Date: 2011-11-30 | Time: 16:03:37

Filed under: Someday (pågående)
6

Someday - kapitel 2– akward

Tidigare: Justin och Selena bråkar om att Justin skulle vara pappa till ett ny fött barn. Justin åker hem till Kanada för att få annat att tänka på och får hjälpa av Elena på ett café inne på flygplatsen, och kan inte sluta tänka på henne.

Elena

Hela skolan var tom när jag kom till skolan. Jag tittade ner på min klocka, rädd för att ha gått till skolan alldeles för tidigt. Men nej, klockan var halv nio. Det var nu vi skulle börja. Jag letade upp min mobil och tryckte på Lilly i kontakt listan.

 

-       Hej det är Lilly! Svarade hon glatt.

-       Hej det är jag, var är du?

-       Jag är i gympasalen, var är du?

-       I b-korridoren. Varför är du där? Frågade jag och satte ena fingret i munnen, som jag alltid gjorde när jag var nervös, stressad eller orolig.

-       Alla är här kom hit!

-

Pip, pip. Hon hade lagt på. Jag vände riktning emot gympasalen. Det var läskigt så tomt det var i skolan. Jag öppnade en av dörrarna till gympasalen. Hela skolan var där. Jag såg Zara och Lilly sitta nästa längst bort. Jag gick bort emot dem. Alla tittade på mig. Hade jag något i ansiktet? Var det hål i mina byxor, eller vad var det dem ville egentligen? Jag såg min lillebror Erik, sitta inte långt ifrån Lilly och Zara, med sina kompisar. Som vanligt omringad av tjejer. Han var världens tjejmagnet.

I samma ögonblick kom jag på att det var idag som någon kändis skulle komma och snacka. Han eller hon skulle hjälpa oss med pengar till våran skola. Undra vem det var?

 

-       Här borta! Sa Zara och reste sig upp och vinka.

-

Då började alla kolla ännu mer. Vad var det med allt folk? Jag fick en klump i magen. Jag skyndade mig med att sätta mig ner och tog sedan fram mig mobil. Jag hade en otroligt ful ovana att alltid ta fram den när jag hade gjort fel eller något var pinsamt.

 

Justin

-       Ge mig en bra anledning till varför jag ska göra det här, Scooter? Sa jag och tog en klunk vatten.

-       Den här skolan behöver hjälp och du kan ge dem den hjälpen dem behöver.

-       Jaja, men det är sista gången.

-

Jag tog mikrofonen som Kenny höll i och gick ut från det illaluktande omklädningsrummet jag var i. Jag tog ett djupt andetag.

 

-       Hej…vad nu den här skolan heter. Jag är Justin Bieber som ni säkert vet! Jag har fått en tillsägelse att jag ska hjälpa er att få ihop pengar. Och eftersom jag är Justin Bieber, världens kändaste 17 åring så ska jag tydligen signera lite saker och ska ni sälja dem, sa jag och suckade.

 

Jag var så sjukt trött på alla dessa saker jag skulle göra hela tiden. Det kändes inte som att jag gjorde någon nytta ändå. Alla i publiken började att applåderna, när jag hade pratat klart.

 

-       Och ja juste ja, på fredag ska vi ha en ”välgörenhetskonsert” för eran skola. Då jag ska uppträda.

-       Ropa upp elevråds representanten ifrån 9th grade, viskade en av lärarna från skolan till mig.

-       En elevråds representant ska tydligen komma hit, från 9th grade.

 

Elena

Men herregud det är ju jag! Shit vad ska jag göra. Jag kände att Zara och Lilly drog i min tröja och pushade mig för att gå ner på plan.

 

-       Okej, okej, jag ska gå ner.

 

Jag tog en djupt andetag och gick ner på plan. Jag gick med osäkra steg fram till Justin. Undra om han kände igen mig. Jag fick en mikrofon av han.

 

-       Okej, som ni ser är självaste Justin Bieber här. Och han ska som sagt hjälpa oss. Så tills på onsdag vill jag att alla ska ha kommit på förslag till vad man kan göra på fredag för att få in pengar. Det kan vara vad som helst. Kom ihåg att inget är rätt eller fel! Justin kommer ha en liten konsert. Men om det är någon av er här på skolan som också vill sjunga och spela är det bara att anmäla er.

-       Haha är du seriös? sa Justin till mig.

-       Ja? Vad är det med det?

-       Ska någon av dem här sju…

 

Justin

Jag fick inte fram ett ord. Det var hon. Hon från cafét på flygplatsen. Hon hade på sig snyggkläder som passade henne väldigt bra och en mössa som såg otroligt gossig ut.

-       Jag menar, jag hjälper dem gärna att öva om dem vill det.

-       Hörde ni det! Om ni vill hjälper gärna Justin er på att träna.

-       Jag vill uppträda!

-       Jag med!

-       Jag också!

 

Nästan alla i hela gympasalen ville helt plötsligt uppträda. Hur skulle detta gå?

 

-       Tack för att du vill hjälpa våran skola, sa jag efter att mötet i gympasalen var slut.

-       Så lite så, älskar att hjälpa till.

-       Vad bra, du kan du hjälpa mig med att bära bort dessa lådor till skolcafét.

-       Självklart! Svarade jag och tog emot två lådor och gick bort emot skolcafét…


Andra avsnittet. Vad tycker ni? kommentera så kommer tredje delen ut så fort som möjligt!

Comments
Written by: Louise

Den var BRA!! vill verklien att den 3:dje ska komma ut snart.. ☺

2011-11-30 @ 16:57:59 -



Written by: Johanna

JÄÄTTEEEBRAA

2011-11-30 @ 16:59:58 - URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Written by: Mathilda

sjukt bra :D meeeeer

2011-11-30 @ 17:06:44 -



Written by: Anonym

grymt bra!!♥♥



//Ebba :D

2011-11-30 @ 19:22:55 -



Written by: elena

hahahahahaha mitt namn haha super bra skrivet

2011-12-01 @ 16:55:50 -



Written by: Sarah <3

KAN INTE VÄNTA !!! VILL HAAA MEEERRR !! <3 <3 :p

2011-12-01 @ 20:17:54 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback