Date: 2012-08-02 | Time: 14:24:14

Filed under: Someday (pågående)
11

Kapitel 20 - time to let go?

Tidigare: Elena bestämde sig för att träffa Justin, så han kunde få förklara de han ville säga. När hon kom dit så berättade han att han blivit tvingad till att inte träffa henne och att dom sakt att han var tvungen att gå tillbaka till Selena, Elena blev arg för att hon struntar i om han är en av världens kändaste tonårgingar, hon tror på att alla har ett val. Hon bestämmer sig för att inte förlåta Justin och åker hem, Justin blir arg och åker hem och möter en Arg Selena, hon förstår att han var med Elena så dagen efter när Justin glömmer sin mobil tar hon den och skrivier ett argt sms till Elena som senare hon tror är från Justin, Sedan slänger Selena Justins mobil. Men ingen vet vad hon har gjort... 
 
 
 
 
 
 
Justin
 
Jag kommer till studion och de e helt tomt.. jag satte mig i en stol och bara lyssnade på tystnaden.. vilket underbart ljud tänkte jag för mig själv. Jag började tänka på gårdagen och hur saker hade skitit sig mellan mig och Elena.. jag kan inte fatta att när jag äntligen hade hittat en tjej som va jordnära och som va helt 'normal' så sumpar jag henne! Selena är okej hon också men jag tror att de skulle vara bäst om jag va med en tjej som inte va känd, en som kan hålla mig uppdaterad om va som händer i den 'normal-världen' och inte bara va som händer här uppe bland oss stjärnor.. 
 
jag kunde inte sluta tänka på henne, en mening gick runt i mitt huvud hela tiden
"You're the smile on my faceAnd I ain't going nowhere" 

Den gick bara runt och runt, jag visste inte va den ville men den va bara där... Jag skrev upp den på ett papper så jag inte skulle glömma den, sen kom de lite till och lite till och snart hade jag en hel vers! 
och allt de där fick jag bara för att jag tänkte på Elena! Jag måste sms:a henne! 
Jag sprang ut ur studion och hoppade in i bilen och körde tillbaka hem, 
 
Jag sprang in i huset och upp till mitt rum och kollade brevid sängen men jag kunde inte hitta min mobil. Samtidigt som jag stog och letade med ögoenen runt sängen så hörde jag Selena
 
- Vad letar du efter? frågade hon när hon stod i dörröppningen med armarna i kors
 
- Min mobil, harru  sätt den? frågade och forsatte och leta
 
- ne. e de viktigt eller?  frågade hon drygt
 
- ja! vet du vart den är eller? frågade jag igen
 
- ska du ringa den där tjejen eller? 
 
- Selena vet du vart den där?! frågade jag och nu visste jag att hon visste vart den va
 
hon gick fram till mig och ställde sig när och började hålla på med min krage på min jacka
 
- Justin de e lugnt, jag har fixat de, nu slipper vi oroa oss över henne okej? jag har fixat de, kom igen nu går vi ut, bara du och jag, och äter lunch eller nått! så vi visar hur glada vi är för att vi får vara tillsammans ! sa hon och log stort, Jag va chockad.
 
- WHAT!?!?! utbrast jag och puttade bort henne - Selena va har du gjort?! utbrast jag
 
- vaddå va har du gjort?! jag försöker rädda de här som du håller på att slösa bort på någon bitch! 
 
- vart e min mobil Selena!! VART E DEN?!?!! skrek jag men hon bara skakade på huvudet, jag struntade i  henne och sprang ut till bilen igen körde direkt mot Elenas hus
 
 
 
Elena
 
 
Allt som gick runt i mitt huvud va de Justin skrev till mig igår... de va bara ännu ett tecken på att jag inte kände honom.. jag kan inte fatta hur bra han spelade, hur kan man spela någon som man inte är såå bra så folk tror på en.. och faller för den.. 
Jag skakde på huvudet och ställde mig upp, jag måste glömma honom nu.. Jag gick upp och gjorde mig i ordning så jag kunde hålla mig lite sysselsatt, jag sminkade mig och valde en outfit, idag fick de bli ett par vit-virkade shorts med en tröja till i gammelrosa. 
Precis när jag var klar så knackade de på dörren, jag gick ner och öppnade, de va Robin, ååh han va snygg idag han hade en grå tröja med ett hjärta där de stod 'Lover' på och en grön mössa som matchade hans gröna ögon. 
 
- God morgon gumman! sa han och gav mig en kyss på kinden 
 
- hahah god morgon ? klockan är nästan halv 1 Robin! sa jag och skrattade  till lite
 
- ja jag vet, men de e morgon för mig sa han och sakta in i vardagsrummet och slängde sig på soffan, jag gick efter och satte mig och han la sitt huvud i mitt knä
 
- blev de sent igår eller? frågade jag och jag såg att han va bakfull, stackarn.. 
 
- aa.. typ, sa han och tog sig för huvudet, 
 
- vill du ha en huvudvärkstablett? frågade jag och skrattade lite, på ett sätt va jag glad att jag gick tidigt igår från festen, jag menar... man blir ju alltid lite tacksam att man inte är bakfull när man kunde varit de! 
 
- ja tack! sa han glatt och fick fram ett leende, 
 
Jag tog upp hans huvud och la de på en kudde och gick ut i köket och tog Robins faavortit vitamidricka som stod i kylen och hämtade en huvudvärkstablett i medicen skåpet. När jag kom tillbaka ut till vardagsrummet hade han satt sig upp och hade händerna på huvudet, 
 
- Här gubben, sa jag och räckte fram drickan och tabletten, han tog emot dom och svepte båda direkt,
 
- oj du va törstigt! sa jag och skrattade till, 
 
- aa, tack du är en ängel sa han och tog sin arm om mig och vi lutade oss tillbaka i soffan.. 
 
- varsegod, sa jag och tittade upp mot honom 
 
vi kollade varandra i ögonen, åå dom där ögonen... 
 
- jag har saknat de här sa han och log samtidigt som vi fortfarande kollade på varandra i ögoen 
 
- vadå ? frågade jag och log tillbaka 
 
- de här sa han och jag kände hur han fingrade ihop våra händer 
 
 
vi hade fortfarande inte tagit bort ögoen från varandra.. jag kände hur all sorg innom mig började knuffas ut av lite lycka som hade letat sig in.. han gjorde mig glad.. Robin.. de kanske va han jag behövde, kanske Justin gjorde allt komplicerat och han hade ju bevisat att om någon skulle säga till honom att göra nått så skulle han inte stå upp för sig själv utan han skulle bara vara tyst och lyda. 
 
Robin och jag närmade oss varandra och vi kysstes, jag hade saknat dom, hur försvann all sorg och lyckan tog över, jag kände pirret i min mage.. jag började le och Robin gjorde de samma 
 
- jag har också saknat de.. sa jag tyst och bet mig i läppen han skrattade til och tog sin hand på min kind och kysste mig igen 
 
- kom jag behöver verkligen en kaffe.. sa han och ställde sig upp och sträckte fram handen till mig, jag tog den och vi gick ut till hans bil, jag gick in på twitter och uppdaterade min status
 
'Starbucks makes everything better!' 
 
vi kom fram fort och när vi kom in såg vi att Jake och Lilly och några fler kompisar som vi gick på festen med va där.
 
- Tjena! utbrast dom när dom såg oss, Robin kollade bakåt mot mig om de va okej om vi gick dit, jag nicka och han log och tog min hand och så gick vi dit, jag va lite blyg, jag menar jag kände ju Jake och Lilly men inte dom andra.. men jag kände mig trygg men Robin. 
 
Robin snackade ett tag med killarna och jag gick och satte mig brevid Lilly hon visste ju va som hänt de senaste 24 timmarna så jag fick berätta allt tyst så ingen skulle höra. Robin gick och beställde varin kaffe till mig och han och sen gick och satte sig igen, efter ett tag kom en servetris, de va tydligen en tjej som var flickvän till en av killarna som jag satt med
 
- kan någon passa kassan bara 2 sekunder? jag måste gå och ringa ett samtal! 
 
alla tittade på varandra till Robin utbrast 
 
- Elena kan göra de! hon jobbar ju med sånt på flygplatsen! sa han och log 
 
- ja visst! sa jag och log men jag hade hellre suttit och pratat med Lilly men hon skulle ju komma tillbaka snart, och jag menar hur många kunde komma på typ 5 minuter?...
 
 
 
Justin 
 
Jag åkte hem till Elena och knackade på dörren 
 
- Snälla Elena! öppna!! de va inte jag som skrev de va Selena! Elena... Jag ber dig öppna! 
 
hon svarade inte, hon va säkert inte hemma, jag gick in på twitter och kollade om hon hade skrivit nått.. 
 
Yes! hon var på starbucks ! jag skyndade mig in i bilen igen och körde mot starbucks..
 
 
 
Elena

Just nu hade jag bara tagit en kund, de va allt lugnt, jag tittade mot robin ibland och han blinkade mot mig hela tiden så jag gav honom en släng kyss och precis då kommer Justin upp till disken, 
 
- hej.. sa han och kollade sorgset på mig
 
- vad vill du ha? frågade jag drygt
 
- de va inte jag som skre- 
 
- vill du ha nått eller? frågade jag igen.
 
- en latte.. sa han och la fram pengar.. jag gick och gjorde den och sneglade mot Robin, jag såg hur orolig han va. 
 
folket började öka utanför, 
 
- jag behöver prata med dig Elena , snälla! sa han desperat
 
- Justin, sluta! sa jag men han tog tag i min hand över disken, och kollade i mina ögon och jag i hans, sen såg jag hur Robin försökte hugga Justin i ryggen med sin blick. och nu hade Lilly och Jake också märkt han  
 
- nej, Justin , släpp mig.. sa Jag  och drog bort min hand, Just då kom hon som jobbade där och blev helt chockad för att de va Justin,
 
- OMG! de e ju Justin Biebeeer! 
 
- hej, sa han och log och skakade hennes han och hon började hoppa runt och då fick vi allas ögon på oss, 
 
- jo de börjar bli lite mycket folk där ute och jag undrar om jag skulle kunna få gå ut bakvägen ? frågade han med all sin charm till henne
 
- joo visst ! självklart Justin eller jag menar Mr. Bieber, jag kan visa dig, eh den här vägen sa hon och pekade bak mot personalrummet
 
- kan, inte tjejen här visa mig? frågade han tyst och pekade på  mig, jag vände mig snabbt mot henne och spärrade upp ögonen och skrek ' NEEEEEEJ ' med dom 
 
- visst! sa hon och log och blinkade mot mig
 
jag sa inget utan bara gick och Justin följde efter när vi kom till dörren öppnade jag den bara och väntade på att han skulle gå ut så jag kunde stänga den i han face! men de gjorde han inte han ställde sig framför mig och andades djupt
 
- Elena.. Selena snodde min mobil, jag har ingen aning om vad hon skrev till dig ! men om hon skrev nått dumt så vill jag bara säga de e  inte sant! 
 
mina ögon blev tårögda
 
- Justin. du kan inte bara kom och gå hur du vill och sen tro att allt ska bli bra igen ! jag klara inte av hur du krossar mitt hjärta om och om igen , jag klara inte av de en gång till.. du betyder mycket för mig de gör du men du måste lärar dig att stå upp för de du älskar.. sa jag och en tår rann sakta ner för min kind.. 
jag såg hur mycket de här gjorde ont i honom, lite ont gjorde de i mig..
 
men jag puttade sakta ut honom och stängde dörren.. 
 
____________________________________________________________________________________________
vad tyckte ni? bra? dåligt? Din kommentar e viktigt för mig så kommenterna ni bara! :) 
KRAM//Mii

Comments
Written by: Linnis99

Jättebra!!:D Du skriver hur-bra-som-helst!! Men jag vill jättegärna att Justin och Elena ska bli ihop..Sssnnnääälllaaa?:(
//kramiiizz, hej då!!^__^<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2012-08-02 @ 15:17:05 -



Written by: Linnis99

Meeeeerrrrrrr!!!:)<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2012-08-02 @ 15:18:06 -



Written by: Lilith

Meeeer!!:) du skriver jätte bra:D

2012-08-02 @ 15:57:29 - URL: http://kandisarinoveller.blogg.se



Written by: Anonym

mer! :)

2012-08-02 @ 21:47:12 -



Written by: Baffy

Låt dina kapitell ta tid. De är värda att vänta :)

Vill läsa mer.. Tror att jag har blivit beroende ;)

Svar: tack så mycket! va roligt att du vill läsa mer hehe ! :)
None None

2012-08-02 @ 22:25:21 -



Written by: Anonym

grymt! MER :D

2012-08-03 @ 00:13:35 -



Written by: Linnis99

Hej igen!:)Jag undra om du ville ha hjälp av en gästbloggare?:)Jag är intresserad av det,måste man ha någon mailadress eller något då?Svara gärna,men du kanska inte äns vill ha en gästbloggare..Men jag tänker om du ska tillexempel resa så kan jag hoppa in eller om du inte har tid att skriva någon gång så kan jag göra det!Hoppas allt är bra//Love,Linnéa

Svar: det är inte jag som äger bloggen så jag kna tyvärr inte svara på den men maila hon som äger bloggen, om jag inte minns fel så står hennes mailadress bloggen :)
None None

2012-08-03 @ 23:27:17 -



Written by: Dafina

Ooommmmgg välrdens bästa del ever!!!!!

2012-08-03 @ 23:36:55 - URL: http://Dafinaz.blogg.se



Written by: Ida

MER FORT! :-)

2012-08-04 @ 18:22:17 -



Written by: :)

Meer!

2012-08-07 @ 00:29:23 -



Written by: :)

Meer!

2012-08-07 @ 00:29:23 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback