Date: 2010-11-08 | Time: 18:54:59

Filed under: The next Mrs.Bieber (avslutad)
1

The next Mrs. Bieber Episode 17

Klockan började att närma sig kvart i så jag stängde av datan tog min väska och körde till skolan.
- Hej Hannah, sa Emma(min kompis)
- Hej, sa jag och log.
Hon stod jämte mitt skåp och log, så där som hon alltid gjorde när hon visste något som hon visste att jag mer än gärna ville veta.
- Emma? vad är det som du nu vet?
- Justin Bieber, han, han...
- Ja, han?
- Han följer mig på twitter!Ah! Kan du fatta det.
- Haha, wow, grattis. Han har typ följt mig i ett halv år nu. Men kul för dig.
Jag gick där ifrån. Jag ville inte prata om Justin mer än vad jag behövde så jag gick till klassrummet.


Vi hade matte lektion. Och eftersom jag redan var klar med kapitellt vi höll på med så fick jag rast. Jag gick bort till datasalen och loggade in på datan. Justin hade varken facebookat eller twittrat. Jag tog upp min mobil och såg att han hade skickat ett sms till mig. 
 Hello Beutiful! Längtar efter dig till 1000. Ringer dig i kväll, xxJustin.
Jag orkade inte svara utan väbtade bara på att dem andra skulle sluta.

Efter skolan gick jag och Lilly ner till stan och tittade efter kläder till skolbalen som skulle vara om ungefär en och en halv månad. Min mamma sa allt att man skulle vara ute i god tid. Vi gick in i klädaffär som hette Peace. Dem hade super fina klänningar där. Jag hade köpt flera stycken där. Fast en del kostade upp i mot 1000dollar så dem köpte jag inte.
- Så vad för färg vill du ha på din klänning? frågade Lilly mig när jag tittade på en vit klänning som liknade ett prinssesklänning. Den var super fin men kostade alldels för mycket. Och jag vågade inte ens fråga mamma om att få den. Jag visste att hon skulle älska den hon med. Men jag vågade ändå så inte fråga.
- Hm, jag vet inte? ljusrosa eller vit kanske? Dudå?
- Rosa eller vit, jag med. Dem är ju dem finnaste färgerna helt klart. Vem ska du ditt med?
Det hade inte jag ens tänkt på. Jag ville gärna gå med Justin. Men det skulle nog inte gå för då skulle alla bara fokusera på han. Och det gillade ju inte han. Så det blev nog att gå ditt själv.
- Jag vet faktiskt inte. Vem ska du gå med?
- Tror nog att jag och Alec ska gå. Men jag är inte säker. Vi har pratat och så om det. Men är inte riktigt hundra än.

Justin

Efter att ha varit på hotellt och lagt in alla väskor åkte vi iväg till arena där jag skulle ha min konsért för att repa. Vi hade övat på showen väldigt länge nu. Och jag var faktiskt lite nervös eftersom jag aldrig hade gjort just denna show innan. Men det skull esäkert gå bra.
  Jag tog upp min svarta Blackberry ur fickan och tittade om Hannah hade svart. Men det hade hon inte. Synd. Men jag skulle i allafall ringa henne ikväll. Efter showen.
- Justin, kom nu. Du måste repa, sa min mamma.
Min mamma, som jag älskade över allt annat. Hade på sig ett par hög röd skor, ett par svarta tighta byxor och ett vit top. Hon var lika vacker som vanligt.
Jag började med att sjöng lite på "baby" och sen lite på "u smile". Det gick bra. Men både mamma och Scooter märkte att jag var nere. Jag ville verkligen inte sabba det här. För detta var verkligen en otrligt stor chans. Men med tänke på vad som hade hänt mellan mig och Jasmine i bilen kunde jag inte var driket hyperglad och hoppa runt som jag brukade att göra.
- Come on, Justin! ropade Jasmine på mig ifrån läktarn.
Jag tittade bara på henne. Och hon log nästan lite onskefullt tillbaka. Vad hade hon gjort nu?
- Kan vi ta en paus?
- Men vi började ju precis Justin! sa Scooter häpet och tittade på mig som att jag var dum i huvudet.
- Asså, jag har lite ont i huvudet så jag måste bara dricka lite vatten.
- Här, sa han och sträckte fram en vatten flaska.
Jag tog en klunk och en till. Under tiden tog jag fram min mobil, loggade in på twitter. Varför i helvete rent ut sagt hade Jasmine skrivit så. Nu skulle varenda, i alla interjuver jag skulle på här i Tyskland fråga om vem min tjej va. Om det kom ut vem det var så skulle Hannah aldrig få vara i fred. Jag tyckte på ett sätt synd om henne för att hon dejtade mig.
- Jag måste verkligen gå på toa.
- Men Justin.
- Jag måste!
Jag gick ner ifrån scenen och gick sedan backstage och gick in på toan. Jag satte mig på toalleten och bara tänkte.
Jag slog in Hananh telfon numer och väntade på svar.
- Hej, svarade hon.
- Hej, du jag måste...

Comments
Written by: Emma

Åhh gud vad duktig du e på att skriva! Kommer det mer ikväll? Snnäälllaaa!

2010-11-08 @ 19:51:04 - URL: http://jbstorys.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback