Date: 2011-04-11 | Time: 19:27:07

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
8

My Favorite Girl 48

Jag gick bort till min säng och rotade i min väska. Yeeeees! Jag hade med mig min bok. Jag läste boken Stolthet och Fördom av Jane Austen. Jag hade säkert lästen den tusen, gånger men jag älskade verkligen den.


Jag somnade när jag läste boken. Jag var så trött och orkade verkligen inte hålla uppe ögonen. Pattie kom och väckte mig vid tre tiden och berättade att Justin's operation var klar och att den hade gått fint. Men vi fick inte träffa han även. Jag somnade om, men sov väldigt oroligt.

Jag vaknade igen vid halv sju. Då kunde jag inte somna om. Pattie och Kenny sov. Jag gick ut ikorridoren och bort till en disk där det satt en sjuköterska.

- Ursäkta mig, sa jag hest.
- Jag vännen.
- Vet du om ma får gå in och hälsa på Justin.
- Är du ett fan? du också. Det har varit flera tusen här idag.
- Nej jag är hans flickvän. Jag "Bor" där borta med Kenny och Pattie, svarade jag och pekade bort i mot rummet där vi sov.
- Jaha ja du är Bella.
- Hur visste du det? frågade jag nyfiket.
- När Justin kom in på sjukhuset var det enda han sa "BELLA"han sa att hon måste komma hit och att han skulle dö annars.

Jag sken upp som en sol och log för mig själv. Jag gick bort till hans rum och öppnade försiktgt dörren. Han vred huvudet i mot mig när dörren gick igen. Till min förvåning var han vaken.

- Är du vaken?
- Ja det gör så ont när jag blundar, svarade han och kliade sig på armen.
- Ajdå!

Han hade en bandage runt huvudet och var riktigt söt, trots den hemska situationen. Hur kommer det sig att en människa kan var snygg var den än gör?
Jag satte mig jämte han och tog hans hand.

- Förlåt, sa han efter en stund tystnad.
- Förlåt för vad då?
- För att vi är här.
- Men herregud Justin det kan ju inte du hjälpa.
- Du som hade en överraskning och allt, sa han ledset.

Jag smekte hans kind och pussade han lät på munnen.

- Det är lugnt älskling det kommer att bli bra. Överraskningen försvinner inte, jag lovar.

Tre dagar senare

Vi fick nu äntligen lämna sjukhuset. Men Justin fick inte hoppa och "Leka" som läkaren hade sagt. Och inte heller ha sex. Då hade både jag och Justin ronat sönder och det hade Pattie märkt, pinsamt!!

Jag åkte hem till mig för första gången på ett tag. Jag satte mig vid mitt skrivbord. På vägen över mitt skrivbord hade jag en anslags tavla med en massa bilder på. Det var bilder på mig Alex, Sofie och alla andra mina underbara kompisar.  Jag hade inte träffat dem sen jag blev tillsammans med Justin och det var en tag sedan. Hel månad nu faktiskt.

Min mobil plingade till. Jag tog upp min väska och rotade fram den.

Hej bby! saknar dig redan<3 lust att ses i kväll? xx Justin

Varje gång jag fick ett sms av Justin stod jag och log för mig själv. Det gjorde jag nu också.

Hej sötnos! ja visst, hos vem? <3

Jag la ifrån mig mobilen och gick ner till köket. Tog fram en flaska med vitaminvatten i och drack en klunk. Mamma och pappa var inte hemme utan dem var på jobbet, så jag var ensam hemma. Jag gick upp på mitt rum igen med flaska in handen. Justin hade svarat.

Kan vi vara hos dig, mamma ska vara hemma hela kvällen. eller är dina föräldrar hemma?<3

Nej det tror jag inte dem är. Dem skulle nog på middag till min farmor och farfar, du kan komma hit. Ska du sova här? <3 svarade jag. Jag öppnade min Macbook som stod framför mig på skrivbordet. Loggade in på twitter. Jag hade fått flera tusen mer följar sen jag blev tillsammans med Justin. Eller rättare sagt sen Never Say Never premiären.

Gr8, jag kommer vid 6 tiden<3

Sure<3

Hm, vad skulle vi äta då? jag gick ner och tittade i kylskåpet igen. Vi hade typ inget hemma. Jag gick upp hämtade min väska och gick till närmsta affär. Nu hade även papsen börjat komma och fotografera mig när jag var ute på gatorna. Trots att dem inte var alls lika många som när jag var med Justin så var dem ändå så många. Jag bestämde mig för att laga pasat med tomatsås. En av mina absoluta favortirätter. Jag plockade ihop det som behövdes och tänkte sedan vad vi kunde ha som efterrätt. Jag kunde baka cupcakes. Jag hade super skills när det gällde cupcakes. Jag var grym. Förlåt att jag skryter men jag var grym.

När jag kom hem började jag att laga cupcaksen och sen gjorde jag pastan och tomatsåsen. Vid 6 kom Justin som han hade sagt att han skulle göra. Vi åt pratade och bara tog det lugnt.

- Mm, gud vilken god pasta med tomatsås. Jag har aldrig ätit något godare, sa Justin.
- Vad bra, vill du ha efterrätt också?

Han nickade och log nästan ett litet pedofilaktigt leende i mot mig. Jag förstod att han inte menade vad jag menade. Men han fick ju inte ja sex på en vecka så det gick inte. Jag reste mig upp gick fram till han och började mig "sexit" ner och sträckte ut tungan för att reta Justin. Jag tog hans talrik och gick ut i köket.

Jag satte varsin cupcake på en talrik och gick sedan ut med dem till Justin.

- Jo du Bell, sa Justin.
- Ja?
- När är det du fyller år?
- Den 14/10.
- Oj det är ju snart. Mindre än tre veckor. Vad önskar du dig älskling?
- EN kväll med dig, sa jag och blinkade med ena ögat.
- Den kan jag fixa när som. Men... jag har en sak att berätta...

Bra/dåligt? om ni kommentera mycket kan ni få ett till i kväll!:D


Comments
Written by: johanna

undra vad han ska berätta, :D

2011-04-11 @ 19:36:21 -



Written by: Louise

Det är jättebra!! Vill läsa mer (:

2011-04-11 @ 19:37:48 -



Written by: Astrid

grymt kapitel :):) !!!

2011-04-11 @ 19:57:41 -



Written by: .

MEEEER ! :D

2011-04-11 @ 20:13:19 - URL: http://biiieberfever.blogg.se/



Written by: Johanna

mer mer :D

2011-04-11 @ 20:18:34 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Anonym

meeeeer! :D

2011-04-11 @ 20:35:14 -



Written by: sara

snälla snälla snälla, skriv en till ikväll :D

2011-04-11 @ 21:43:07 -



Written by: Madde

mera!

2011-04-11 @ 22:48:29 - URL: http://karinbeatrice.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback