Date: 2011-04-10 | Time: 19:57:46

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
5

My Favorite Girl 47

- Hej det är Bella.
- Det är Kenny, då måste komma till sjukhuset...

Jag tappade alla kasssar jag hade i händerna så att dem ramlade ner på marken. Jag fick panik. avd hade hänt.

- Vad har hänt? nästan skrek jag i telefonen.
- Justin har vart med om en olycka.

Jag samlade ihop mina påsar och ropade sedan på en taxi..


Det tog ca fem minuter att åka till sjukhuset där Justin var. Dirket när jag kom innanför sjukhusets dörrar, fick jag en klump i magen. Sjukhus var inget jag gillade specillt mycket. Jag sprang fram till receptionen och frågade om var Justin var. Men dem ville inte svara på det eftersom det var Justin Bieber. Jag tog snabbt upp min balckberry och ringde Kenny. Han svarade.

- Var är du? frågade han.
- Nere vid receptionen.
- Ta hissen till sjunde våningen så möter jag dig där.

Jag la på och sprang bort till hissen. Hiss "resan" tog en evighet kändes dets om. Jag som alltid verkar ha otur med mig lyckas så klart ta hissen där den skulle stanna på varenda våning. När jag väl skulle gå av hissen så var det massa människor iväg så det tog ännu längre tid.

Kenny stod utanför som han hade sagt att han skulle göra. Han tittade på mig med en ledsen blick när våra blickar mötes. Han ledde mig bort till Justin's rum. Vi fick tydligen inte gå in eftersom en läkare höll på att göra något.

- Vad var det som hände? sa jag med gråten i halsen.
- Justin var påväg ut i från Ellen och skulle åka till phootshooten. Det var fullt med papas och några satt i en bil. Vi var påväg bort till limon när dem helt plöstligt började att köra och körde på Justin.

Man såg på Kenny att det var svårt för han att berätta det. Jag ledde med han. Vi satt där i några minuter. Jag bad til gud att allt skulle bli bra. Jag hade Justin låt Pray i huvudet hela tiden.

I close my eyes and I can see a better day...I close my eyes and PRAY

Jag hoppas och hoppades att allt skulle bli bra. När läkaren som varit inne hos Justin äntligen kom ut fick vi gå in. Justin låg i en sjukhus säng med sjukläder på mig och slangar överallt. Det där äckliga ljudet som hörde till apparaten som kontrollerade något av allt med Justin lät hela tiden. Om jag hade lyssnat mer på Biologi lektionerna hade jag nog vetat vad det var och vad den var till för, men det gjorde jag inte.

Jag satte mig på en stol jämte Justin säng. Jag tog hans hand och höll i den hårt. Justin vaknade efter en stund och tittade ur vaket på mig. Han försökte att le. Men man såg att det var svårt för han.

- Hur mår du gubben? frågade jag oroligt.
- Jag mår sådär.
- Usch!

Jag skakade på huvudet och ville bara skrika.

- Det kommer att ordna sig Bell, oroa dig inte.
- Vad sa läkaren?
- Han sa att jag hade en spricka i ena armen och att jag hade fått en rejäll hjärnskaning. Annars var det ingen fara.
- Ingen fara? du blev fan påkörd av en jävla paparazzi.

Han lugnade ner mig. Trots att det var han som var skakad och låg i en sjukhus säng så var det han som var gladast, konstigt.

- Har du ringt mamma? frågade Justin Kenny.
- Ja hon är påväg.

Kenny gick ut ifrån rummet och lämnade oss ifred.

- Du har shoppat ser jag, sa Justin och tittade på alla påsar som stod i hörnet av rummet.
- Kan man väl säga, sa jag och skrattade.
- Vad köpte du då?
- Köpte en sak jag hade tänkt att visa för dig i kväll, men nu verkar vi ju vara fast här på sjukhuset.
- Nä läkarn sa att jag kunde åka här ifrån om någon timme.
- Du har tur du.

Jag böjde mig över han och kysste han. Han tog sin han på mitt huvud och tryckte mig närmare honom. Då öppnades dörren och in kommer Pattie.

- Förlåt att jag stör, sa hon.
- Det är lugnt mamma.
- Åh älskling, att det kan med och göra så här, fy fan!

Pattie gick fram till Justin och pussade han på pannan.

- Aj! skrek han till.

Först då såg jag att han hade ett blåmärke där. Det var helt blåt.

- Förlåt gubben, hur mår du?
- Helt okej.

Pattie och Justin satt och snackade ett tag. Jag gick ut ur rummet för att hitta en godisautomat. Jag var otroligt godis sugen.  Jag tittade på allt som fanns. Undra vad Justin älskade för godis. Jag sms:ade Alex för jag antog att hon säkert visste. Jag fick ett svar bara några sekunder senare.

Swedish fish :)<3

Tack;)<3

Svarade jag och tittade igenom automatens innehåll ännu en gång. Till min lycka innehöll den faktiskt swedish fish. Jag tog två påsar och även två color. Sen gick jag bort till rummet. Pattie hade nu gått ut ur rummet och Justin och jag var ensamma igen. Jag visade vad jag hade köpt när jag kom in genom dörren. Han sken upp som en sol. Jag ställde allt på ett bord som var över Justin's säng. Vi öppnade en påse till och börja med och varsin cola.

- Mm, fan vad gött med godis.
- Eller hur, svarade jag och tog två godisar i munnen.

Vi satt där och småpratade och bara tog det lugnt. Helt plösltigt började maskinen jämte Justin pipa som tusan och alla blev helt kosntigt. Jag tryckte på en knapp så att en sjuksköterska kom in snabbt i rummet. Hon ropade på ett team. Och snart var det säkert tio stycken i rummet. Dem bad mig gå ut och sen körde dem ut Justin ur rummet och bort till en operationsal.  Dem sa bara att det var något med hans hjärna dem skulle fixa, sen hörde jag inte mer.

Kenny, Pattie och jag stod om förstenlade när vi såg Justin åka iväg. Vad skulle nu hända? En klump kom till i min mage och blev bara större och större för varje timme som gick. Det började att bli mörkt ute. Dem sa att dem kunde fixa ett rum till oss vi kunde vara i. Dem satt att Justin operation kunde ta ett tag och att vi skulle behöva sova över här. Vilken tur att jag hade köpt både pyjams och nya underkläder tidigare idag.

Vi fick ett rum precis jämte Justin. Det var tre sängar där innne. Jag tog den jämte fönsret, alltså längts in i rummet.  Jag gick in på toan och bytte om till pyjmas. När jag kom ut satt Pattie på sin säng och Kenny stod i dörr öppning.

- Vad vill ni ha att äta, jag ska gå ner och köpa, sa Kenny och tittade på oss.
- Jag tar en kycklingsallad och vanligt bubbelvatten, sa jag.
- Jag med, svarade Pattie.

Jag gick bort till min säng och rotade i min väska. Yeeeees! Jag hade med mig min bok. Jag läste boken Stolthet och Fördom av Jane Austen. Jag hade säkert lästen den tusen, gånger men jag älskade verkligen den.

Bra/dåligt? ;)KOMMENTERA.

Comments
Written by: Anonym

superr bra, snälla kan du skriva nästa nu ?

2011-04-10 @ 20:37:30 -



Written by: Johanna

mer :D

2011-04-10 @ 20:56:42 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Anonym

super duper bra haha lol nä men seriöst den e as bra

2011-04-10 @ 21:53:40 -



Written by: Madde

mera!

2011-04-10 @ 23:01:34 - URL: http://karinbeatrice.blogg.se/



Written by: SOPHIE

MEER! SUPER DUPER BRAA!<3

2011-04-11 @ 18:49:26 - URL: http://emsophiegranlund.webblogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback