Date: 2011-02-27 | Time: 19:33:21

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
6

My Favorite Girl episode 21

Sen la jag ner datan och försökte somna. När jag hade tänkt ett tag på Isabella lyckades jag äntligen somna...

När jag vaknade nästa morgon, hade jag världens huvudvärk. Jag vet inte vad det är med mig? jag har börjat få otn i huvudet mer och mer nu. Jag gick ner i köket och letade efter någon tablett som skulle lindra smärtan. När jag tillslut hittade en svalade jag den tillsammans med ett glasvatten.

- Justin är du redan uppe?

Jag vände mig om. Mamma stod där i morgonrock, och med dagens tidning i handen. Hon såg trött ut.

- Ja?

Jag tittade bort på klockan som satt på vägen. Den var bara halv åtta. Undra när jag gick upp så tidigt en ledig dag senast? det var nog längesedan. Jag hällde upp lite flingor och mjuk i en skål och gick sedan och satt mig vid matbordet.

- Mamma? frågade jag.

Hon satte sig mitt i mot mig.

- Ja vännen min?
- Jag måste fråga dig en sak..

Jag tog ett djupt andetag.

- Jag har ju "bjudit" Selena till Never Say Never premiären som min dejt. Och det vet hela världen om. Men nu när vi inte är tillsammans längre så vet jag inte hur jag ska göra?
- Ni kan ju gå dit som vänner?

Vänner? undra om vi någonsin kommer att bli det. Jag vill verkligen vara vän med Selena. Hon var en underbara person. Men hur skulle det gå till? Jag tog min mobil som låg på bordet.

Hej Selena, vart är du nu? vi måste träffas och snacka. Saknar dig, puss!

Skicka

Jag åt upp min mat och gick sedan och tog en dusch. Jag lutade huvudet mot vägen och bara andades. Jag var trött i hela kroppen och orkade inte göra någonting, överhuvudtaget. Jag ville bara sova. Men det kunde jag inte. Vad var det med mig egetnligen?

När jag hade duschat klart gick jag och tog på mig. Det fick bli en grå hoddie, svarta jeans och en vit t-shirt. Jag orkade inte anstränga mig. Eller det gjorde jag ju aldrig i och försig. Men ändå.

Jag tittade på min mobil om jag hade fått något sms av Selena. Det hade jag.

Jag är i New York. Ja det måste vi Justin. Jag kan inte sluta tänka på dig...

Jag gick in i min garderob och tog en väska. Jag packade ner det nödvandigaste och ringde sedan en taxi. Taxin kom och hämtade upp min tio minuter senare.

- Flygplatsen, tack! sa jag.

Han körde iväg till flygplatsen. Och snart var vi där. Jag sprang in och tittade på den stora tavlan som visade vilka flyg som snart skulle lyfta. Ett plan till New York skulle lyfta om en timme. Det blev bra. Jag gick och fixade med biljtten och så. Sen gick jag och satte mig på en soffa och väntade. Selena hade inte en aning om jag var påväg till henne. Jag visste vilket hotell hon bodde på, för hon bodde alltid på samma när hon var i New York.

Isabella

Dagen hade varit super. Men jag hade tänkt på Justin HELA tiden. Och det hade varit lite jobbigt. Jag gillade ju han absolut. Men jag vet inte om jag vill vara mer än vänner. Varje gång han kysser mig så får jag ju i och för sig typ damp. Men det är något som är fel. Eller tänk om det är så att jag är så jälva kär i han? nä..eller? jag har ju aldrig varit rikigt kär innan. Jag har haft seriös förhållande men aldrig varit kär. Eller jag tror inte det i allafall.

- Bell? hallå?

Jag vaknade ur mitt tänkande. Alex drog sin hand upp och ner framför mitt ansikte.

- Eh va? svarade jag.
- Ska vi dra till den där festen eller?
- Vem var den hos? frågade jag helt ut intresse. Jag brydde mig inte ett dugg. Men jag gjorde det för Alex skull. Jag var inte tjejen som brukade festa och bli ful varje helg. Jag låg heller hemma och kolla film. Nu var det så i allfall....tack och lov..
- Den är hos Zac! du vet han där snygga i en klass över.

Jag tänkte efter och fick sedan upp en bild i huvudet. Han var skit snygg. Men Liam...? tänk om han var där. Den jävla idioten!

- Ja visst, det blir säkert super! svarade jag och tittade ner på klockan jag hade runt handleden, 17.38. Bara? jag trodde den var mycket mer.

Vi gick upp på mitt rum och letade efter kläder som vi kunde ha på oss. Jag valde en vit kort klänning. Till det ett par högaklackar, lockat hår och en naturlig smikning. När vi hade gjort oss i ordning började vi gå bort i mot Zac. Jag hade min illröda kuvertväska under armen.

Pling

Jag tog upp min Blackberry ur väskan och öppnade sms:et.

Bella jag är verkligen ledsen hur saker slutade mellan oss. Kan vi inte prata? Ska du till Zac?//Liam

Jag svarade:

Jag är med ledsen Liam. Ja det ska jag. Vi ses där!

Skicka

När vi kom fram till Zac's hus var det inte alls lika mycket folk som jag hade trott. Liam's fest hade ju vart minst dubbel så stor. Jag gick fram till några jag kände och kramade och hälsade på dem. Sen såg jag en tröja jag kände igen så väl. Det var Liam. Jag gick bort till han. Jag petade på hans axel och han vände sig om. Han log i mot mig och gav mig en puss på kinden.

- Kom vi går in till Zac's rum.

Han tog min hand och vi gick upp. Jag satte mig på sängen och han satte sig jämte mig.

- Liam, vad var det du ville säga?
- Jag är ledsen? jag gillar verkligen dig. Och jag vill ha en andra chans.

Vad skulle jag göra? jag gillade ju Liam och JUSTIN? PANIK! vad fan skulle jag göra? det skulle ju kännas förjävligt att svika Justin, men samtidigt förjävligt att svika Liam. Innan jag hann svara. Låg Liam över mig. Han kysste mig på halsen och började att ta in handen innanför mina trosor....

Justin

När jag kom till New York så var det första jag gjorde att ringa Selena.

- Hallå?
- Var är du? sa jag.

Jag hörde en biltuta i bakgrunden av Selena och den var precis bakom mig(ljudet alltså) jag vände mig om. Där stod hon Selena. Jag gíck fram till henne. Tog tag om hennes midja och kysste henne...


Ojoj, mycket på samma gång här? vad kommer att hända nu? är det inget mer Justin och Isabella? eller va? shit!!

KOMMENTERA!

Comments
Written by: Anonym

NEJ!!!

Justin och Isabella ska bli tsm inte Justin och Selena eller Liam och Isabella!!

Please!? <3

2011-02-27 @ 23:05:50 -



Written by: mathilda

skriv mer

2011-02-27 @ 23:52:02 -



Written by: Johanna

mer mer mer :D

2011-02-28 @ 06:43:04 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Anonym

men....men.....men.. tänk om typ liam våldtar henne eller nått!?? (asså att liam våldtar isabella)



och sen för att det ska bli ännu mer drama så kan ju isabellas vän alex få reda på att hon dejtar justin!? :D

2011-02-28 @ 08:05:04 -



Written by: Anonym

^

I

I

Liam verkar inte exakt vara en sån killa som våldtar..

Jag tycker det ska vara isabella och liam och att justin ska få kämpa för att få henne för det är romantiskt att justin kämpar för henne :D

2011-02-28 @ 16:32:19 -



Written by: Emma

Jag håller med henne här ovanför mig, jag tycker justin ska få kämpa för att få isabella.. för isabella kan väl bli kär i Liam igen?? :D <3

2011-02-28 @ 19:39:40 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback