Date: 2010-11-25 | Time: 08:08:00

Filed under: The next Mrs.Bieber (avslutad)
1

The next Mrs. Bieber Episode 58

Jag viskade i hans öra.
- Ska du berätta, för det är okej..
Han nickade till svar.
- Det är nämligen så här, att jag för några månader sen träffade denna underbara tjej, Hannah. Och ja, jag behöver ju inte gå in på detaljer så. Men jag älskar verkligen henne så, liksom ja.
Hela publiken:
- Aaaaaww!
- Och i ett förhålland så...
Nu kom det.
- ...så..så..så gör man ju vissa saker. Och i bland händer det en del saker som man inte har planerat och nu är det så...

Han tog ett djupt andetag och kramade sedan min hand hårt. Så hårt att det nästan gjorde ont.
- Hannah...
- Jag ska nu vara Justin partner i overboard istället för Jasmine. Jag var inte redo. Det gick inte. Jag hade inte ens berättat för mina föräldrar än.
  Justin tittade på mig med en konstigt blick. Jag sa med blicken att jag inte var redo han bara nickade. Publilen jubblade när Justin kysste mig och jag gick tillbaka backsatge. Jag tog min hand på magen. Den var lika small som innan. Det var inte någon skillnad över huvudtaget. Tänk när jag skulle ha en stor sak på magen? fan vad jobbigt. Vad tungt allt skulle bli då. 

- Pattie?
Pattie vände sig om och tittade på mig.
- Ja vännen?
- Kan du säga till Justin att jag har åkt på ett ärend.
- Ja självklart.
Jag gick ut ur arena och tog en taxi. Det stod papparzzi utanför som tog kort. Jag bara ignonerade dem och gick in i taxin.

Mamma och pappa satt i tvrummet och tittade på något tvpogram.
- Mamma, kan jag få prata med dig? sa jag.
Mamma reste sig upp och vi gick in i deras sovrum. Jag satt mig i sängen och skrapade bort lite svartnagellack ifrån min ena tumnagel.
- Ja, och vad är det som du vill säga?
- Jag är gravid...
- Ursäkta? vad sa du?
- Jag är gravid!
- Men du är ju bara 17! hur...skyddade ni er inte?
- Jo, men den gick väl sönder.
- Lilla vän, hur ska du klara av att plugga samtidigt som du har ett litet barn?
- Jag har Justin, så jag klara mig.
- Du vet att jag finns här.
- Jag vet.
Hon satte sig jämte mig och kramade mig ifrån sidan. Jag och min mamma gjorde alltid så här när jag var liten. Och när någon av oss var ledsen eller inte mådde bra. Jag saknade dem stunderna. 
Jag gick upp på mitt rum och bytte om till pyjams. Jag kände att jag ville vara hemma i natt och inte hos Justin. Jag behövde kom bort från han ett tag. Jag la mig ner i sängen och satte på tv:en. MTV vissade dem ett pogram om Justin. Jag byte kanal. Och somnade sedan med tv:n på.

Justin

Jag var svettig när jag kom tillbaka backstage. Showen hade varit en av dem bästa någonsin. Jag tog upp min telefon och twittrade:
One of the best show today, ever! awesome!
Tweet
Mamma kom i mot mig och gav mig en lätt kram.
- Hannah, åkte på ett ärend, sa hon.
Konstigt. Det hade hon inte sagt något om. Undra var hon var? Jag gick ut till bilen och åkte hem. Men där var hon inte. Konstigt? Jag tog upp min mobil och ringde henne. Inget svar. Tänk om hon hade blivit arg för att jag vara när på att berätta att hon var gravid. Nä, det kunde hon väl ändå så inte ha blivit. Hon verkade inte arg i allafall.
Jag tog min macbook i knät. Jag tittade in på en skvaller sida och såg Hannah på en massa bilder rubrikern va:
HANNAH LÄMNAR KONSERT. VARFÖR. BRÅKAT MED JUSTIN? VEM VET?
Jag bara skakade på huvudet.
  När jag vaknade nästa morgon hade jag en känsla av att denna dag skulle bli konstig på något sätt. Jag kunde inte sätta fingret på vilket sätt.
Ring
- Hej älskling, var har du varit egentligen?
- Jag har varit hemma. Jag berättade för mamma.
- Blev hon arg?
- Nej faktiskt inte. Men jag är ute på ett ärend nu. Men kan jag komma till dig?
- Varför frågar du? du har ju en egen nyckel hit.
- Ja just det. Jag kommer snart.
Jag hörd några minuter senare att Hannah kom. Hon var lika snygg som vanligt. Fast hon hade en ledsen min i ansiktet.
- Har det hänt något?
- Nej..? varför tror du det?
- För att det ser ut, så? har de det?
- NEJ!
- Okej, okej, chilla!
- Fölåt.
Hon drog av sig sina jeans och kom och kröp ner under täckte med mig. Hon luktade undebrart även idag.
- Ska vi dra och hyra film eller något?
- Ja det, kan vi göra, sa jag.
Vi tog på oss igen och gick ut i bilen.  Vi körde och pratade.
- Justin se upp!
Det kom en bil från andra sidan. Jag hann inte stan. Det blev bara helt svart!

Kort episode, men det kommer några fler i dag, tror jag(tidsinställt, det här inlägget)

Comments
Written by: Anna

OH MY GOD

2010-11-25 @ 09:30:26 - URL: http://theannalife.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback