i läppen och tittade ner emot min byxkant. Jag hade legat med henne någon gång under andra året och hade fått sota för det sen dess. Hon var den mest klängiga och jobbig personen jag hade träffat. Hon hade trott att vi hade vart tillsammans och frågat om förhållandestatus på facebook. Hon var ett freak och jag måste ha vart redigt full när jag låg med henne, för hon var inte ens snygg. Jag vände mig om till Rue istället som log gulligt emot mig, vilket nu gjorde mig på dåligt humör. Tack var freaket i kassan hade jag börjat tänka på dåliga vanor, såsom att ligga med fula jävla på fyllan, vilket gjorde mig förbannad på mig själv.

”Redo att åka? Vill inte komma försent.” Sa hon.

”Mmh.” Vi gick ut till bilen och hon satte sig i passagerarsätet. ”Är det för varmt i bilen?”

”Nej det är bra. Kan vi sätta på musik?” Jag nickade och kopplade in min mobil. ”Får jag välja?” Jag nickade igen och gav en mobilen och körde sedan ut ifrån parkering och emot skolan. Efter ett litet tag sattes låten Diamonds med Rihanna på. Den var bra. Rue sjung med lite smått i mellan åt, då hon hela tiden försökte dricka sitt varma kaffe.

”Vad har du för första lektion?” frågade hon mig och vände sina bruna ögon emot mig. Jag hade aldrig haft problem med att vara sur och uppkäftig mot personer jag knappt kände, men det var något med Rue som gjorde att jag inte kunde det.

”Engelska med Mrs. Smith, hatar henne. Dudå?”

”Jaså, är hon inte bra? Har också det, du kanske kan hjälpa mig att hitta till klassrummet, har noll koll på hur man hittar överallt fortfarande.”

”Jo det kan jag la.”

”Du glömde min andra fråga, är hon Mrs. Smith än dålig lärare?” Hon var inte blyg. Det var bra.

”Nä usch, hon är helt knäpp. Det är Jims mamma, haha. Du vet han du hängde med igår, tönten som är skit äcklig och stinker?” Hon vände bort blicken ifrån mig och svalade hårt. Hon stirrade rakt ut genom fönstret.

”Varför hatar alla han? Är det för att han råka svettas lite mer än alla andra eller för att hans mamma tydligen jobbar på skolan?” Jag var chokade. Med Rues lilla kropp och vänliga utseende, trodde man inte hon var den som sa ifrån. Jag hade svårt att tyda henne.

”Han är bara allmänt konstig. Hur klarade du av att sitta jämte han?”

”Sluta var så jävla elak. Känner du ens honom? Har du någonsin haft en normal konversation med honom och vad känner du på att mobba han? Han har väl inte gjort dig något?” Faktum med att han hade gjort. Innan vi hade börjat på High School hade vi vart kompisar och han hade vart en i gänget. Vi hade alltid vart dem som gjorde allting först, så att snatta något var inget vi ville bli sist med. Vi hade planerat att gå till en liten affär som ligger påväg hem ifrån skolan, en dag efter att vi hade slutat. Hela gänget var samlade och Jim. Vi stod gömda bakom en buske några meter ifrån butiken och gick igenom hur vi skulle göra. Jag och Jim skulle gå in och ta godiset medans dem andra skulle försöka göra att personalen inte la märke till oss – dem lyckades inte med det sist nämnda. Vi blev påkomna och dem kontaktade våra föräldrar och Jim hade då skyllt allt på oss. Enligt han hade vi tvingat han och om han inte hade gjort det skulle vi tydligen ha tryckt ner hans huvud i toaletten. Det var den dagen allt blev annorlunda och vi alla började att Jim. Han hade gjort så att mina föräldrar hade blivit riktigt förbannade och det hade inte direkt blivit bättre när Jim sedan berättade allt vi hade ”tvingat” han att göra för sina föräldrar, som sedan sagt det till mina. Det var saker som, sno alkohol av föräldrarna, röka bakom skolan, fuska på prov och så vidare. Efter det hade det bara gått utför och mina föräldrar hade helt tappat hoppet om att jag skulle kunna bli lika duktiga på något som dem. Dem ville inte ha mig som en son – en besvikelse. Dem drog då in mitt kreditkort och jag flyttade in hos Dixon som även han hade det jobbigt hemma, men hans storebror hade vart likadan, så det var inte lika farligt här. Jag fick bo där ett bra tag, men när jag märkte att familjens ekonomi blev sämre kunde jag inte med att stanna. Trots det att mina föräldrar hatade mig och jag hatad mig stack jag hem och sa;

”Jag behöver pengar för att överleva. Om ni inte ger mig det kommer jag sluta upp på gatan som en prostituerad 14 åring och dö strax innan 25. Om ni inte redan skäms över mig nu, kommer ni definitivt göra det då. Så om jag var er hade jag gett mig pengar.” Dem både hade kollat skeptiskt på mig.

”Vi kan inte bara ge dig pengar Justin. Du får flytta hit, följa våra regler och gå börja gå i skolan igen. Du börjar high school om en månad och då vill vi att du ska vara där, annars drar vi in både bil och konto. Är det förstått?” Just då hade prostituerad låtit mer lockande men när min lilla syster hade kommit ner i köket och skrikit;

”Justin du är hemma igen. Jag har saknat dig!” Hon hade hoppat upp i min famn och kramat om mig hårt. ”Lämna mig inte igen Justin.” Då hade jag bestämt mig för att prostituerad inte var ett alternativ igen och flyttat hem.

 

”Justin? Justin är du där? Vi är framme.” Trots det faktum att jag körde hade jag inte märkt att jag själv hade parkerat utanför skolan. Rue vinkade med sin hand framför mitt ansikte och sa mitt namn.

”Förlåt, men om du hade vetat allt hade du förstått.”

”Det är så typiskt er killar. Om du hade förstått blablabla. Ni är bara fega som inte vågar diskutera det och sen bara gå vidare.”

”Fan vad du dömer nu Rue. Du vet inte allt. Faktum med är att du inte vet är ett skit. Du har inte den blekaste aning om varför alla hatar Jim. Du vet inte ens varför jag beter mig som jag gör. Så sluta bete dig som att du vet vad jag är för typ av människa och fokusera på ditt egna.” Hon öppnade munnen långsamt men stängde den snabbt när hon inte kom på något att säga. Hon gick ut ur bilen och gick emot skolan. Det var första gången någon hade sagt till mig på det där sättet, förutom mina föräldrar. 


Har skrivit om det här kapitlet fem gånger nu men nu kände jag att detta fick bli bra, trots att det inte är det. Första gången ur Justins perspektiv, vad tyckte ni?

Mer? KOMMENTERA!

Är sämst i världen på att bestäma mig för saker, så jag har fortfarande inte bestämt mig. Vem tycker ni? Kylie Jenner, Ariana Grande, Nina Dobrev eller någon anna? Öppen förslag, dock inte Selena Gomez. Kommentera nu peeeeps! 


Comments
Written by: Hanna

Jag tycker Nina Dobrev! :)

2012-12-04 @ 07:47:44 -



Written by: Jennifer.

SNÄLLA. Inte Nina, förlåt. Men det - enligt mig - kommer förstöra din novell. Hon må vara 23. Men jag tycker fortfarande du ska ta någon som är jämngammal, kanske ett år yngre? Så som jag skrev förut, Ariana Grande har hela paketet, så henne tycker jag definitivt att du ska ta!

2012-12-04 @ 11:50:40 -



Written by: Anonym

ariana grande!!

2012-12-04 @ 13:52:32 -



Written by: Josse :)

Jättebra! tycker du borde ta sarah hyland eller danielle campbell nästan alla andra justin novellbloggar har ariana, nona och kylie :)

2012-12-04 @ 17:23:08 -



Written by: Hanna

Gud de var jäätttee bra !!! Jag tycker Nina dobrev verkligen hon e jätte fin :) <3

2012-12-04 @ 21:20:12 -



Written by: Emelie

Jätte bra! <23

2012-12-04 @ 21:28:19 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeer :D

2012-12-04 @ 21:37:52 -



Written by: Linnéa@Bieber<3

Jättebra kapitel, bara jag som vill att Miley Cyrus ska vara "henne"??!! Hon är super fin, nästan samma ålder och ahh allt typ ;p .. Plezz? :)) ;** <3´33

2012-12-04 @ 21:41:00 -



Written by: Anonym

Meraaaaaaaaaaa

2012-12-04 @ 22:30:58 -



Written by: Farin

Näe kommer nästa?

2012-12-08 @ 16:04:39 -



Written by: Farin

Miley Cyrus faan! <3

2012-12-08 @ 16:06:21 -



Written by: Anonym

mer! :)

2012-12-08 @ 17:12:11 -



Written by: Emma

Meeeer!

2012-12-08 @ 20:50:16 - URL: http://emsenk.blogg.se



Written by: Anonym

barbara palvin!!

2012-12-09 @ 01:35:18 -



Written by: Nicole

när kommer nästa kapittel? <3

2012-12-09 @ 12:27:40 -



Written by: elin

Super fin blogg! Jag driver också en justin bieber novellblogg men undrar var någonstans du gör dina bilder?

2013-04-01 @ 13:31:44 -



Written by: amanda

Hej! Jag har precis börjat läsa den här novellen och jag tycker att den är jätte bra men snälla läs igenom texten innan du publicerar den för du har jätte många slarv fel, det gör det lite svårt att läsa :( Men annars är det jätte bra, fortsätt med det du gör! Kram

Svar: ska tänka på det!
None None

2013-05-22 @ 20:39:46 - URL: http://liindstrand.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback