Date: 2012-06-14 | Time: 18:56:15

Filed under: Someday (pågående)
9

kapitel 15 - what just happened?!

Tidigare: Efter att Elena kom hem från Robin så spenderade Justin och Elena hela dagen tillsammans. Elena följde med Justin till studion och sedan åkte dom hem till  henne igen där dom sa dom 3 magiska orden till varandra för första gången men kvällen fick snabbt en vändning då Justin var tvungen att åka till Scooter och Usher och lovade att ringa men gjorde inte de och Elena somnade med tårar på hennes kinder..








Elena

 

Jag vaknade av att det pep till i mobilen !

 

- Justin? skrek jag samtidigt som jag slängde mig tvärs över sängen

 

Jag tog mobilen och öppnade smset med ett hopp inom mig om att de va Justin som sa att han ledsen för att han inte ringt igår kväll eller att han kom med en förklaring ialla fall

 

 

Från: Lilly

Tjena tjejen! vart har du tagit vägen ? de va länge sedan man hörde nått från dig =) xx

Jag suckade lite och allt hopp försvann inom mig samtidigt som de va rolig att hon hörde av sig..

 

 

 

Till: Lilly

Hej på dig! haha förlåt att jag inte hört av mig men de har varit lite upp och ner dom senaste dagarna.. vad gör du idag? ska vi hitta på nått? =) xx


 

det tog inte lång tid innan de pep till igen

 

Från: Lilly

Självklart! va sägs om en fika på Starbucks ? ska vi ses där om en timme? xx

 

 

aha även fast jag va lite trött på starbucks så va inte Lilly de.. hahah men de va okeej

 

Till: Lilly

Visst! ses där! xx

 

Jag gick upp ur sängen och tog fram vad jag skulle ha på mig, de fick bli en vit blus, ett par höga jeans shorts med mitt Louis Vuitton skärp och lite armband och sånt. Jag gick långsamt vidare till badrummet och sminkade mig och borstade tänderna och satte upp håret i en ' messy ' bulle ( Förlåt kom inte på någon bra översättning på messy hahah! ) sen tog jag mina solglasögon och min väska och gick ner.. jag tog på mig mina ljusrosa låga converse, sen tog jag bilnycklarna som låg på det lilla bordet i hallen och gick ut.

 

Solen sken som bara den och man fick ju nästa en svett attack bara att gå ut, jag rotade runt i väska och hittade hemnycklarna och låste, sen gick jag till bilen och satte mig i förarsätet.. innan jag startade bilen kollade jag en sista gång på mobilen . Justin hade fortfarande inte ringt eller smsat mig och klockan va halv 12.

Jag vet inte om jag ska vara orolig eller inte..

 

Jag letade upp han bland mina kontakter och ringde honom, signalerna gick men till slut så gav jag upp.. jag startade bilen och satte på radion och försökte att inte tänka mer på de men de spelade ingen roll för efter bara några minuter så spelade dom en av Justins låtar på radion.

 

Jag började tänka efter om de va nått som hade hänt igår innan han hade gått.. hade han varit glad när han gick? hade jag sakt nått? hade han sakt nått? de ända jag kommer ihåg va att han va tvungen att åka ..

 

Jag va framme och parkerade en bit ifrån starbucks och gick resten, när jag kom öppnade dörren så fick jag syn på Lilly och hon fick ett litet leende på läpparna.

 

- hej gumman sa hon och ställde sig upp och vi gav varandra en kram

 

- hej sa jag och pekade mot kassan, Lilly hade redan köpt - jag ska bara köpa en dricka och en macka så kommer jag.

 

jag gick och köpte en kall dricka och en macka och sen gick jag tillbaka och satte mig och började vifta med min blus - gud va varmt de e idag! sa jag och spärrade upp ögonen

 

- aa jag vet, de e helt sjukt! dom sa på tv:n att de inte hade varit såhär varmt på 30 år! fatta 30 ÅR!

 

- fett konstigt… sa jag och drack lite ur min dricka, de va en sån fin färg, Rosa!

 

- apropå konstigt, hallå va e de mellan dig och Robin? frågade hon chockat och kollade på mig med stora ögon.

 

- aa de funkade inte.. sa jag och tittade ner på min macka och började ta ut den ur plasten.

 

- vad då inte funkade? ni har ju typ varit ihop hur länge som helst! och så tar de bara slut? hände de nått eller? asså träffade någon någon annan?

 

Jag visste inte va jag skulle säga.. hon kanske hade sätt mig och Justin tillsammans ? eller kan hon ha kommit på de själv ? hon kanske hade pratat med Robin?

 

- vad då har du pratat med Robin eller? sa jag och tog en tugga

 

- ne.. vaddå.. så de e någon som har träffat någon annan ?! halvskrek hon förvirrat och lutade sig över bordet.. jag tittade på henne men nu hade hennes ögon flyttat sig över min axel, hon ryggade tillbaka och släppte inte blicken från de hon nu hade blicken på,

 

Jag blev nyfiken och vände mig om och just då kom Robin och hans kompis Jake genom dörren, jag frös till och vände mig fort tillbaka

 

jag låste blicken på Lilly som kollade förstenat på mig

 

- k-kommer dom hit? frågade jag och satt helt still

 

hon kollade över min axel fort och sedan tillbaka till mig,

 

- japp. sa hon och gjorde en grimars

 

jag stängde ögonen och suckade djupt

 

Snart kände jag en hand på min axel och jag rök till

 

- tjena tjejer ! sa Jake och tog en stol och slog sig ner

 

Jake var en av Robins bästa vänner, han va en riktigt jokester! han va alltid glad och kunde göra en på bra humör direkt så jag förstod att Robin hängde mycket med honom nu.. Jag vände mig om och såg Robin stå bakom mig, jag log lite lätt och flyttade in mot väggen så han skulle få plats, han tog en stol och satte sig bredvid mig, de kändes konstigt..

 

Jake snackade på och Lilly kunde inte slita blicken från mig och Robin, stackarn.. hon visste ju inte om hela sanningen, hon visste inte om hon skulle hata Robin eller… mig..

 

 

- så.. hur går de med Justin då..? frågade Robin och jag såg i hans ögon hur ont de gjorde i honom att fråga de..

 

- jo.. de går väll.. sa jag och försökte lee lite men de va svårt.. jag visste ju inte hur de va? om han skulle frågat igår så skulle jag säga att vi var praktiskt taget ett par!

 

- okej.. sa han och kollade ner..

 

- eeh.. jag tror jag ska gå på toa en snabbis.. sa jag och reste mig upp fort, jag såg på Lilly när jag sa de och reste mig upp och hennes ögon bara skrek '' LÄMNA MIG INTE HÄÄÄÄÄÄÄR! '' jag tyckte synd om henne, hon tycker inte om att bli lämnade med killar, hon blir så nervös.

 

jag halv sprang till toan och gick in och ställde mig bara där..framför spegel  '' vad ska du göra nu Elena? '' sa jag till mig själv '' hur ska du ta dig bort här ifrån? ''  ehh jag får väll komma på någon ursäkt och dra med mig Lilly,

 

Jag öppnade dörren och skulle gå mot bordet då jag kände en arm ta tag i min och trök mig mjuk men ändå bestämt mot väggen..

Jag kollade upp och såg Robin,

 

- snälla.. Elena, jag gör va som helst!.. viskade han desperat samtidigt som han tittade mig djupt in i ögoen.. ojoj dom va så .. såå.. jag kan inte hitta ord att beskriva Robins ögon man bara drunknade!

 

- nej.. Robin.. de finns inget du kan göra.. sa jag samtidigt som jag bröt mig låss från hans blick och försökte kolla bort mot bordet där Lilly och Jake satt och pratade men jag kunde inte få kontakt med henne.

 

- men du förstår inte jag har förändrats Elena.. du får spendera hur mycket tid som helst med Justin bara.. bara du e med mig, snälla.. älskling.. sa han och nu hade hans armar slingrat sig runt mig och höll mig hårt om midjan.. jag kände hans kropp tajt mot min, jag visste inte va jag skulle säga,  jag va förvirrad.. jag saknad Robin, men allt med Justin..

Jag slutade stå emot Robin och slappnade sakta av och tog mina hände runt hans nacke och kramade tillbaka.. jag kände nu hans desperation blev till lättnad och han kysste mig försiktigt på nacken.

 

- jag saknar dig Robin, jag gör de.. men jag vet inte.. viskade jag till honom,

han släppte mig lite så jag kunde ta mig därifrån och gå tillbaka till min plats..

jag kollade bort mot Robin som stod kvar och jag såg hur besviken/ledsen/förvirrad/arg han va.. jag visste inte att man kunde va så mycket samtidigt men de kunde han.. han gick med sakta steg tillbaka och ställde sig vid stolen, Jag kollade ner och nu fick jag kontakt med Lilly, hon hade fått bra kontakt med Jake, de såg man, hon hade ett leende på läpparna tills hon såg mig, hon såg hur ledsen jag va och sedan kollade hon upp mot Robin som va arg.. hon kollade tillbaka till mig och ställde sig upp

 

- Elena vi måste gå nu! Hejdå killar! sa hon och kollade inte änns på Jake och han blev lite chockad, hon kollade med sura ögon på Robin när hon gick förbi honom för att komma fram till mig, jag stoppade ner mina saker och tog min dricka och så gick vi ut därifrån..

 

vi började gå mot bilen som stod några kvarter bort..

 

- okej, Elena berätta va som har hänt nu.. du, vet du kan prata med mig om allt!

 

- okej.. såhär ligger de till.. du vet efter skolkonserten med Just-

 

Jag hann inte säga mer förrän vi hörde några tjejer bakom oss börja skrika, vi vände oss om och såg typ 10 tjejer börja springa mot oss och skrek vi visste inte va dom ville så vi började springa! vi visste inte va vi skulle göra så vi bara sprang..

vi sprang runt ett hörn och hann inte springa mer än minst 5 meter innan vi blev indragna i en gränd,

 

-AAAAAAAAAAAAAA!! skrek vi men slutade då vi såg att de va Robin och Jake,

 

- Va gör ni här ?! utbrast Lilly

 

- vi hörde att dom där tjejerna snackade om att Elena och Justin- sa Jake men hann inte säga mer

 

- ELENA OCH JUSTIN !!?!?! halv skrek Lilly och tittade på mig

 

- vet dom om mig och Justin!? skrek jag

 

- ja, så vi sprang efter er! sa Robin

 

- vi måste splittra på oss ! sa Jake och tog tag i Lilly  som fortfarande stod och kollade på mig med munnen öppen

 

- Elena och JUSTIN!?!? fortsatte hon - va?!? jag fattar ingenting hur kunde..

 

- Kom Lilly! halv skrek Jake och drog med henne ut ur gränden

 

Robin kollade på mig, man såg att han va lite lugnare men att han fortfarande va besviken och sårad..

 

vi hörde att dom kom närmare och vi skulle inte hinna springa någonstans nu..

 

- Robin.. jag e rä-

 

Hans läppar mött mina innan jag hade hunnit avsluta meningen, vi kysstes samtidig som hann trök oss mot väggen och satte upp en hand bredvid mitt huvud.. åå.. allt kom tillbaka, känslorna, minnena, allt! jag tog mina händer på hans bröst, de gick någon minut.. innan han slutade och tittade ut mot gatan och sen tillbaka till mig

 

- jag tror dom har gått.. sa han och tittade i mina ögon, jag hoppades på att han skulle kyssa mig igen men han verkade inte vilja göra de..

 

- okej.. sa jag och fortsatte att titta honom i ögonen, jag ville ge honom en till chans att kyssa mig och ville titta om han tog den

 

- vi.. vi kanske ska leta efter Lilly och Jake.. sa han och backade..

 

- aa… de e nog en bra ide..

 

vi gick ut ur gränden och gick vägen mot min bil.. de va tyst.. vi gick på varsin sida av trottoaren och sa ingenting.. de hade börjat bli lite svalare i luften.. äntligen va vi framme vid bilen , AC! tänkte jag för mig själv

Jag började rota i väskan efter bilnyckel och låste upp bilen, jag kände hur de började vibrera i min väska, jag stannade upp och tog upp den,

 

Lilly

 

stod de på displayen, jag svarade med en tyst röst..

 

- hallå.. sa jag tyst

 

- DU och JUSTIN BIEBER!!!!

 

- aa.. jag vet.. sa jag kollade på Robin som kom emot mig

 

- ge mig nyckel så kör jag.. viskade han samtidigt som Lilly pratade i andra änden, jag gav honom nyckel och vi hoppade in

 

- okej, vet du va Elena, jag brukar inte tvinga ur folk information men de tänker jag göra nu!

 

Robin hade börjat kört och hade satt på AC:n på högsta! jag lutade mig mot fönstret och tog in allt Lilly sa

 

- ja! okej, jag ska berätta allt! mött oss hemma hos mig..

 

- okej , vi ses där sa hon sen la vi på

 

Jake hade bil så dom hade sprungit till den.

 

- va sa hon? frågade Robin lite tyst

 

- hon e arg för att jag inte sagt nått.. så jag ska berätta allt när vi kommer hem.. sa jag och tittade ut

 

- vad säger Justin om de då? att du berättar alltså ?

 

- jag vet inte.. jag vet inte änns om vi.. äsch..

 

- ne vad? sa Robin och nu lät de som han brydde sig helt plötsligt

 

- ne men jag vet inte om de e nått mellan mig och Justin längre.. han sa att han skulle ringa igår efter att han gått hem men han ringde aldrig och han har inte ringt idag heller.. sa jag och tittade ner i mitt knä och skrapade av lite nagellack på nageln

 

jag såg i ögonvårn att Robin tittade på mig lite då och då efter jag sa de..

 

- har du provat ringa honom då? frågade han

 

- mm men han svara inte..

 

resten av resan va tyst till vi kom hem.. Lilly och Jake satt på trappen och väntade, Lilly va lite arg och jag öppnde så alla kunde komma in, vi satte oss i soffan , Jake och Lilly på ena sidan och Robin och Jag på andra sidan, jag berättade allt som hänt, jag började gråta lite då och då… och då började Lilly gråta… Lilly förstod och förlät mig.. Jag kunde känna Robins hand i min under bordet, jag va fortfarande förvirrad av alla känslor..

___________________________________________________________________________________
Idag blev de ett lååångt kapitel! Hoppas in tyckte om de! Kommentera va ni tycker och jag ska försöka uppdatera igen så snart som möjligt! Kommentera, bra? dåligt? tråkigt? spännande? =)
och grattis Linnis på födelsedagen
KRAM! //Mii

Comments
Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-06-14 @ 20:49:10 -



Written by: Linnis99

Aaaww! Vad gullig du är!:) Tck så mycket och bra kapitel! Fortsätt så..!:) <3<3<3 xoxoxo

2012-06-15 @ 07:04:56 -



Written by: Destiny

Sååååå bra! Skriv mer nu, snälla snälla! Har blivit helt beroende! Och Robin och Elena får INTE bli ihop igen! Skriv skriv skriv! Jag vill ha meeeeer!

2012-06-15 @ 20:31:41 -



Written by: Linnis99

Nytt kapitel?!: <3<3<3 xoxoxo

2012-06-16 @ 11:23:26 -



Written by: elin

awesome

2012-06-16 @ 17:48:35 - URL: http://elinohrn.devote.se



Written by: Liza ♥

AAAH BEROENDE MEEER... bara inte romin och elena blir ihop :o

2012-06-16 @ 20:48:36 -



Written by: Nikki

var inte det vinter?
mer iaf!!!!!!

2012-06-18 @ 02:18:03 -



Written by: Nikki

meeeeeeeeeet <3

2012-06-18 @ 02:19:32 -



Written by: Dafina

Neeej jag vill inte att Robin och Elena, jag vill ha Justin och Elena! Föresten jätte bra kapitel!

2012-06-20 @ 11:53:50 - URL: http://Dafinaz.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback