Date: 2011-02-19 | Time: 23:38:49

Filed under: My Favorite Girl (avslutad)
4

My Favorite Girl episode 8

Jag svarade inte utan gick bara ut i hallen igen. Liam vände sig om och log mot oss. Men när han såg min blick försvann det ganska så fort. Jag gick fram till han och...


...slog till han i ansiktet.

- Vad fan gör du? frågade han surt.
- Vad fan gör du? ditt jävla äckel, skrek jag till han.

Först nu märkte jag att det hade kommit mer folk in i hallen. Jag såg mig omkring. Alla tittade på mig. Alla tittade konstigt på mig. Alla tittade på mig och insåg vem jag var. Justin Bieber...

- Du har fan legat med min flickvän!
- Vem är din flickvän?
- Selena Gomez!

Jag såg hur Isabella ställde sig vid sidan om mig. Hon såg oroligt på oss båda.

- Ja juste det ja, det var hon som var så jävla packade att hon knappt kunde stå, haha. Fan var full hon var asså.
- Din jävla idot!

Jag gick bort till dörren som ledde in till hallen. Jag slog min hand i glaset så att det började att darra. Jag hörde Isabellas röst, men jag orkade inte bry mig.

Jag gick ut till parkeringen och satte mig i bilen. Jag såg att Isabella sprang ut på parkeringen och ställde sig framför mig bil. Jag tittade konstigt på henne. Hon sa med blicken jag sätter mig u bilen nu. Jag öppnade dörren åt henne.

- Vad fan Justin, var det verkligen nödvändigt? hur fan kunde du veta att det var han? hur stor är chansen?
- Tydligen väldigt stor, det var ju han!
- Men tänk om det inte hade vart det? vad har du gjort då till exempel? fatta vilken siutation du hade hamnat i då? hans gäng är inget att leka med, tro mig!
- Förlåt, jag har aldrig reagerat såhär förrut, jag älskar ju verkligen Selena och blev så rädd när hon sa hon var gravid och ja... hela min karriär kommer ju gå rakt ner i stupet om det är så.
- Men om inte du är pappan Justin tänker du fortfarande ta hand om barnet då?
- Jag vet inte? jag älskar ju henne, men det är ju inte mitt barn.
- Är du säker på det?
- Nä..men nä vi ska nog inte prata om det. Det är ganska så privat.

Hon tittade på mig med en förstående blick.

- Ska vi dra någonstans? jag orkar inte var kvar här, frågade jag.
- Låter bra! sa hon och log.

Isabella

Justin startade bilen och körde iväg, utfrån parekringen. Vi åkte i kanske en kvart. Vi pratade om lite allt möjligt. Jag fick till och med han att skratta några gånger.

Nu hade även jag böjat förstå varför Alex och mina kompisar älskade Justin. Jag älskade inte han som dem gjorde men han var jävligt charmig och så jävla snygg. Helt galet. Han hade liksom det där lilla extra.

- Ska vi fika här? frågade Justin och stannade utanför ett litet café.
- Det blir bra!

Jag gick ut i bilen. Jag hängde min väska över axlen och vi gick bort till cafét. Justin låste bilen.

Bakom kassan stod det en tjej några få år äldre än oss. Kanske 18. Hon tittade glatt på oss. Eller ja Justin. Hon såg ut att explodera vilken sekund som helst.

- Jag tar en frapino, sa jag.
- Tre dollar, sa hon bakom kassan.
- Jag betlar här, sa Justin och sträckte fram sitt kort.
- Det behövs inte, svarade jag.
- Jo du har inget val, sa han och skrattade.

Jag insåg att jag inte skulle kunna säga i mot han. Jag tog min frapino och gick och satte mig vid ett bord längst in i cafét. Justin kom någon minut senare med en kaffe i handen.

- Ofta du dricker kaffe? det är så sjukt äckligt! sa jag och tittade på han och skrattade lite lätt.
- Skojar du? hur gott som helst! Nä jag bara skoj, det är fet äckligt!
- Varför dricker du det då?

Jag höjde ena ögonbrynet och tittade lite ironiskt på han.

- För annars blir jag så himla trött, jag är ju på tour nu du vet.
- Ja juste det!

Jag hade ingen anning om att han var på tour. Jag visste inte ens när han fyllde år, haha! Borde jag veta det?

- Du visste inte det va? frågade han och skrattade lite lätt.
- Nä, jag har ju inte bieber fever som sagt. Men vem vet, jag kanske får? sa jag och log.
- Hoppas det! sa han...

Förlåt för dålig uppdatering, men jag har ju fått lov nu. Så jag har umgåts med mina vänner och inte vart inne på datan. Och i morgon åker jag till Stockholm och kommer inte hem förens på onsdag. Men en kompis till mig ska skriva några episoder och så försöker jag skriva något! Ha det bra, puss!

Vad tyckte om episoden annars då? ;)

Comments
Written by: Anonym

riktigt bra, dina e dom bästa jag läst !

2011-02-20 @ 01:35:24 -



Written by: evelina

Väldigt bra:D

2011-02-20 @ 01:36:21 - URL: http://entjejelina.blogg.se/



Written by: ffrida. (y

helt klart en utav de bästa noveller jag läst. (:

men, även om jag absolut inte gillar Justin Bieber, så är denna novell helt sjukt bra, alltså man tänker inte på att det är han ju.

man kan ju gilla noveller om honom,

även om man inte gillar han?

2011-02-20 @ 13:43:04 - URL: http://www.fridathatsme.bloggplatsen.se



Written by: Anonym

det här kanske inte ni vet oså, men jag måste endå fråga vet ni varför man inte kommer in på http://justinbieber.blogg.se ? det står att den är avslutad eller flyttad, kommer ni in på den?:O



2011-02-25 @ 17:21:59 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback