Date: 2012-06-20 | Time: 15:07:50

Filed under: Someday (pågående)
15

kapitel 17 - Help me, Lilly...

Tidigare: Elena blev chockad när hon såg en interjuv med Justin då han sa att hon bara va insperation och att hon inte betydde nått för honom, Elena bröt ihop. I samma stud knackade det på dörren och Robin kom in och oväntade saker hände. Elena vaknar senare på natten av att Justin smsade henne och berättade att han va ledsen för att han inte hört av sig och att han inte glömt henne men har hon glömt honom? 






 

Jag vaknade av att tv:n lät en trappa ner.. Jag satte mig upp och kollade försiktigt på mobilen.. hade han smsat igen? kunde han inte sluta tänka på mig så han smsade igen? 
 
Jag tog upp mobilen och trök på en lås knappen men de va bara min backgrund som visades och att klockan va 10:32
Jag gick med sakta steg till badrummet och borstade tänderna, sen ställde jag mig bara och tittade mig själv i spegeln.. ruffsigt hår, trötta ögon +  att jag hade en shorta som va Robins och sist men inte minst ett brustet hjärta. Det såg jag i spegeln. Jag visste va som väntade mig när jag gick ner, Robin kommer säkert vara på jätte bra humör för att vi är ett "par" igen, eller aa de trodde han ialla fall.. Jag vet inte om jag skulle vilja kalla oss ett par.. jag tycker fortfarande om Justin även fast han är en rikitg idiot, jag tycker verkligen om honom. Det är helt sjukt att man kan tycka om någon såå mycket även fast den person tagit en kniv och stuckit den i hjärtat på en ! 
Jag gick med sakta och tysta steg ner för trappan, Jag ville se om Robin verkligen va så glad som jag trodde att han skulle vara.. Jag tittade in i köket.. 
 
- ååå Robin... sa jag och tittade på frukostbordet, han hade gjort vofflor och jordgubbar.. han va för söt, jag kunde ju inte säga till honom att jag gillar Justin nu.. jag kan inte krossa hans hjärta..
 
- Ja, Jag vet ju att det är din favoritfrukost så såklart att jag gör de,. sa han och log mot mig 
Jag la huvudet på send och log tillbaka medans jag tänkte FAN FAN FAN !! 
 
Vi satte oss och såklart så ska han hjälpa mig med stolen, varför ska han göra de så svårt för mig.. 
vi åt och pratade om allt möjligt, han berättade saker för mig som hade hänt medans jag va i texas och medan jag hade spenderat tid med Justin, de hade hänt både roliga och tråkiga saker i t.ex våran bästa idrots lärare ska sluta eftersom att han bröt benet! och så hade skolans coolaste tjej varit på en fest och spytt den snyggast killens shorta, tydligen hade de blivit värsta grejen, men jag tyckte synd om henne.. tiden gick och helt plötslig ringde min mobil. Jag stelnade till. Robin sträckte sig efter den. Shit! tänk om de är Justin och han får syn på de! då e jag illa ute. 
 
- Här, de e Lilly , sa han och gav den till mig
 
en stor lättnad spred sig i kroppen och jag fick ett stort leende, jag tog mobilen och sprang in till vardagsrummet. 
 
- Hallå! svarade jag ivrigt
 
- Oj, hej! någon e visst på bättre humör idag , sa hon glatt
 
- hehe nja, jag va bara glad att du ringde 
 
- aha okeej, va e de då? 
 
- kan vi ses idag, jag vill inte ta de över telefonen.. sa jag och nu började min ivrighet ta slut och jag började tänka på varför jag behövde hennes hjälp. 
 
- aa visst jag kan komma runt 12 om de går? sa han glatt
 
- aa om 45 minuter alltså, perfekt! 
 
- då ses vi snart då! hejdå sålänge
 
- japp, hejdå! 
 
Jag la på och gick ut i köket och började hjälpa Robin som redan börjat plocka undan allt. Vi plockade undan i tystnad.. de fanns inte så mycket att prata om.. Eller jo de fanns de ju men jag visste inte riktigt hur jag skulle komma in på de. Jag kan ju inte bara börja " jo du Robin, de som hände igår de va ett misstag eftersom jag fortfarande älskar Justin och inte dig " 
Mitt huvud bara snurrade, helt plötsligt kände jag ett par händer runt min midja och en kropp tryckt mot mig
 
- Älskling.. hörde jag Robin viska i mitt öra, 
 
- aa, sa jag och vände mig om så hans händer va på min rygg.
 
- Jag ville bara säga att jag e så glad att de e vi igen.. Du kan aldrig förstå hur glad jag är att du har förlåtit mig.. sa han och en slinga ifrån mitt hår och satte den bakom örat 
 
- mm.. sa jag, de och ett litet leende va de ända jag fick fram,  jag ville inte säga nått som kan tro att vi e ihop igen.. 
 
- och du.. igår kväll.. de va helt sjukt underbart att få vara med dig igen.. sa han och gav mig en romantik kyss 
 
jag sa inget utan jag bara besvarade kyssen.. jag ska inte ljuga.. de va skönt att få vara med honom igen också.. jag va trygg med honom och han är trotts allt fortfarande en av mina bästa vänner..
 
- men du jag måste gå.. men jag ringer sa han med ett leende och gav mig en kyss på pannan, 
 
jag följde med honom ut till hallen där han satte på sig skorna, han öpnnade dörren och vi möttes av en chockad Lilly, 
 
- mehe! vad .? va??? sa hon när hon fick syn på Robin, dom hade ju gått hem samtidigt igår så hon blev chockad av att hon fick se honom igen här.. 
 
- hej , och hejdå Lilly! haha sa Robin glatt och gick ut och jag drog in Lilly så fort jag fick tag på hennes arm .. hon bara stod där med öppen mun och pekade lite backåt mot Robin som gick mot sin bil, Jag drog in henne och vinkade mot Robin som gick in i bilen och stängde dörren fort.
 
- Lilly hjälp, jag vet inte va jag ska göra! sa jag och skakade om henne
 
- okej, för de första, Vad gör Robin här? och för de andra, vad håller du på med?!?!?!? 2 killar samtidigt Elena, de e inte din stil! 
 
- Snälla Lilly lyssna på mig... sa jag och vi gick in i köket och tog varin vitamin dricka som jag hade i kylen och  så berättade jag allt fast lite mer detaljerat, hur bra jag hade haft de med Justin, va vi sakt och gjort tillsammans och hur ledsen jag hade blivit igår, och så kom Robin och så hände de saker och hur Justin hade Smsat på natten...
 
Lilly sa inte så mycket och jag förstår henne, de kan ju inte va enkelt för henne och ta in allt bara sådär, jag lät henne ställa vilka frågor hon ville så de kunde bli lite enklare och de blev de, efter att vi hade pratat ett tag så fick hon ett sms.. hon läste de och blev helt plötsligt väldigt allvarlig.. 
 
- Lilly va e de? frågade jag oroligt
 
- vänta jag måste kolla en grej.. sa hon fort och gick in på twitter på sin mobil, hon kollade upp på mig med ledsen blick
 
- men Lilly va e de ?? 
 
- du kommer inte gilla de här... sa hon och räkte over telefonen till mig över bänken.
 
jag kände hur tårarna började smyga sig fram.. de va en bild på Selena och Justin, de va från idag och kom kysstes.. Hålla handen va okeej men en kyss...
 
 
- han lovade ju ... ? sa jag och tittade upp på Lilly som satt där och kollade bekymrat på mig.. - han lovade ju att inte han skulle gå tillbaka till henne.. , Lilly gick runt och gav mig en kram.. tårarna började rinna ner för kinden
 
- Jag vet gumma.. sa hon och kramade mig hårt. 
 
____________________________________________________________________________________________
Bra? dåligt? jag har fått lite kommentarer om att de inte får bli dom osv. men de måste ju hända lite saker annars blir de ju inte spännande eller hur? ;)
TACK till er som Kommenterar de gör mig som vanligt jätte glad och Ju fler som kommenterar desto fortare kommer kapitel! så din Kommentar e viktigt ! haha ne men de e sant! :) 
 
KRAM//Mii 
 
 
 

Comments
Written by: Mooi

bra

2012-06-20 @ 16:00:47 -



Written by: Fille

FORT!! DEN ÄR SÅ JÄVLA GRYMT BRA TYP.. ;) MEN IALLFALL MEEEEEEEEEEEEEER!

2012-06-20 @ 17:26:17 -



Written by: anna

Såå jävla Braaa :D meer :D

2012-06-20 @ 18:34:07 -



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-06-20 @ 21:32:22 -



Written by: Linnis99

Kapitlet var jättebra men om jag var Elena, så vet jag inte hur jag skulle förlåta Justin och jag vill VERKLIGEN att dom ska bli ihop!! Men som sakt, annars var det jättebra!!:) Förlåt om jag är lite negativ men jag säger bara vad tycker inte för att vara dum eller nåt..! Älskar ju dej och din blogg om våran älskling!*__* <3<3<3 xoxoxo

2012-06-20 @ 22:23:17 -



Written by: elin

grymt :)

2012-06-21 @ 00:28:39 - URL: http://elinohrn.devote.se



Written by: Linnis99

Nästa kapitel så snart som möjligt!!:) <3<3<3 xoxoxo

2012-06-21 @ 00:42:30 -



Written by: Lissy

Sälla hjälp var är kapitel 16????????? Jag hittar det inte snälla kan nån svara!!!

Svar: nu ska de funka, hade satt den under fel kategori, förlåt! =)
None None

2012-06-21 @ 10:08:25 -



Written by: Linnis99

När kommer nästa kapitel..?! Hoppas det kommer så snart som möjligt!:D <3<3<3 xoxoxo

Svar: de kommer kanske imorgon, kanske på lördag vet inte riktigt än.. =)
None None

2012-06-21 @ 12:58:48 -



Written by: Linnis99

Vad bra att det kommer så snart..!:D Jag trodde typ att det skulle ta ett år för att det är sommarlov och då kanske du har annat för dej.. Men du väljer att skriva på din blogg så dina läsare blir glada!:) Du är verkligen en ängel, älskar dej och din blogg obeskrivligt mycket!!! <3<3<3 xoxoxo
// Från din "största" läsare! <3

2012-06-21 @ 23:20:22 -



Written by: Linnis99

Kommer nästa kapitel idag eller framåt?!.. Hoppas det kommer idag!:)<3<3<3xoxoxo
//Tacksam för svar!:)<3

Svar: den kommer nog imorgon =)
None None

2012-06-22 @ 16:41:12 -



Written by: Lisa

Jättebra :)
Mer :D

2012-06-22 @ 20:33:00 -



Written by: Dafina

Snälla kan den inte komma idag för jag åker kl 5 och det skulle bara ASS najs om jag kunde läsa en kapitel till, förresten jätte bra kapitel!!!! =)

2012-06-22 @ 22:53:06 - URL: http://Dafinaz.blogg.se



Written by: Linnis99

Vadbra! Så glad jag blir!!!:D <3<3<3 xoxoxo

2012-06-23 @ 00:18:00 -



Written by: Annika

Ååå kan inte nästa komma ut nu typ!?!?!
Längtar ihjäl mig ju! :)))

2012-06-26 @ 08:58:04 - URL: http://www.nattstad.se/annikanilssson



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback