Date: 2013-01-20 | Time: 16:02:00

Filed under: Someday (pågående)
6

kapitel 27 - Is it worth it?

Tidigare: Robin var beredd på att förlåta Elena och gå vidare men Elena hade bestämt sig för vem hon vill vara med och det var Justin, även om hon och Robin hade varit med om mycket tillsammans så betyder inte de att det är en anledning till att fortsätta att vara tillsammans, Elena berättade att hon älskade Justin mer. Elena åkte till jobbet och trodde det skulle få henne på bättre humör och de blev bättre till Justin dök upp och beställde en pepparmint hot chocolate. Det hände inget, och Elena blev ledsen och insåg att allt va slut nu. Hon mådde dåligt och skulle åka hem, när hon tog upp bil nyckeln på parkeringen så hörde hon hur någon stod en bit ifrån henne 

- så har du gjort slut med Robin.. helt? 

Elena vände sig om och såg Justin stå där med andan i halsen… 

 Jag kände hur lyckan spred sig och hur jag trodde att jag drömde, jag va helt tyst och väntade på att jag skulle vakna men inget hände. Justin sträckte på sig och började andas normalt igen. Elena de kanske e bäst att säga nått nu ? tänkte jag för mig själv. 

 

- Ja, d-de e helt slut. sa jag och visste inte om jag skulle lee eller inte, han hade ju inte leet eller nått så jag visste inte riktigt vart vi stod, förutom att vi stod kanske 15 meter ifrån varandra på en parkering bakom en flygplats.

När jag såg att de jag precis sagt sjungt in i Justin så smög de fram ett leende från hans läppar

 jag log tillbaka och då blev hans större och större, han började gå med sakta steg mot mig och jag stod kvar.. han kom närmare och närmare och nu stod han bara några centimeter ifrån mig, han kollade ner på mig in i mina ögon och tog bort en hårslinga ifrån mitt ansikte och satte de bakom mitt öra. 

- Justin, du förstår nog inte hur ledsen jag är och hur mycket jag ångrar de jag gjort, jag upptäckte att jag kan inte skylla på att jag och Robin har varit med om så mycket tillsammans för de spelar ingen roll , om kärleken försvinner så måste man gå vidare… sa jag och kollade ner på hans bröstkorg

han trök mig närmare och la sina händer på min rumla, jag kollade upp och la mina händer på hans kinder

 - jag förstå om du vill ge mig en andra chans så kan jag lova dig att jag inte kommer såra dig en gång till! jag kommer stå vid din sida, men jag förstå om du inte vill träffa mig igen.. sa jag och nu la jag min händer på hans kinder, jag känder hur mina ögon blev tårfyllda - jag har s-saknat dig så … stammade jag fram då lyfte han upp mig och höll om mig hårt. 

- Jag lovar att aldrig släppa dig igen… viskade han i mitt öra.. 

han släppte ner mig försiktigt och kysste mig med hans mjuka läppar, efter ett tag så drog han upp armen 

- Fan! utbrast han och kollade på klockan 

- vad? sa jag oroligt

- mitt plan går snart.. sa han och kollade sorgset på mig

de hade vi glömt.. ialla fall jag..   jag blev ledsen men jag försökte att inte visa de, jag hade ju fått tillbaka Justin och man kan ju inte få allt här i livet.. 

- de  e okej, gå sa ja och log

- e de okej.. ? frågade han - de känns så taskigt nu när vi precis blivit sams så ska jag resa bort.. 

- men vi ses ju igen eller hur? sa jag och log igen för att visa honom att jag va glad ändå.. 

- ja de gör vi, jag ringer dig så fort jag får chansen! sa han och log

han tog sina händer på mina kinder och kysste mig igen, och igen 

- nu-måste-du-gå! lyckades jag klämma fram mellan varje kyss.. 

- jag- vet-men-jag-vill inte! sa han och fortsatte , tillslut var jag tvungen

- Justin! skrattade jag och försökte tag bort ansiktet 

- okej nu ska jag gå, sa han och släppte, - bara en till! sa han och så kysstes vi en gång till

- nu får du gå så du inte missar flyget! sa jag och jag så honom gå baklänges tillbaka in till flygplatsen.. jag vände mig om och log stort! helt underbart hur man kan gå från hur ledsen som helst till den lyckligaste personen på jorden! jag började gå mot bilen igen och rota i min väska med de största smilet på mitt ansikte. 

- omg! skrek jag till när jag kände hur någon kramade mig bakifrån, 

- men Justin! skratt skrek jag när jag upptäckte att de va han! 

- förlåt men jag har saknat dig så mycket och nu vill jag inte lämnad dig! sa han och kysste mig på nacken. 

- okej nu ska jag gå sa han och började springa tillbaka till flygplatsen.. jag såg hur han sprang iväg och sen va han borta. Jag log och satte mig i bilen och började köra hemåt. 

När jag satt i  bilen tänkte jag på hur mycket jag kommer sakna Justin men jag ville inte stå ivägen för honom, jag vet nu när jag dejtar en av världens kändaste tonåringar så måste jag behöva göra uppoffringar och kan inte hålla honom så hårt hela tiden som jag gjorde med Robin. 

Jag va hungrig så jag åkte förbi macdonals och köpte lite mat som jag sedan åt i bilen påväg hemåt, när jag stod i kön kollade jag in på twitter lite.. 

det stod inte så mycket med jag såg att en av mina vänner Linda och hennes pojkvän Hugh hade gjort slut.. jag kollade runt lite och en del trodde att Linda skulle gå tillbaka till hennes ex! de va sorgligt, Hugh gick i samma fotbolls lag som Robin och Jake. Och jag och Lily brukade hänga med Linda och de va så dom träffades, dom hade typ varit ihop i 2 år nu.. 

- naa va synd… sa jag lite tyst för mig själv, 

- nästa! hörde jag och gick fram till kassan 

- hej jag skulle vilja ha en milkshake jordgubb och 9 st chicken mcnuggets..

- något mer? frågade hon i kassan 

- nepp de blir bra så! sa jag och betalade 

jag gick tillbaka och hoppade in i bilen och smsade Robin om Linda och Hugh eftersom vi 4 brukade hänga rätt mycket tillsammans sendan körde jag hemåt.. jag satte på radion och lyssnade på lite musik till de avbröts av en extra nyhets, 

- Idag för 30 minuter sedan föll en el ledning och krossade 2 bilar, passagerarna i bilen blev svårt skadade och fick åka till sjukhus och många har fått det svårt med att deras samtal bryts eller är brusiga. 

sen började musiken igen, Fan.. tänkte jag och tänkte dirket på om min mobil är brusig.. Justin ska ju ringa! När jag ska svänga in på min uppfart ser jag Lily sitta på min trappa  med händer på huvudet och ser helt förstörd ut! 

Jag svänger upp och hoppar ut bilen och springer fram till henne.

- Men gud gumman va har hänt!? säger jag samtidigt som jag springer fram till henne

- d-de e J-j-ake.. snyftar hon fram..

- vad e de med honom? sa jag med mjuk röst och sätter mig bredvid henne och klappar henne på ryggen..

- Ha-an har gjort s-sluuut! fick hon fram innan honom började stor böla 

- kom… sa jag och tog henne under armen och så låste jag upp och gick in.. 

vi satte oss i soffan och jag gick och hämtade lite vatten och varisn cupcake som jag hittade i kylen. 

- berätta nu va som har hänt sa jag och satte mig bredvid henne i soffan…

Lily åt lite av sin cupcake och hämtade andan innan och började prata.. 

- tydligen så hade Robin ringt till Jake och sakt att du sa att jag skulle lämna honom.. 

- VA! utbrast jag och kände hur ilskan började koka i mig, jag som trodde att jag och Robin kunde vara vänner! 

- … jag men jag vet att du aldrig skulle göra de och sen så hade han sakt att jag skulle gå tillbaka till Mike, men jag har ju inte pratat med honom på säkert ett år! sa hon och snyftade till 

- ja-jag vet inte va jag ska säga.. sa jag och allt i mitt huvud stod bara still! 

- kom sa jag och drog med mig Elena ut till bilen 

- vart ska vi? sa hon och spände fast dig

- vi ska åka hem till en idiot och banka skiten ur honom ! 

vi kom fort fram till Robins hus eftersom att när jag är arg så kör jag rätt fort. 

vi knackade och tillslut öppnade han 

- hej , sa han och log samtidigt som jag puttade in honom ! 

- va fan ljuger du för ! skrek jag och gick emot honom samtidigt som han gick baklänges. 

-va va fan snackar du om? sa Robin förvånat

- varför har du sakt att hon har sakt saker som inte är sant för! skrek Lily som stod bredvid mig

- va?! skrek Robin igen 

- De e ditt fel att Jake har gjort slut med mig!! skrek hon igen tillbaka och tårarna började komma

- va håller ni på med! skrek någon bakom oss och de va Jake som stod i dörren

Vi vände oss om och han sittande på mig och Lily

- Han ljuger skrek jag till Jake och pekade på Robin 

- okej, jag fattar fortfarande inte va ni snackar om! skrek Robin och puttade bort mitt finger 

- Jag bryr mig inte… sa Jake - gå tillbaka till ditt ex du sa han och sneglade på Lily

- Varför ska du gå tillbaka till ditt ex?! frågade Robin och kollade  på Lily

- JAG SKA INTE GÅ TILL MITT EX! DE E JU DU SOM HAR LURAT I HONOM DE!! 

- Va? sa Jake och vände sig om och kollade på Lily sen på Robin 

- va!? sa Robin lika förvånat! 

- ljög du för mig? frågade Jake och började gå mot Robin 

- nej!!! varför säger alla de för! skrek han 

- du sa ju till mig att Lily skulle gå tillbaka till sitt ex.. 

- nej de har jag inte sakt! skrek Robin 

- jo på telefonen skrek Jake tillbaka 

då ringde min mobil, de va Justin 

- HAllå? svarade jag

- h…j d…t gi..k b…r…a! hörde jag i luren 

- va? justin jag hör dig inte?

de va de där jävla el stolpen som gör så jag inte kan höra honom 

- de.. bry….ts .. hörde jag hur han fick fram

- jag älskling jag vet att de bryts, vi hörs lite senare okej?

just när jag ska lägga på ser jag hur Robin gå mot Jake 

- ROBIN! skrek jag och sprang mot honom.

-sluta nu! skrek jag och tog tag i hans arm.. 

- jag ringde till dig och sa att LINDA skulle göra slut med HUGH och bli tillsammans med sitt ex

- Men du sa ju "dig" inte "Hugh" 

(om man tänker på engelska så låter Hugh som You :)  ) 

vi stod och bara tittade på varandra , de va nu alla  upptäckte hur de egentligen låg till och hur alla hade missförstått varandra.. 

Jag hade ju smsat Robin att Linda och Hugh hade gjort slut och att de sades att det var för att hon skulle tillbaka till sitt ex, då hade han ringt Jake för att berätta de men då måste de ha varit brusigt så de hade brytits när han sa Linda och då hade han sakt att de va jag som hade berättat för Robin då hade Jake blivit arg och åkt till Lily och skällt ut henne för något hon inte gjort och så hade Lily åkt till mig.. 

vi visste inte va vi skulle göra, Lily och Jake gick iväg och pratade och Jag och Robin stod kvar..

- Jag e ledsen Robin, jag borde fattat att de Linda och Hugh som du pratade om

- de e lugnt.. sa han och gick in till köket..  

- Robin jag är verkligen ledsen sa jag och gick efter

- jag vet men de e bara lite svårt att vara runt dig nu.. jag tycker fortfarande om dig.. vi gjorde ju slut för kanske 6 timmar sen..  sa han 

- jag vet.. jag ska gå får jag bara ge dig en kram ? 

- mhm.. .sa han och jag gick och gav han en kram 

- jag hoppas vi kan vara vänner… viskade jag i hans öran innan jag drog bort mig själv från honom, Han log lite.. jag tog de som ett "ja" 

Jag gick till bilen och såg att Jake och Lily stod och hånglade bakom huset.. Jag tror inte hon behöver skjuts hem tänkte jag för mig själv och skrattade lite.. 

Jag åkte hem och gick och la mig i sängen och suckade djupt ! vilken dag tänkte jag! 

Jag tog hem telefonen och ringde Justin 

- Hej! sa jag när jag hörde att han svarade

- hej.. sa han tyst

- nu har jag bättre mottagning , hur gick resan ?  sa jag glatt

- varför sa du 'Robin'? sa han och lät lite sur

- va? sa jag och lät förvånad

- Du skrek ' Robin' senaste gången jag ringde, varför? va du me honom eller? 

- ja men de va bråk och så trodde jag att han skulle hoppa på Jake och de va så struligt.. 

- men du va med honom.. ? frågade han igen 

Just då kände jag hur lilla det här kan sluta.. Mellan mig och Justin.. Om han e såhär så kommer de inte gå.. speciellt inte när han är så långt bort.. 

de va tyst ett tag

- ja men de va ju inget sånt.. sa jag ledsamt i luren 

- ne.

Jag visste att Justin kunde bli svartsjuk men såhär? jag förstår att han har de svårt att 

- Justin jag förstå att du har de svårt att lite på mig när de gäller Robin men snälla du måste tror mig, Lily och Jake va också där! och när jag åkte dit va de för att jag va arg på Robin! 

- jag tror dig…  hörde jag hur han sa men jag trodde honom inte.. 

samtalet tog slut inte långt där efter.. Jag kände mig konstigt, Jag älskade Justin såååå mycket.. men.. om de ska vara så här.. är de värt de? 

 


HEJ! de va länge sen... jag förstå om dom flesta som läst den här novellen har gett upp men jag hoppas jag har några som läser fortfarande ialla fall! jag är ledsen också om de va ett dåligt kapitel! Jag ska försöka att uppdatera lite oftare nu och inte en gång i halv året ( skäms på dig Mii! ) och jag förstår att de e många som är besvinka på mig.. Jag e ledsen.. 

 


Comments
Written by: Farin

Ååh som jag längtat! <3

2013-01-20 @ 18:07:40 -



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeer :D

2013-01-22 @ 23:51:27 -



Written by: Farin

När kmr nästa? Längtar! <3

2013-02-19 @ 23:26:42 -



Written by: Victoria

Inte alls dåligt kapitel. Älskar den här novellen. Är så hiiimla sugen på meer!

2013-03-03 @ 21:30:00 - URL: http://vickaans.blogg.se



Written by: Ida

MEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag har läst från början och kan seriöst inte sluta! Vill ha MEER!

2013-03-25 @ 20:52:03 - URL: http://JustinBieberSkvallerSwe.blogg.se



Written by: Agnes

Skriver ni fortfarande här? Vill ha meeeeer! :)

Svar: det är Mii som skriver på den och hon har inte uppdaterat på ett bra tag, så jag vet faktiskt inte? Jag skriver på trust is something you have to earn. och den uppdateras. Men somday vet jag som sagt inte!
None None

2013-05-23 @ 15:52:33 - URL: http://fames.se/justinbiebers



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback