Date: 2012-06-07 | Time: 21:13:00

Filed under: Someday (pågående)
9

kapitel 14 - call me maybe?

Tidigare: Justin och Elena bestämde sig för att ta det sakta eftersom båda precis kommit ur varsit förhållande, dom har en filmkväll tillsammasn och helt plötslig knackar det på dörren. Elena gå och öppnar och Robin står där, hon ber honom att gå men han lyssnar inte förren han ser Justin komma gående backom Elena. Robin blir riktigt sårad och går där ifrån, Elena blir ledsen och Justin åker hem. Nästa dag bestämmer sig Elena för att besöka Robin och de slutar med att han är påväg med att kyssa henne.

 

 

 

 

 

 

 

 

jag ryggade tillbaka när jag såg hur nära han va, han öppnade ögonen och kollade ledsamt på mig men jag tittade på honom med ett förvirrat leenede.

 

- Robin… sa jag och la huvudet på sned och han satte sig som vanligt igen och tittade rakt fram och satte armbågarna på knäna och satte ihop händerna, jag tog min hand på hans rygg

 

- jag kommer alltid finnas här för dig.. men som en vän.. sa jag och lutade mig fram för att försöka titta i hans ögon.. men jag fick inte ögonkontakt med honom.. jag gav honom en lätt kyss på kinden och ställde mig upp och gick ut dom hallen, precis när jag skulle öppna dörren så kom det en hand bakifrån mig och stängde den med en smäll.

Jag kände hur Robin andades i mitt öra.

 

- Jag kommer alltid finnas här.. fast mer som än vän.. viskade han.

 

Jag sa inget utan bara öppnade bara dörren och gick ut.. jag menar vad skulle jag svara? de kändes konstigt . De blev en konstigt stämning, jag hoppade in i bilen fort och åkte hem… när jag var halvvägs hemma så ringde min mobil, jag hoppade till lite, jag tog min mobil och kollade på displayen

 

* Justin*

 

Jag svarade fort

 

- hej, vart e du? hörde jag att Justin sa lugnt, men de va allt de jag inte va

 

- Jag e på väg hem.. dudå?

 

-  jag e utanför ditt hus, e allt okej eller? sa han oroligt

 

- ja, eller.. jag vet inte men jag kommer snart så du kan vänta,

 

- okej, jag väntar, hej då

 

- hej då,

 

vi la på och snart svängde jag in på min uppfart, Jag såg hur Justin som hade suttit på min trappuppgång nu ställde sig upp oroligt och jag gick snabbt emot honom, när jag passerade Justin så tog han ner huvudet och försökte titta mig i ögonen men jag tittade bara på min nyckel som jag hade i handen. Han tog sin han runt min midja och vi gick upp för trappen och jag låste upp.. och gick fort in och la nyckel på det lilla bordet som vi hade innanför dörren. Jag ställde mig en bit in i hallen och vände på mig mot Justin som nu stängde dörren och sedan vände sig mot mig.

 

- nu får du berätta vad som har hänt gumman.. sa han ledsamt och gick  mot mig och höll mig runt min midja

 

- de blev bara lite jobbigt.. sa jag

 

- va menar du? sa han och sen fick han en allvarlig blick och ryggade tillbaka lite - ni … ni kysstes inte va? sa han och kollade fortfarande på mig

 

- nej.. de gjorde vi inte, jag sa till honom att de e slut.. sa jag samtidig som jag log lite och tog mina armar runt hans nacke - nu struntar vi i Robin.. sa jag samtidigt som jag bet mig i läppen och tittade honom djupt in i ögonen.

 

Jag såg i hans blick att han blev lugnare.. Jag lutade mig mot honom och vi började kyssas, jag kände hur han höll mig tätt intill honom, som om han inte ville släppa mig.

nu va klockan halv 1, Justin skulle till studion

 

- gumman?.. sa han och tittade på mig

 

- aa… sa jag och kollade tillbaka på honom

 

- kan inte du följa med till studion? snälla??

 

- jag vet inte..

 

- joo! snälla för min skulle sa han och tittade på  mig med en ledsen blick,

 

jag la huvudet på sned och log lite försiktigt och kollade på honom tveksamt. han gick närmare mig och tog tag runt min midja och började kyssa mig på nacken

 

- snälla… viskade han när han kom till örat och fortsatte sedan ner mot min hals..

 

 

Jag kunde inte hålla mig längre..

 

- okej ! jag följer med.. sa jag och kysst honom

 

vi åkte till studion och som vanligt va de paparazzis vid studion som låg i någon buske, vi skyndade oss in och möttes av Usher och Scooter. Dom va inte så glad för att Justin hade försvunnit till Texas till Selena så de va lite dålig stämning.. Justin gick in och började sjunga och vi hade ögonkontakt nästa hela tiden.. han va så söt, ibland va han tvungen att avbryta för att han började skratta. De e så att när jag tittar på någon som jag tycker om för länge så börjar jag alltid skratta, de behöver inte vara nått utan jag börjar bara skratta hej vilt! Men då vände sig Scooter om till soffan där jag satt och gav mig en allvarlig blick och sen tittade tillbaka till Justin,

 

- okej, om du vill komma här ifrån innan de blir mörkt så borde du skärpa dig! sa han strängt samtidigt som han trök ner en knapp så Justin kunde höra honom,

 

Justins leende försvann och han fortsatte, han va snart klar och han skjutsade hem mig. Vi gick in till mig även fast han bara skulle lämna mig så ville vi ge varandra en kyss och säga hej då och vi ville inte ta risken att någon skulle se oss. Justin stängde dörren och tog tag i min midja och drog mig mot honom.. jag skrattade till, han vände på mig och snodde en kyss, vi fortsatte kyssas samtidigt som vi gick mot vardagsrummet och vi föll ner på soffan, han låg över mig och helt plötslig slutade han och satte sig upp och såg konstig ut, jag blev rädd och satte mig också upp bredvid honom och la min hand på hans ben,

 

- va hände gubben? frågade jag försiktigt

 

- jag behöver prata lite me dig.. sa han och tog mina händer

 

- Justin du skrämmer mig lite nu.. sa jag och ryggade tillbaka lite

 

- nej du behöver inte vara rädd sa han och skrattade till lite

 

- men varför är du så allvarlig då? sa och kollade förvirrat på honom tillbaka

 

de va tyst ett tag och han tittade mig i ögonen hela tiden och man såg att han ville säga nått.

 

- ne.. jag kan inte sa han och släppte mina händer

 

- jo ! sa jag och satte mig över honom med ett ben på varje sidan och tog tag i hans nacke med båda händerna mjukt. - snälla .. sa jag och kollade på honom med stora ögon

 

- du kommer tycka att jag e helt galen.. sa han och tittade försiktigt samtidig som han la sina händer på mina ben

 

- try me! sa jag och log stort

 

- Jag älskar dig.. sa han och tittade mig i ögonen

 

Jag blev chockad och tog bort mina händer från hans nacke och lät dom glida ner mot hans bröst

 

- va?

 

- ja , jag vet jag tycker själv de  e jävigt sjukt eftersom att jag precis gjort slut med Selena men ändå de känns så rätt och efter Selena sårade mig som fan så gick de att släppa henne, jag menar speciellt när jag hade dig och

 

sen hann han inte säga mer förrän jag log mina händer bakom hans öron och kysste honom, sen tog jag min panna mot hans

 

- Jag älskar dig också.. viskade jag med stängde ögon.. Jag öppnade dom och mötte hans blick som hade fyllts med glädje, jag kunde inget annat än få fram ett stort leende, jag tror aldrig jag hade leet så stort i mitt liv!

 

vi fortsatte kyssas till vi avbröts av Justins mobil, jag fortsatte att kyssa honom på nacken medans han svarade

 

- ah hallå?

 

- mmhm..

 

- aa

 

jag tror inte han kunde ge längre svar för när jag tittade upp så blundade han och bet sig i läppen

 

- okej,

 

- kan .. kan vi inte ta de i morgon?

 

- aa okej, tja..

 

Han la på

 

- Elena jag måste åka.. sa han ledsamt

 

- nej snälla.. sa jag besviket

 

- jo men jag måste, jag ringer i kväll ! jag lovar sa han samtidigt som han höll mitt ansikte i mellan sina händer,

 

- okej, sa jag och skrattade till lite

 

han bet mig lite på näsan och sen flyttade jag på mig och han gick ut i hallen

 

- glöm inte att ringa mig sen! skrek jag efter samtidigt som jag lagt mig ner i soffan

 

- skulle aldrig glömma dig babe! skrek han och och sedan höred jag hur dörren öppnades och stängdes,

 

Jag låg och tittade upp i taket och jag kunde fortfarande inte sluta att lee , jag kände mig bara så jävla lycklig!!

 

 

 

Justin

 

Scooter lät allvarlig när han hade ringt, undra vad han ville, de hade ju gått bra i studion. Jag åkte ditt och nu hade de börjat regna lite igen , jag skyndade mig in i studion och såg Usher och Scooter stå och snacka lite men slutade så fort jag kom in i rummet.

 

- så whats up? sa jag med ett leende på läpparna

 

dom tittade på varandra samtidigt som dom vände sig mot mig

 

- sätt dig Justin.. sa Usher och kollade allvarlig på mig med händerna i fickorna , och jag satte mig i soffan

 

- fan va allvarliga ni ser ut ! har någon dött eller??  Sa jag lite ironiskt men Scooter kollade på mig som om jag vore någon omogen unge, men förlåt för att man va glad!

 

- vi har snackat lite Justin.. sa Scooter

 

 

 

Elena

 

klockan började bli mycket och Justin hade fortfarande inte ringt, men jag tänkte inte så mycket på de, tänk han älskar mig, lilla mig!! av alla tjejer så älskar han mig, hur kunde jag få sån tur och få bli tillsammans med någon som e så underbar som han ?? när jag är med honom så känns de som om hela världen stannar och de bara han och jag! inga paprazzis, inget kändisskap, inget ! bara han och jag!

 

timmar gick och han hade fortfarande inte ringt, nu började jag bli orolig.. jag menar han lovade att han skulle ringa ! och han sa faktiskt att han aldrig skulle glömma mig.. men tänk om han gjort de nu.. ne! han skulle aldrig glömma mig! så dåligt minne kan han ju inte ha tänkte jag och skrattade lite för mig själv

 

3 timmar senare låg jag i min säng och kollade på min mobil, mina föräldrar hade gått och lagt sig för länge sen.. jag kollade upp mot klockan med trötta ögon. 01:52

 

- jag tror inte han ringer.. sa jag tyst för mig själv och vände på mig och tittade upp mot taket och kände hur en tår sakta glida ner på tinningen..

 

 

_______________________________________________________________________________________________

FÖRLÅT! förlåt förlåt!! jag vet, jag har sugit på att uppdatera, jag håller med! men nu är det Äntligen sommarlov så förvänta er mer kapitel nu!

Kommentera jätte gärna va ni tycker! snälla... ?

Kram på er ! =D //Mii


Comments
Written by: Lilith

Meeeer!!! Nuuuuuu!!!!

2012-06-07 @ 23:45:20 - URL: http://kandisarinoveller.blogg.se/



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeer ♥

2012-06-08 @ 10:14:48 -



Written by: Linnis99

Superbra!!!Hoppas att det kommer mer kapitel under sommaren,jag är inne varje dag vettu!:)<3 Skriv,skriv,skriv!!!!!!!!!!!!:D <3<3<3<3<3<3xoxoxoxo

2012-06-08 @ 13:00:45 -



Written by: Louise

Jag tyckte att det var jättebra, lite drama. Älskar det :))))) ♥

2012-06-10 @ 07:49:52 -



Written by: Linnis99

Meeeeeeeerrrr!!!!<3<3<3<3<3

PS:Believe Kommer snart!!iiiiii!!!:D xoxo

2012-06-10 @ 17:44:05 -



Written by: Victoria

Hej! Jag älskar den här novellen och det har tagit typ en timme att läsa allt det här! HAHA! Men jag har bara en fråga... :D Varför är han i One Direction med i bilden i början? :D Bara undrar<3 Bäst blogg!<3

Svar: haha va roligt att höra att du tycker om de vi skriver!! de gör så man vill skriva mer och mer! =) varför Harry Styles ifrån One Direction är med är för att de e så vi tänker att Robin ser ut =)
None None

2012-06-11 @ 10:16:05 - URL: http://vickaans.blogg.se/



Written by: Linnis99

Meeeeeeeeeeeerrrrr!!!<3PS:Jag fyller år på torsdag, kan inte jag få en "present" av dej då?!!:)-Ett extra kapitel såklart!!!;) <3<3<3<3 xoxo

2012-06-11 @ 17:20:06 -



Written by: Linnis99

Nästa kapitel snart?Pleace!!!<3<3<3 xoxoxo

2012-06-13 @ 15:35:10 -



Written by: Linnis99

Kunde jag sälllaaa få ett extra kapitel?!Jag fyller ju imorrn,snääälllaaaa!:)<3<3<3

/från en beundrande Linnis!:)<3<3<3xoxoxo

2012-06-13 @ 17:27:42 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback