Date: 2012-07-04 | Time: 22:32:05

Filed under: Someday (pågående)
12

Kapitel 19 - all of a sudden...

Tidigare: Elena fick ett samtal från Justin som ville träffa henne, hon va osäker och bestämde sig för att gå på en fest med Robin istället, men tiden gick och Elena kunde inte sluta tänka på Justin så hon åkte dit
 
 
 
 
 
 

Jag kände en svag och ljummen vind blåsa igenom mitt hår och jag kunde känna smaken av salt i min mun ifrån salt vatten som slog mot bron under oss.. Jag kunde se ett svag leende på Justins läppar, jag kunde inte hindra mig själv så jag log tillbaka, men ångrade mig..
 
- Du kom... viskade han och log större samtidigt som han  tog ett steg mot mig och sträckte fram hans hand lite
 
- mm.. svarde jag och tog ett steg tillbaka för att visa att jag bara va här för en sak. - .. du ville ju förklara.. fortsatte jag, 
 
Jag såg hur hans hopp försvann i hans ögon när jag bakade och markerade att jag bara hade kommit hit för en förklaring. Han bakade och vände sig om och lutade sig med armbågarna mot räcket och tittade ut mot havet, jag hörde hur hans suckade och såg hans huvud falla ner.. Jag gick med försiktigt steg och ställde mig brevid honom och tittade ut mot havet och mörkret. 
Jag ville säga att allt skulle bli bra igen men jag visste inte de.. ville jag de? kan jag utsätta mig för att kanske bli krossad igen för att få vara lycklig med Justin eller skulle jag gå vidare och inte låt mig krossas igen? 
 
- Justin.. jag är här nu.. berätta de du ville säg, sa jag och försökte låta snäll 
 
- Den där kvällen.. då jag va hos dig och dom ringde.. sa han sen blev de tyst 
 
- ja.. ? sa jag snällt 
 
- när jag kom dit sa dom att jag inte fick träffa dig mer, media hade tydligen sätt oss och hotade med att publicera bilderna och eftersom att jag och Selena inte har berättat att vi gjort slut så skulle de räknas som att jag va otrogen... 
 
- men de va ju Selena som va otrogen!?! sa jag förvånat och argt 
 
- jag vet.. men de vet ju inte alla andra.. så dom sa att jag va tvungen att gå tillbaka till Selena och vara tillsammans med henne.. 
 
- och du tänker göra de! frågade jag argt.. 
 
- va har jag för val ? sa han tyst och kollade på mig 
 
- du har ett val! du är en människa lika mycket som alla andra! lika mycket som mig!! 
 
- ne, jag har inget val... sa han och tittade ut mot havet igen 
 
- så, de e sant... sa jag och skrattade lite ironisk 
 
- vad....? frågade han och tittade på mig igen
 
- jag betyder inget för dig. sa jag och skulle vända mig om 
 
- Va?! utbrast Justin och slutade hänga mot räcket och vände sig mot mig och tog tag i min arm om vände mig om, nu stod vi bara några cm ifrån varnadra
 
- vem fan har sakt de! sa han och kollade i mina ögon 
 
- du själv... sa jag och kollade tillbaka argt
 
- jag menade inte de du vet de! de måste du vetat du känner ju mig!! jag hade inget val! jag va ju tvungen att säga de!  sa han och försökte övertyga mig 
 
- nej! du hade visst ett val, du kunde ha sakt sanningen för om du skulle bry dig om mig och om du verkligen ville va med mig så skulle du skitit i va alla sakt och sakt sanningen och-
 
sen blev jag avbryten av min mobil som ringde, jag kollade de va Robin, Jag svarade. 
 
- hej svarade jag fort och kollade på Justin, vi hade inte rört oss, vi stod fortfarande bara några cm ifrån varandra. 
 
- hej babe vart tog du vägen? frågade Robin och jag hörde musiken i bakgrunden 
 
- jag va trött så jag åkte hem.. 
 
- okeej, vill du att jag ska komma? frågade han och jag hörde att han va lite orolig
 
- nejdå, vi ses okeej, ha kul nu sa jag och försökte låta glad
 
- okeej, puss sa han 
 
- hejdå sa jag och la på. 
 
jag gav Justin en sista blicken sen vände jag på mig och gick men stannade fort och vände mig om mot Justin, 
 
- .. och nej, jag vet inte de för jag e inte säker på att jag ens känner dig längre Justin... eller om jag någonsin gjort... jag vände mig igen och gick tillbaka till vägen och tog en taxi, jag vet inte om jag ångrade de jag just sakt och gjort... de kanske skulle varit bäst om jag inte åkt alls.. 
 
Jag kom äntligen hem och öppnade dörren försiktigt och gick upp för trappan och in i mitt rum. Jag kollade på klockan och den va halv 4 på morgonen.. Jag va helt slut.. jag gjorde i ordning mig och la mig i sängen, jag va så trött, de pep plötsligt till i min mobil.. 
 
Justin. 
 
Va de första som ploppade upp i mitt huvud, jag tittade men de va från Robin. 
 
Från Robin: 
Hey babe.. 

Till Robin:
Yeah?

Från Robin:
I gotta tell you something.


 
 
Jag fick lite panik, va har han gjort nu? men jag va jätte trött och orkade inte riktigt nu.. 
 
 
 
Till Robin:
It's 3:38am...
 

Från Robin: 
Take it seriously..
 

Till Robin:
What..?
 

Från Robin: 
I am the batman,.
 

Till Robin: 
You're drunk, aren't you? 
 

Från Robin: 
Yeah... 
 

 
 
Jag skrattade lite lätt och la undan mobilen, Robin fick mig alltid att lee, varesäg han gjorde de medvetet eller inte. Jag somnade med ett leende på läpparna men ändå så kunde jag inte sluta tänka på Justin 
 
 
 
Justin
 
Jag såg bara henne rygg och hur hon blev mindre och mindre.. hur kunde hon gå..jag menar jag förstår henne de gör jag men jag kan inte vara utan henne, de går bara inte! varför sumpade jag dehär!! varför!?! jag slog mina händer i räcket, allt jag kunde tänka på va hur dum jag va som gjorde såhär, jag trodde att de skulle va enkelt att släppa henne men de va de inte... Fan just nu vill jag inte vara 'pop-stjärnan Justin Bieber' utan bara Justin  Bieber.. då skulle allt vara så mycket enklare. 
 
Jag gick sakta bort från räcket och ut mot vägen, de va en lång väg, sen kom jag till bilen och körde hem.. 
När jag kom hem så möttes jag av en person som inte va så glad.. 
 
- Justin vart har du varit!? skrek Selena medans jag stängde ytterdörren. 
 
- Jag va ute bara en sväng.. sa jag lugnt och gick upp till mitt rum och hon små sprang bakom mig
 
- till nästan kl halv 3 på natten?! fortsatte hon
 
Jag svarade inte utan bara fortsatte gå, 
 
- Har du träffat den där tjejen igen! frågade hon argt och stängde dörren efter sig till mitt rum 
 
- shhh! folk sover.. sa jag och hoppades på att hon skulle släppa de.. men de gjorde hon ju inte 
 
- men va du med henne!? halv skrek hon fast hon försökte säga de tyst
 
Jag gick hade precis fixat mig och jag tog av mig tröjan och ställde mig framför Selena
 
- Selena jag e astrött, kan vi ta de imorgon istället.. frågade jag 
 
- meh... sa hon och jag kysste henne på pannan
 
- tack. sa jag sen gick jag och la mig och somnade djupt.. 
 
Nästa morgon vaknade jag tidigt, jag kände hur Selena låg tätt intill mig, jag ville bort. Jag tog mina kläder och gjorde i ordning mig och gick försiktigt ut, hoppas hon inte vaknade. Jag bestämde mig för att åka till studion, jag hade kommit på lite låtar. Jag hoppade in i bilen och efter att ha kört ett tag kom jag på att jag hade glömt mobilen hemma, fan! jag tänkte ju smsa Elena och kolla om vi kunde träffas igen.. jag kunde inte släppa henne..  ähh, jag tar den sen.. 
 
 
 
Elena
 
Jag vaknade, allt va tyst.. Jag kollade på mobilen och såg att Robin hade skickat ett sms till igår, ett ''fylle'' sms, hahaha man förstod inte så mycket, de va mest ord, jag skrattade till lite och gick upp ur sängen och ner till köket. När jag skulle ta en vitamin dricka så såg jag en lapp sitta på kylen 
 
" hej älskling! Jag och pappa kommer hem sent idag, det finns pengar i vid kaffebryggaren ! Puss //Mamma "
 
Jag tog bort lappen och tog en dricka, sen gick jag bort tillkaffebryggaren och såg att de låg ca 200 kroner där, precis när jag skulle ta fram filen och flingorna fick jag ett sms. Jag tittade och jag blev chockad när jag hade läst färdigt!
 
 
Från Justin :
Håll dig borta, Jag vill inte ha något mer med dig att gör, Du har förstört min realtion med Selena, hon vet va vi gjorde igår och är skit sur. Så snälla håll dig borta!! 


Jag kunde inte stå.. jag backade tills jag kom till en stol eller något som jag kunde luta mig mot, är de mitt fel! hur kan de vara mitt fel? Jag kan inte... Jag Förstår inte! Blev han så sårad över de jag sa igår? ne de kan de inte va.. Jag kände hur tårarna bara rann ner för kinderna.. hur kunde han säga så. 
Allt har gått så fort, ena sekunden så sa han att han älskade mig och nu säger han att jag ska hålla mig bort och att han praktiskt taget aldrig vill se mig mer... 
 
tiden gick och ju mer jag tänkte på de ju argare blev jag.. 
- Jaha ! e de så han vill ha de så får han väll som han vill då! sa jag till mig själv och kastade mobilen på köksbänken 
 
Jag lugnade ner mig och började tänka. Okeej, nu kanske de kommer bli lättare att släppa honom.. och jag har ju Robin nu.. de kanske e bäst så.. 
 
 
 ____________________________________________________________________________________________
Så va tycker ni? Bra? Dåligt? Kommentera gärna! Din kommenatre e viktigt ! 
Nu åker jag på semester i 3 veckor så kommer inte kunna skriva nått.. Men ni får ha de så bra och jag hoppas att jag har många kommenatrer ifrån alla våra underbara läsare!! =D
Ha de bra! KRAM //Mii
 

Comments
Written by: anna

Assbra :D du måste skriva mer oftare :D

2012-07-04 @ 22:45:09 -



Written by: Linnis99

Hej! Det var assbra meen jag vill VERKLIGEN att Justin och Elena ska bli ihop!! Det verkar inte som om det kommer hända men man får ju alltid hoppas och önska.. Det är ju du som bestämer ;) Det var jättebra gumman, fortsätt så! ;D <3<3<3 xoxoxo

2012-07-05 @ 01:12:40 -



Written by: Linnis99

Ååhhh guuuuddd var jag kommer sakna alla dina underbara, ibland roliga, ibland "ledsna", ibland "glada" och asssssbra kapitel! Hoppas du har det bra (när du har bloggpaus asså!;)..) såå hörs vi snart igen! Jag kommer VERKLIGEN sakna att läsa på ett tag!.. :) / :( Puss o kram! <3<3<3 xoxoxo

2012-07-05 @ 01:18:34 -



Written by: Mathilda

roligt med lite drama!! längtar till nästa kapeitel!! xx

2012-07-06 @ 16:21:02 -



Written by: Linnis99

JAG HAR FÅTT JUSTIN BIEBER BILJETTER!!! OMG!!!:OOOO
FATTA, DET ÄR MIN FUCKING DRÖM AT GÅ PÅ HAN!!! #BIEBERLOOOOVVEE! <3<3<3 XOXOXO

2012-07-06 @ 18:28:52 -



Written by: elin (:

grymt :D

2012-07-07 @ 01:41:59 - URL: http://elinohrn.devote.se



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-07-07 @ 21:01:47 -



Written by: moa

HUR FAN SKA JAG KLARA MEJ I TRE VECKOR?!!?!??!?!?!??!? :'O :'(
meeeer, NUUUUUUU ♥

2012-07-09 @ 01:19:03 -



Written by: Anonym

när kommer nästa dåååå? Det känns som det har gått typ 3 år, haha ...

2012-07-21 @ 15:13:04 -



Written by: Linnis99

Det har gått 3 veckor nu ju..När kommer nästa kapitel?Jag kan knappt vänta,det känns som jag är jättekissnödig och inte kan gå på toa!Typ så känns det,så jag behöver gå på toa!!;)(Nytt kapitel!!)<3<3<3xoxoxo

2012-07-29 @ 18:19:21 -



Written by: Linnis99

NÄSTA KAPITE SBART??koM IGEN NU,DU ÄR DEN BÄSTA "SKRIVAREN" JAG VET!!SANT..!<3<3<3XOXOXO

2012-07-30 @ 14:26:24 -



Written by: Ida

Hejsan, jag har precis skaffat en ny novellblogg och undrar om du är sugen på ett länkbyte? :)

Svar: visst! :)
None None

2012-07-30 @ 16:08:13 - URL: http://jdrewnovell.webblogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback