Date: 2011-12-04 | Time: 21:16:38

Filed under: Someday (pågående)
6

Kapitel 5 - R

Tidigare: Elena måste hjälpa sin bror med hans kärleksbekymmer. Hon förklara hur hennes egna pojkvänen fick hon på fall och vad han ska göra. Justin har soundcheck inför fredagen.


Lyssna på samtidigt

Jag sjunga på för fulla muggar. Jag såg Elena stå framför scenen och prata på en kille. Han såg ut att vara i samma ålder som oss. Han var nästan två huvud längre Elena. Han höll om henne. Han kysste henne på pannan och gick sedan bakom scenen.

Min gitarrist satt jämte mig på en stol och spelade. Jag tog loss mikrofonen ifrån dess och hållare och gick runt på scen. Elena stod fortfarande kvar framför scen. Jag gick ner till henne och sjung:

Kiss you under the misteltoe… och så vidare. Hon började skratta och skakade på huvudet. Jag gick upp på scen igen och avslutade sången.

 

Elena

Hjälp vad snygg Justin var! jag kunde inte låta bli att bli lite småkär i honom. Han var så charmig och snäll. När han hade sjungit klart gick jag bort till Robin och pratade han.

 

-       Visst är han bra? Sa jag och tittade bort på Justin.

-       Nja, han låter ju som en tjej och ser lite bögig ut.

-       Varför håller du på så? Det är så jävla omoget. Han låter inte alls som en tjej och ser inte alls bögig ut. Vad har du fått det ifrån?

-       Från min hjärna? Eller va? jag tycker han gör det. Får jag inte göra det eller?

-       Så jävla typiskt er killar så det är inte sant.

 

Jag gick där ifrån. Jag gick fram till scenen för att leta efter Justin. Men han var inte där. Jag gick bort till hans loge som låg en bit bakom scenen och knakade på.  Några sekunder senare öppnade han dörren, i bar överkropp.

 

-       Hej, sa han.

-       Hej, får man komma in?

 

Han gjorde en gest att jag kunde komma in. Jag gick in och han stängde dörren, fortfarande i bar överkropp. Jag satte mig in en soffa och tog en godis ifrån en skål som stod på ett bord.

 

-       Vad vill du då? frågade han och gick fram till spegeln som hängde på en vägg. Han fixade till sitt hår.

-       Jo jag måste bara fråga en sak, hur klara du av allt det här hat som du får? Jag hade brutit ihop med en gång?

-       Antar att det bara är att bita ihop? Visst det är jobbigt att höra folk snacka skit om en. Men på samma gång tar jag det på ett bra sätt. Antagligen säger dem det för att dem är avundsjuk. Eller jag hoppas det i alla fall. Och redan i början visste jag att inte alla skulle gilla mig. Alla gillar ju inte min sorts musik så jag förstår väl dem. Eller en del av dem.

-       Okej, tack då vet jag. Då tar du inte jätte illa upp?

-       Asså klart det inte är jätte roligt att höra människor kalla en, bög, att man sjunger som en tjej eller att man är så sjukt dålig. Men jag är van. Varför undrar du?

-       Min pojkvän sa nyss att du lät som en tjej och att du såg bögig ut. Jag fick lite smått panik!

-       Haha nämen lilla du, du kan ta de lugnt.

 

Han gick bort ifrån spegeln och fram till mig. Han tog sina händer på mina axlar och tittade mig rakt in i ögonen. Man bokstavligen drunknade i hans ögon.

 

-       Jag lovar dig att det inte är någon fara, sa han och gav mig en stor kram. Jag kände lukten av hans parfym. Den luktade precis som en kille parfym ska göra.

-       Bra! Ska du hänga med ut och äta? Jag och Robin ska bort till en restaurang och käk lunch.

-       Varför inte? Ska vi dra på än gång eller?

-       Ja, svarade jag och tog upp min mobil ur väskan.

 

Han nickade och drog på sig en svart t-shirt. Över det tog han jacka och ett par glasögon. Han tog sin plånbok och bilnycklar och gick sedan ut i rummet med mig vid sin sida. Vi gick bort till Robin som satt på en stol framför scenen och snackade med Zara.

 

-       Ska vi dra och käka nu? frågade jag han och gav han en puss på kinden.

-       Låter bra, vanlig stället?

-       Aa, Justin hänger med om det går bra? Sa jag och pekade på honom. Justin kliade sig i huvudet och log emot mig.

-       Ja det gör det väl. Ska vi ta min bil? sa Robin och gick närmare mig.

-       Visst, svarade jag i samma sekund som han böjde sig ner och kysste mig. Jag fick känslan av att han gjorde det bara för att Justin var där.

 

Alla tre gick bort till parkeringen och fram till Robins bil. Vi körde bort till restaurangen och parkerade precis utanför. Vi gick in och beställde vad vi ville ha. Vi tog ett bord i hörnet av restaurangen, eftersom Justin var med oss. Jag och Robin satt jämte varandra och Justin mitt emot oss.

 

-       Vad tog du? Frågade jag Justin och stötte till hans fot med min.

-       Pasta med köttfärssås, du?

-       Samma. Det är det bästa jag vet. Äter det minst en gång i veckan.

-       Skojar du? Jag med, det är så sjukt gott!

-       Erkänn! Svarade jag och skrattade.

 

Justin

Det var ganska så stelt mellan mig Robin och Elena. Jag och Elena snackade och då kom Robin utanför och så snackade Robin och Elena och då kom jag utanför. Jag märkte tydligt att Robin kändes sig hotade av mig på något sätt. Han tittade på mig hela tiden.

 

Någon minut senare kom dem ut med våran mat. Vi åt och försökte skapa ett samtals ämne. Men varje gång vi började med ett nytt dog de ut lika snabbt. När alla hade ätit klart såg jag blixtar utanför fönsterna. Hur lyckades dem alltid hitta mig.

 

-       Ledsen men jag måste dra, sa jag och la en sedeln på bordet till dricks.

-       Varför det?

 

Jag pekade ut mot fönstret och både två vände sig om.

 

-       Självklart! Sa Robin och tittade surt på mig. Ännu en hater tänkte jag.

-       Vi hänger med dig, sa Elena och tog min hand…


Bra dåligt? nu böjar det hände lite mer i allafall. Kommentera om ni vill ha mer! Kraaam!

Comments
Written by: Mathilda

omg så bra :D meeeeer

2011-12-04 @ 22:23:09 -



Written by: elena

super bra

2011-12-04 @ 22:47:01 -



Written by: denise:D

fett bra:D:D:D

2011-12-05 @ 14:51:23 -



Written by: Felizia

Jättebra! :D

2011-12-05 @ 15:51:18 - URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Written by: Johanna :>>>>>>>>>>>.

sjukt bra! :D.

2011-12-05 @ 17:54:41 - URL: http://justiinbiieberstorys.blogg.se/



Written by: Johanna

jättebra :)

2011-12-07 @ 21:19:25 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback