Date: 2011-02-26 | Time: 00:41:03

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
2

My Favorite Girl episode 18

Mitt huvud höll på att explodera av trötthet. Jag drack upp den på mindre än två minuter. Jag gick hem till mig och på vägen såg jag massa stora bilder på mig. Bilder som var reklam för Never Say Never. Det var snart dax för premiär. Jag var så glad över det. Undra vem jag skulle ha som dejt?

strunta i texten som är underbilen...
När jag kom hem slängde jag mig i sängen. Jag funderade på vad jag skulle lag till mig och Bella i kväll. Det måste vara något spciellet i allafall. Jag älskade ju pasta. Men det var ju ganska så vanligt att man åt det. Jag tänkte och tänkte. Det måste vara gott men inte för svårt att laga. Jag är ju inte dirket värsta mästerkocken.
- Justin? Justin?
Jag vaknade ur mitt tänkande. Mamma ropade ner ifrån. Jag gick ner till köket där mamma befann sig. Hon ställde upp två stycken stora kassar med mat på diskbänken.
- Kan du hjälpa mig att packa in i kylen? frågade hon.
- Visst! svarade jag.
Vi satt igång med att packa in i kylen.
- Mamma...?
- Ja gubben?
- Kan jag få ha en kompis över här i kväll?
- Ja visst, är det Chaz eller Ryan?
- Nej det är en annan.
Hon tittade frågade på mig. Hon visste ju inte att jag hade gjort slut med Selena än. Jag kunde ljuga att det var Christian eller något.
- Det är Chrisitian, sa jag.
- Jaha visst.
- Men vi vill gärna vara själv så kan inte du vara hemma hos Sofia?
- Jo visst, det låter bra.
När vi hade packat in allt i kylen och frysen lagade mamma pastasallad till oss. Jag och mamma satt och småpratad eom lite allt möjligt. Det var längesedan vi hade gjort det.
- Hur är det med Selena nu förtiden? frågade mamma när vi precis hade ätit upp.
- Eh...
Vad skulle jag svara? skulle jag säga som det vara eller ljuga att allt var bra?
- ...vi har gjort slut. Men vi är vänner nu, ljög jag.
Mamma tittade ledset på mig.
- Okej, men jag måste åka och fixa en sak nu. Så vi ses sen! sa mamma.
Hon reste sig upp gav mig en puss på kinden och gick sedan ut. Jag diskade och gjorde i ordning och tog sedan min bil och körde till den närmsta mat affären. Jag gick bort till köket och tittade efter något gott. Jag tog en oxfiöé. Mums!
Jag tog en påse med potatis och ett paket med pepparsås. Jag gick bort itll frukt och grönsaks avdelning och tog sallad, tomat, gurka och annat gott.
Efterrätt då? Huh? det blir svårt. Jag suger på att baka. Kladdkaka, med hallon och vaniljlglass fungerar alltid!
När jag hade betalat allt åkte jag hem igen. Jag började att skala och potatis.
Isabella

Vad skulle jag ha på mig i kväll? Panik. Jag hade inget att ha på mig. Eller jo hela min garderob var fylld med fina kläder. Men inget som jag inte hade använt. Jag får åka ner en snabbis på stan och hitta något.
Jag tog min bil och körde ner på stan. Överallt var det bilder på Justin. Snygging, tänkte jag varje gång jag gick förbi en bild på han. Jag gick in i en av min favorit affär där dem hade jätte söta kläningar. Jag gick bort dit dem hade vita kläningar. Alla var super fina. Jag kunde inte bestäma mig vilken jag ville ha. Men tillsist bestämde jag mig för en halv kort klänning, som var super söt.
Jag körde sedan hem och fixade mig i ordning. Jag var nästan lite nervös över att träffa Justin. Fast jag visste inte rikigt varför.
När klockan började att närma sig halv sju. Jag jag mig klar helt. Mamma och pappa hade nu kommit hem så jag gick ner till dem en stund. Dem satt och kollade på något konstigt pogram som jag inte fattade någoting av.
- Jag åker iväg till en kompis nu, sa jag.
- Hemskt du har gjort dig fin då? sa pappa och skrattade.
- Pappa sluta, sa jag generat.
- När kommer du hem älskling? frågade mamma.
- Jag vet inte, men jag ringer om det blir försent. Det lovar jag.
- Bra!
Jag gick fram till mig och gav henne en puss på kinden. Pappa lika så. Sen åkte jag iväg...

Typ sämsta episoden ever, men men. Har ingen fantasi förtillfället. Kommer mer jag lovar!

Comments
Written by: Johanna

mer mer :d

2011-02-26 @ 09:00:46 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: emma

meeeeer <3

2011-02-26 @ 13:04:49 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback