Date: 2013-03-26 | Time: 22:43:49

Filed under: Trust is something you have to earn.
7

Kapitel 13– The kiss

 

Tidigare: ”Du ska vara sängliggande, du vet det va?” Jag nickar. ”Varför är du uppe då?” Jag sväljer hårt, generad över det faktum över att de tär för att hon skulle komma över.

”Jag kände mig så äcklig bara.”

”Jag har sommarjobbat på ett ålderdomshem, jag har sett äckligt, du behöver inte oroa dig.” Jag brister ut i skratt och går fram och kramar om henne. Jag känner hennes små kalla händer på min rygg och ryser till. Hon drar sin ena hand upp och ner och jag sluter ögonen av den sköna känslans om uppstår. Hon ler. Våra huvuden lutar sig en aning bakåt och vi ser in i varandras ögon. Jag slickar mig om läpparna och sedan händer det. Det jag har väntat mig, mina läppar nuddar hennes.

 

Justins perspektiv

Hennes läppar är mjuka och perfekta. Jag vill äta uppe hela henne, men jag kan inte med att slänga mig över henne redan första gången. Jag drar mina fingrar lätt över hennes kind och avslutar sedan kyssen. Hon blundar och ler samtidigt och ögonblicket senare öppnar hon sina fina bruna ögon. Hon rullar sina läppar och biter sig sedan löst i läppen.

”Sluta.” Hon rycker till och förstår inte alls vad jag menar. ”Bit dig inte i läppen, jag blir… hm ja du fattar.” Hon blir röd om kinderna och tittar ner i golvet. ”Hey beutiful, bli inte generad, det är en komplimang. Du är så sjukt jävla vacker Rue Adams.” Hon ler.

”Tack Justin, du är inte så ful att kolla på du heller!” Jag ler mot henne.

”Ska vi kolla film?” Hon nickar och vi går bort till sängen och kryper ner. Jag har min högra arm runt henne och vi sitter tät jämte varandra. Hennes värme gör mig varm och jag behöver all värme jag kan få.

”Vad ska vi kolla på då?” Frågar hon nyfiket och tittar på mig.

”Harry Potter?” Hon nickar glatt och jag trycker lite på fjärrkontrollen och några sekunder senare börjar ”Harry Potter och den flammande bägaren” att spelas.

 

Rue har sitt huvud på min axel och jag känner hur hon blir tyngre och tyngre för varje sekund – hon håller på att somna.

”Psst Rue, kom vi lägger oss ner ordentligt istället.” Hon ler lite lätt och vi kryper ner helt under täcket, istället för att sitta upp. Hon vrider på sig och hur mycket jag än vill skeda med henne går det inte, min axel gör för ont att ligga på att ha den runt henne istället, gör också ont. ”Vänd dig om Rue, jag kan inte hålla om dig.” Utan att säga ett ord, gör hon som jag säger.

 

 

När jag vaknade upp någon timme senare, ligger Rue fortfarande jämte mig. Jag blir varm i hela kroppen och ler som ett fån. Tur att ingen ser mig. Rue rycker till och jag inser att hon drömmer. Undra vad hon drömmer om? Jag reser mig stelt upp ur sängen och tittar till min mobil. Klockan är halv åtta. Kvällsmat – vi måste äta.

”Rue.” Jag skakar lite lätt om henne så att hon vaknar. Hon ler och sätter sig upp i sängen.

”Oui.”

”Ska vi fixa middag? Min päron är iväg.” Hon nickar.

”Vart är din lilla syrra då?”

”Helvete!” Jag hoppar snabbt upp ur sängen och drar på mig en tjocktröja och springer ner för trappan, trots att jag inte får. ”Justin?” Rue kommer springandes efter mig och ser konstigt på mig.

”Jag skulle hämta henne hos en kompis. Mina föräldrar kommer döda mig, helvete!”

”Jag fixar det. Du får inte köra. Du kan ju göra middag sålänge, okej?”

”Hon hatar att träffa nya människor så det är nog ingen bra idé.” Jag känner hur jag börjar kallsvettas och får panik över att jag inte har tagit hand om Jazzy som lovat. Hon är ju min lilla prinsessa.

”Lita på mig Justin, jag fixar det. Vad är adressen?”

 

Rue kunde verkligen få mig att göra saker. Ingen hade tidigare vågat säga emot mig, eller sagt till mig vad jag ska göra. Vad gjorde hon med mig? Under tiden som Rue var iväg och hämtade Jazzy, började jag med mat. Pasta med min egen speciella sås, fick bli bra och det var nästan det enda vi hade ingredienser till också.

Trots att jag visste att Rue var ärlig när hon sa att hon skulle ta hand om Jazzy och att jag kunde lita på henne, så var jag fortfarande nervös. Jag hade bara lämnat Jazzy med Anni innan och Jazzy hatade henne. Och nu menar jag verkligen hatar henne. Varje gång Anni var hemma, skrek och gapade hon hela tiden. Hon kunde inte hennes sitta vid samma matbord som henne, allt var kaos.

 

”Vi är tillbaka!” Rue kommer in i köket med en Jazzy hand i hand. Jazzy släpper taget när hon ser mig och spring fram och kramar om mina ben. Jag böjer mig ner för att ge henne en riktig kram och hon ler. 

”Rue sa att du hade glömt mig, stämmer detta Justin?” Jag gör en konstig mig och skrattar.

”Haha, kanske? Är du sur?”

”Näää, Rue kom ju och hämtade mig så det är lugnt. Hon är ju jätte snäll, mycket bättre än den där Anni.” Jag hör hur Rue skrattar lite i bakgrunden och jag ler och det min lilla syster precis sa.

”Vad bra då! Maten är strax klar så ni kan duka så länge.”

”Jag gör det!” Säger Jazzy och springer bort till skåpen och plockar fram allt och går sedan ut till matsalen för att duka. Rue kommer fram till mig och ställer sig jämte mig.

”Vad var det jag sa? Jag skulle fixa det!”

”Du är helt otrolig, kom hit.” Jag placerade min hand på hennes höft och drog henne intill mig och tryckte sedan mina läppar mot hennes och det hela blev bara mer och mer intensivt för varje sekund. Vi både börjar andas lite högre för varje sekund och jag känner att jag vill ha henne.

”Humhum, ursäkta mig?” Vi båda ryker till och vänder oss om. I dörröppningen till köket står Jazzy med armarna i kors och hånflinar. ”Vad sysslar ni två med då?”

Både jag och Rue ler generat och tittar på varandra.

”Rue hade något i ögat.” Rue skrattar till.

”Ja min mascara är helt knäpp, så får den i ögonen hela tiden.”

”Haha ni både är sämst på att ljuga, kom så äter vi, jag är jätte hungrig!”

 

Vi alla tre sitter runt matbordet. Jag och Rue jämte varandra och Jazzy framför oss. Jazzy har mat i hela ansiktet, men det verkar inte störa henne för fem öre. Hon äter för fulla muggar medans jag och Rue bara sitter och skrattar åt henne.

”Justin, när kommer mamma och pappa?”

”I natt någon gång, så jag får läsa god natt saga för dig idag.” Hon ler stort. Hon älskar när jag gör det.

”Åh ja, vill du ta den med draken och prinsessan?” Jag nickar. Hon väljer alltid den, så nu får tiden kan jag den utantill.

 

Klockan visar 10 och Jazzy ligger helt död i sängen. Hon orkade lyssna på sagan i fem minuter sen sov hon. Rue var nere i köket och fixade med disken. Jag gick ner för den vita trappan och ner till köket. Rue stod med rygg mot mig när jag kom ner, så jag passade på att skrämma henne, genom att sätta händerna i midja på henne och kittla henne.

”Ah!!” Hon hoppar till. ”Din idioit, jag var nära på att dö!” Sa hon och skrattade. Hon vände sig om och log. ”Du är knäpp.”

”Jag vet.” Jag böjde mig fram, fortfarande med mina händer på hennes höfter, och tryckte mina läppar mot hennes. Hennes händer for upp till mig hår och lekte med det, samtidigt som mina händer föll längre och längre ner, tills dem nuddade rumpan. Rue började andas högt när jag senare började pussa henne i nacken och på halsen. Jag kände hur hon fick gåshud och jag log, hon njöt.

”Kom vi går upp.” Hon nickade.

 

Inne på mitt rum, tog det inte lång stund innan våra läppar och tungor var ihop igen. Vi backade bak emot sängen och jag började dra av hennes huv tröja. Hon föll ner på rygg i sängen och stönade till när ja landade över henne. Jag började placera kyssar på henne nacka, hals och ner emot brösten. Min ena hand vandrade längs sidan av hennes kropp. Min hand drog sig automatiskt in mellan hennes ben och hon stelnade till.

”Sluta!” Hon avbröt det hela och satte sig upp i sängen. ”Jag måste dra.”

”Nej snälla, stanna.” Hon skakade bara på huvudet och gick sedan med snabba steg ner för trappan och ut ur huset, innan jag ens hann regera på vad det var som hände.

 

Rues perspektiv

 

Solen sken och det var måndag, igen. Jag satt i bilen påväg till ännu en lång skola dag. Dock en speciell. Första dagen för Justin i skolan sedan allt som hände och första gången jag såg han sedan den där incidenten för någon vecka sen. Vi hade bara utbytt några fåtal sms, men jag hade skämt för mycket för att åka dit eller ringa han.

”Hej Rue!” Brooke, som jag hade börjat umgås med den senaste veckan kom upp till mig och la armen och mina axlar. ”Läget?”

”Det är fint, nervös bara.”

”Juste du har matteprov idag?” Jag nickade. Matteprovet var mitt sista problem idag, men det var bättre att hon trodde det än att jag ska förklara att jag är generad över det faktum att jag var nära att gå längre med en kille, än jag någonsin hade gjort och att han skulle till skolan idag.

”Det kommer gå bra, du är värsta kick-ass smart ju!”

”Haha tack Brooke.”

”Ska vi luncha ihop idag?” Den första signalen ringde av skolklockan, för dagen - dags att börja gå mot salen.

”Visst, jag har en free period efter biologin, har du med det?”

”Ah det har jag. Ska vi käka på Jim’s?”

”Låter fint, vi hörs sen!”

 

Biologisalen som vi vanligtvis satt i, höll på att renoveras, pga av olycksfall, så vi min lärare hade fått för sig att gå till ett zoo och lära sig om djur var ett bra andrahandsval. Självklart var Justin i min biologiklass, så jag skulle inte kunna smita.

”Rue.” Justin kom upp vid min sida samtidigt som vår lärare stod och pratade om apor.

”Hej.”

”Är du sur?” Jag skakade på huvudet utan någon som helst entusiasm. ”Du har inte hört av dig knappt alls, den senaste veckan.”

”Jag är inte sur.” Justin snygghet och underbara doft gjorde det svårt för mig att koncentrera mig på det min lärare sa.

”Jag ser ju att du är arg, vad ska jag göra för att göra dig glad?”

”Jag är glad!” Sa jag lite för högt och drog på ett fejk leende när hela klassen vände sig om och borrade in sina blickar i mig.

”Ljug inte.”

”Jag ljuger inte.”

”Har jag någon frivillig?” Sa min lärare och Justin var snabb på att anmäla sig.

”Nåja Mr.Bieber kom här.

 

Justin gick fram till läraren som stod med en apa på axlen. Justin började genast leka med dig och han gullighet mot den gjorde mig helt knäsvag, han var helt underbar.

”Åh I love monkeys!” Sa han gulligt emot apan och tittade sedan på mig och jag mimade, ”Det är lugnt, kom hit nu!” Vilket han gjorde. Han la sin arm om min höft och gav mig en puss på kinden.

”Puss på dig babe, jag visste att jag kunde få dig glad.” 


Förlåt för lång väntan. Jag ber så otroligt mycket om ursäkt, men livet kom i mellan, haha. 

Jag ska verkligen försöka bättra mig. Men tills vidare, KOMMENTERA! 


Comments
Written by: Emelie

Jätte bra! <3

2013-03-27 @ 05:34:46 -



Written by: Anonym

helt seriöst inser du hur otroligt bra du skriver?!?!
längtat ihjäl mig efter detta kapitel med det var det verkligen värt!kram

2013-03-27 @ 20:46:22 -



Written by: sofia

naww!!!

2013-03-28 @ 22:16:30 - URL: http://biebercrew.blogg.se



Written by: Anna

Jättebra !!!! Längtar till nästa !!! :) :)

2013-03-29 @ 19:25:44 -



Written by: FELIICIA

ååååh, så himla gulligt kapitel!! Älskar det! haha, videon är så himla söt ju!

2013-03-31 @ 14:04:45 -



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeer :D

2013-03-31 @ 15:17:37 -



Written by: Mille

Super bra 😍 mer❤

2013-04-04 @ 00:54:55 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback