Date: 2012-08-05 | Time: 20:43:55

Filed under: Someday (pågående)
15

kapitel 21 - one last chance?

Tidigare:Justin gömmer sig i studion och kommer på en bit till en låt, han upptäcker att Elena betyder mer för honom än vad han trodde och åker hem då han upptäcker att Selena har smsat Elena och sedan slängt hans mobil, han blir chockad och åkte hem till Elena men de han inte vet är att hennes känslor för Robin har börjat hitta tillbaka till hennes hjärta, han får redan på att hon åkt till Starbucks och hittar henne där i backom kassan som hon fick ta över 5 minuter, de blev för mycket folk utanför så han fick gå bakvägen och där ber han om ursäkt och berättar att de va Selena som smsat henne men Elena bryr sig inte utan säger hej då,
men e de för sista gången?!
 
 
 
 
 

Jag hade precis stängt dörren för Justin.. skulle jag svimma, varför gör de så ont? all sorg som Robin så fint knuffat bort kom tillbaka innan jag änns hann blincka..en tår rann och jag lutade mig mot dörren och jag kunde höra Justins tunga andetag tätt på andra sidan dörren. Jag ville öppna dörren och slänga mig i hans armar och känna lättnaden i luften och höra hur han mjukt röst viskande i mitt öra då han säger att allt kommer bli bra igen..
 
Skulle jag ta chansen ialla fall.. Jag la handen på dörr handtaget, jag kände hans värme genom den tjocka dörren gjord av kall och grå betong,
 
Skulle jag? 
 
-  jag hör att du e ledsen gumman.. hör jag genom dörren och mina ögon rann - de gör så ont i mig att höra dig gråta.. snälla Elena.. öppna.. vi klara de här du och jag.. jag kunde inte, de gör så ont, Justin visste att jag stog här, jag hörde sorgen i hans röst.. jag tro han grät! ne jag klara inte de här längre tänkte jag för mig själv
,jag tog ner handtaget
 
- Älskling? e allt okej? hör jag och jag vände mig mot korridoren, Robin står 3 meter ifrån mig och tittar på mig,
Jag torkade bort tårarna fort innan han hann se dom.
 
- kom.. sa han och tog min hand, jag ville inte, jag klara de inte, hela själen skrek, hela mitt inre jag skrek men kroppen löd och stod inte emot Robin. Vi gick sakta in till kafeterian igen. Direkt när jag kom in såg jag hur Lilly klistrade fast sin blick på mig, hon såg att de va nått och hennes blick va orolig. Robin satte sig och klappade lite på sit ben som en chest att jag skulle sätta mig där, men jag kunde inte, 
 
- eh, vä-vänta här jag tror jag tappde en sak! sa jag och sprang tillbaka, jag var där på 5 sekunder och slängde upp dörren samtidigt som jag skrek Justins namn
 
men hela parkeringen va tom, 
 
- nej, Nej! NEEJ!! jag tittade mig omrikng och sprang ner  för en liten trappa och hoppades på att han skulle komma, 
 
- snälla.. sa jag för mig själv och kände hur tårarna rann. Jag tog händerna på varin sida av pannan och började hyperväntilera som om jag hade sprunigt i evigheter utan att ha stannat..
 
 
va de över? skulle jag någonsin få se honom igen!? jag gled ner mot trädet som stod brevid mig och inte långt  efter de hörde jag hur någon skrek mitt namn och kom springade mot mig, de gjorde så ont så jag kunde inte göra nått.
 
- Elena! va- va har hänt?! Elena prata med mig! sa Lilly, och tog min arm och lyfte upp mig.
 
- ja-jag vet inte va-ah jag ska g-göra.. snyftade jag fram och tittade på henne 
 
- du kan inte vara kvar här, tänkt om Robin kommer, kom, jag skjusar hem dig! sa hon och ledde mig mot bilen, som tur va så hade hon parkat sin bil här eftersom att de inte fanns någon plats på fram sidan.
 
va skulle jag göra utan henne? hon hjälper mig även om jag skulle göra dom men dummaste saker! Lilly va en riktigt bästa vän! 
 
jag satte mig i bilen och hon körde fort därifrån, Jag kunde inte fatta någonting och jag bara grät och grät, fan... 
när vi kommit en bit på vägen tog hon upp sin mobil och ringde Jake, Jag tittade bara ut genom fönstret och var helt bort fast jag kunde höra henne prata med honom 
 
- Hej, jo kan du säga till Robin att Elena inte hittade sin grej och att vi är påväg hem till henne för att kolla om den e där? 
 
- tack, hejdå ses sen ! 
 
" va händer med mig? " tänkte jag för mig själv, jag måste gå vidare, snälla gör så jag kan gå vidare! vi kom hem och jag satte mig vi köksbordet och Lilly hämtade varsin vitamindricka,
 
- Elena, berätta nu, va e de som hände? sa hon och klappade mig på ryggen
 
Jag berättade hur Justin hade sökt upp mig och hur jag fått sms från honom som han nu säger är från Selena och hur allt bara rasat samtidigt som jag hade fått tillbaka Robin och hur allt hade känts underbart.. 
 
Lilly tittade på  mig med ledsna ögon och kunde nog förstå lite hur ont de gjorde i mig..
 
- Elena, jag tror inte du kommer gilla de jag tänker säga nu... men om du tänker på de så är de Robin som gjorde dig glad.. Sen har Jusitn kommit och bara gjort så du brytit ihop igen ... du borde ge Robin en chans igen, och jag... försöka glömma Justin ialla fall... 
 
- jag vet, men de e inte så lätt.... snyftade jag fram
 
- de löser sig.. sa hon och gav mig en kram.. 
 
vi pratade ett tag, sen va hon tvungen att gå..
 
- men lova att om de e nått så ringer du, lova! sa hon innan hon gick
 
- ja.. jag lovar! sa jag och stängde dörren
 
de kändes lite bättre nu när allt hade lagt sig lite.. men jag saknade Justin, om de ändå gick att blanda Robin och Justin lite, typ lite av Justins omtänksamhet och lite av hur Robin vågar skydda mig, och lite av Justins humor och Robins kärlek och hur han vågar stå för sig själv och hans ''normalhet''.. ÅHH jag vill bara ha en mix av dom jag visste inte hur man kunde älska två personer såå mycket... okej, jag måste erkänna att jag älskar Justin lite mer än Robin..  men de spelade ju ingen roll nu.. eller hur?
 
 
Justin 
 
jag åkte iväg, jag kunde inte fatta de e slut? ne jag ger inte upp så lätt, jag åkte till studion, jag orkade inte åka hem och möta Selena... pallar inte med henne just nu. Jag gick in i studion och Scooter och Usher va där. Dom såg att nått va fel och jag berättade allt. Usher blev skit sur att Selena hade kastat min mobil, så han ringde ett samtal och en ny mobil va påväg, jag kunde inte fatta att bara för att Jag tappat en mobil så kommer en ny NU helt gratis! varför ska de vara så? varför ska jag få gå förre alla andra bara för att jag e kändis? va? 
 
efter att ha tänkte ett tag så gick mina tankar tillbaka till Elena.. och min känslor kom farande, Jag började slå saker runt om mig och Scooter fick ta in mig i ett annat rum. 
 
- va fan håller du på med?! stanna här tills du har lugnat ner dig!! sa han och stängde dörren 
 
äntligen behandlade dom mig som någon 'vanlig' person, som vilken tonåring som helst! TACK FÖR DE! 
jag hittade ett papper och en penna lite längre bort, jag läste på lappen 
 
"You're the smile on my faceAnd I ain't going nowhere...  
 
De va ju de jag skrev förut ! jag började skriva mer och efter 1 och en halv timme så sprang jag ut till Scooter och Usher,
 
- eyy! låt mig komma in till studion jag kanske har en låt! 
 
dom kollade konstig på mig samtidigt som jag tog på mig hörlurarna och började sjunga... 
 
 
 
* 4 minuter senare *
 

jag tittade ut och såg två gubbara bara stå med öppna munnar! haha Usher och Scooter såg så chockade ut, 
 
- jävlar när skrev du den där? frågade Usher
 
- idag , jag tänkte på Elena och allt bara kom.. sa jag utan att kolla på dom, de e deras fel att de blivit som de blivit mellan mig och Elena och jag tänkte inte förlåta dom i första taget. 
 
Jag såg hur Scooter och Usher såg lite ledsna ut.. NU fattar dom säkert va dom gjort, men de e sjukt försent nu. 
 
- Vi måste spela in den nu och sända den på radion så fort som möjligt sa Scooter, dom hade tydligen gillat den jävligt mycket eftersom att dom vill att den ska komma ut så fort som möjligt!
 
Vi började spela in, tiden gick och jag blev bara tröttare och tröttare, och sen kom min mobil, ny och fin! de första jag gjorde va att lägga in Elenas nummer, jag kunde de utan till.
 
jag gick in på twitter och uppdaterade
 
" so weird that my phone just disappeared! sick.. but I got a new one now " 
 

2 minuter senare så fick jag ett sms från Selena. Att hon inte kunde låta mig va! 
 
från : Selena
Hej, nu har du mitt nummer och föresten jag gjorde bara vårt förhållande bara en tjänst! du behöver inte vara så spydig om de.. xx
 

Jag kunde inte fatta att hon hade mage att säga att hon gjorde vårt förhållande en tjänst! 
 
till: Selena
Vilket förhållande? 
 
 
från: Selena 
lägga av nu, den där tjejen är inget för dig!! 
 

va fan vet hon om de ! nu var jag riktigt arg men jag skulle inte visa de.
 
till: Selena
varför e du så svartjuk?
 
från: Selena
 
because you're mine and only mine. All rights reserved.
 

de där va bara droppen klockan va mycket och jag sov över i studion hade inte lust att åka hem. Innan jag skulle lägga mig var jag tvungen att smsa Elena.. bara en sista gång..
 
till: Elena 
hej gumman, du sover säkert nu men jag måste bara säga att du betyder allt för mig, jag har fattat de nu och jag vill ha dig, bara dig, jag e berädd att göra slut med Selena om du vill ge mig en chans till, men du måste du lita på mig, I'll catch you if you fall, trust me babe! men om du inte vill se mig igen så förstår jag men då vill jag be dig om en sista grej, imorgon klockan 2, slå på radion, the vocie de e allt jag ber om. x
 
jag la ner mobil och somnade direkt och vaknade vid 1, jag fick inte sova mer för Scooter, han fixade mat och berättade att en bil skulle komma och hämta oss om 15 minuter så jag fick fixa mig, Usher hade fixat nya kläder till mig  och lite så.. jag borstade tänder och fixade håret sen bar de iväg.
 
 
Elena
 
jag vaknade sent.. klockan va säkert halv 1, jag kollade på  min mobil och såg ett sms.. från Justin! 
 
Jag satte mig upp i sängen fort och jag hade fått hur mycket energi helt plösligt, jag började läsa.. 
"hej gumman, du sover säkert nu men... " 
 
klockan 2, The Vocie okej, jag visste inte riktigt om jag skulle göra de men jag kände va har jag att förlora, jag tittade på smset en gång till och sjönk ner i sängen lite med ett leende samtidigt som jag läste..
 
- KnackKnack.. hörde jag och rök till och slängde mobil ner under täcket. Robin stod i dörröppningen,
 
- hej! sa jag och kollade om han hade sätt nått men de hade han inte för om han skulle gjort de så skulle han inte leet mot mig utan kollat lite mer misstänksamt men som tur va gjorde han inte de. 
 
- Kom vi går ner! sa jag och hoppade ur sängen och puttade honom lite kärleksfullt ut. 
 
vi gick ner och åt lite lunch och kollade på en film, jag kunde inte slut tänka på va de va som Justin ville, tänk om han tänker säga att han älskar mig på live radio!! tankar kom och tankar gick och dom blev bara mer och knasigare eller aa allt möjligt va de ialla fall! 
 
När jag satt där och tänkte varför de va så vikigt att jag skulle lyssna just då så kände jag en hand under min tröja och Robins läppar på min hals. 
 
- Robin... sa jag för att få honom och sluta
 
- shhh.. viskade han och fortsatte och jag kunde inte stå emot.. jag älskade hans kyssar , speciellt på halsen.. 
 
jag kollade på klockan och den va nästa 2!! 
 
- oj, Robin gud va jag blev sugen på kaffe!!! sa jag och ställde mig upp
 
- va, nej kom tillbaka sa han och röck ner mig igen
 
- nej men Robin allvarlig jag blev jätte sugen på kaffe, kan inte du åka till Starbucks och köpa varsin kopp! sa jag och log
 
- va nu? seriöst? 
 
- jaaa!! sa jag och log och gav honom en kyss på kinden 
 
- aja, visst, sa han och gick upp, jag följde med honom till dörren och kysste honom och sedan stängde dörren, nu va klockan 2! 
 
Jag sprang till köket och kollade att Robin åkte och de gjorde han, jag sprang till radion 1 meter ifrån och satte på den och satte mig på golvet bakom köks-bänken så ingen skulle kunna se mig. 
 
TheV: Sååååå!! kära lyssnar vi är här med ingen mindre än Justin BIEBER!!  *applårder* 
 
Justin: tack för att jag får vara här..
 
TheV: så vi har hört att de ska släppas en ny singel här nu om några minuter, kan du berätta lite om den ? 
 
Justin: Jag skrev den väldigt nyligen och den betyder mycket för mig för jag har skrivit den till en person som betyder väldigt mycket för mig + att de händer saker hela tiden i mitt liv som man inte är berädd på, man träffar nya människor, man blir sviken av gammla vänner, man blir kär och sårad, asså , jag går igenom de som vilken vanlig tonåring får gå igenom fast jag gör ju de med hela världen och de kan leda till svek och men konsikvenser.. vilken är väldigt tråkigt..  
 
TheV: aa de måste va väldigt svårt också med rykten och allt sånt som du får gå igenom, hur hanterar du dom?
 
Justin: ja asså, jag bryr mig inte så mycket om dom, haters gonna hate och de har jag lärt mig, men mina fans vet va som är sant och inte för dom känner mig men självklart är de väldigt jobbigt när de går ut över mina vänner och min familj, när någon låtsas vara mig och säger saker jag aldrig skulle säga och så

där måste han nog pratat om de där smset jag fick! tänkte jag chockat och tog min hade framför min  mun.
 
TheV: jag de kan inte vara lätt men nu är klockan 10 över 2 och nu är de dax för Justin Biebers nya singel, vill du presentera den Justin? 
 
Justin: sure, här är min nya singel, 'Fall' 
 
 
  ( lyssna på låten innan du läser vidare! )
 
Jag stängde av radion, jag kunde inte.. vänta.. va?! hade Justin precis skrivit en låt till MIG!! vänta nu , gör inget förhastat, tänk efter... jag rätade på ryggen och började gå igenom texten.
 
"Well let me tell you a story,
About a girl and a boy"
 
- jag e tjej och Justin e kille, eller hur ? japp, rätt!  sa jag högt för mig själv *tog upp ett finger* så jag kunde räkna på fingrarna
 
"...When she's around, he feels nothing but joy"
 
- jag kommer nog ihåg att han va rätt glad när vi var med varan, eller hur?! japp, ett rätt till! sa jag *tog upp 1 till finger*
 
"...But she was already broken," 
 
- jag gjorde slut med Robin,rätt antar jag.. sa jag *tog upp ännu 1 finger*
 
"...I don't think I can stay sitting around while you're hurting" 
 
- ja, han verkar ju inte kunna lämna mig ifred..rätt  *tog upp 1 finger till*
 
"...Did you know that it breaks my heart everytime to see you cry" 
 
- de sa han till mig igår genom dörren... rätt ..*tog upp sista fingret på den handen* 
 
"...I know you got your wall wrapped all the way around your heart "
 
- jag har sakt att jag inte klara de en gång till att bli sårad.. så jag släpper inte in honom en gång till..rätt.. *tog upp första fingre på den andra handen* 
 
"I will catch you if you fall"
 
- de skrev han till mig i smset igår..rätt!  sa jag  *tog upp ett finger till* .. 
 
7 .. 7 tecken på att sången var skriver till mig! jag sprang upp till rummet och tog fram mobil under täcket! 
 
till: Justin
piren som vi möttes på senaste gången kl 20:00
 
 
Justin
 
Jag fick ett sms av Elena, hon ville träffas vid piren ikväll , undra om hon va arg eller glad, ledsen eller hon kanske ville förlåta mig! jag försökte att inte få för höga förhoppningar, tiden gick och snart va klockan 20:00 jag va säker på att ingen skulle veta var jag gick inte änns Kenny, de av jobbigt att inte kunna berätta nått för honom men jag var tvungen att hålla de hemligt för honom också för säkerhetsskull. Jag tog bilen och åkte.. jag ställde mig på trottoaren och kollade så ingen såg mig innan jag gick ur bilen, sen gick jag med långa steg längst bort
 
 
Elena
 
Jag va nervös, jag kollade ut över havet och höll händerna stadigt i räcket. tills jag hörde några fotsteg närma sig då jag vände mig om.
 
de va Justin. han stannade en bit ifrån mig, han gjorde de nog för att titta vad jag ville med de hä, om jag va glad eller arg för de han gjort, hur kan jag vara arg?
 
- så du skrev en låt till mig? frågade jag och log
 
- japp.. sa han och log tillbaka som en lättnat och tog ett steg närmare mig
 
- och allt du sa i intejuvn menade du? frågade jag och tog ett steg närmare honom 
 
- varända ord! sa han och tog en steg och nu stod han framför mig
 
- då har jag bara en fråga kvar... sa jag och tittade ner på mina fötter
 
- vad då sa han och jag tittade upp
 
- " Do you ever put your arms out and just spin and spin and spin? " frågade jag för att kolla om han kom ihåg och tittade honom i ögone så som vi hade gjort första gången vi kyssts och sätt filmen 
 
- " well, that's what love is like " sa han och tog mina händer runt hans nacke och jag log för att han hade kommit ihåg.
 
- " Everything inside of you tells you to stop before you fall " fortsatte jag samtidigt som jag kände hur han tog sina armar runt mig och han tittade över mitt huvud och ställde sig lite stadigt och jag  kunde se att han inte sluta le
 
- " .. but you just keep going " sa han och log stort, 
 

jag log större och lutade sig närmare och jag gjorde de samma och våra läppar möttes i mitten, jag kände hur han trök mig närmare och kyssarnar blev mer och mer passionernade..
 
____________________________________________________________________________________________
jag ska berätta något som hände när jag skrev de här kapitlet när jag hade kommit till när hon skickade smset till Justin om att dom skulle mötas så försvann hela kapitlel!!!!! och jag har skrivit på de här hela dagen och jag bara skrek! och då började jag tänka efter om va jag hade skrivit och jag kom inte på ett skvatt!!  men som tur va så hade de sparats hahah! vilken jädrans TUR!! jag blev så glad!
 
Men Vad tyckte ni om de här kapitlet? om ni tyckte de va bra så kommentera jätte gärna så kanske de kommer ett kapitel om ett par dagar! ni vet jag ser hur många som e inne och läser ;) så om ni ändå läser så kan ni väll slänga in en kommentar? den behöver inte vara lång alls! men när jag ser att de e någon som kommenterat så blir jag så himla GLAD!! 
KRAM =D //Mii

Comments
Written by: anna

Jättebraaa :D Mermer :D

2012-08-05 @ 21:28:10 -



Written by: Emmi

Sjukt bra :)

2012-08-05 @ 22:13:37 -



Written by: Anonym

Super bra! Meeer!! <3

2012-08-06 @ 13:23:27 - URL: http://emsenk.blogg.se



Written by: A

Asbra :)))))

2012-08-06 @ 13:42:40 -



Written by: Emelie

Sjukt bra

2012-08-06 @ 14:49:13 -



Written by: Johanna

Klickade mig in på den här sidan för första gången för tre-fyra dagar sen, och jag bokstavligt talat älskar din novell, den är så grym! :D

2012-08-06 @ 15:09:07 -



Written by: denise

bäst, tack för att du tar din tid och skriver till oss som läser, även fast alla som inte läser kommenterar så ska du veta att vi är jätte tacksamma och du är grym!

2012-08-06 @ 15:17:11 -



Written by: Anonym

MERMERMERMERMERMER!

2012-08-06 @ 16:38:09 -



Written by: Anonym

SKIT BRAAAA

2012-08-06 @ 21:49:05 -



Written by: Lilith

Åhh sjukt bra mer nuuuuuu!!!

2012-08-07 @ 00:21:51 - URL: http://kandisarinoveller.blogg.se



Written by: Linnis99

Sjuktbraa!!!Meerr snällaa??:)xoxoxo<3<3<3

2012-08-09 @ 14:00:50 -



Written by: Dafina

Jätteee bra jag älskar den delen när dom var vid dörren aaahhhh jag bara dog däär!

2012-08-09 @ 22:06:53 - URL: http://dafinaz.blogg.se/?tmp=30004315



Written by: Dafina

Jätteee bra jag älskar den delen när dom var vid dörren aaahhhh jag bara dog däär!

2012-08-09 @ 22:06:55 - URL: http://dafinaz.blogg.se/?tmp=30004315



Written by: anonym

Jättebra mera!!!<3:-)

2012-08-11 @ 10:48:46 -



Written by: Linnis99

Snäällaa meer!!!Du är bäst!!xoxoxo<3<3<3

2012-08-12 @ 11:40:06 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback