Date: 2012-10-27 | Time: 21:06:00

Filed under: The next Mrs.Bieber (avslutad)
5

kapitel 25 - I want things to get better!

Tidigare: Lily och Jake fick skjutsa in Elena till sjukhuset efter att Elena ramlat ihop på golvet pga magont, Robin kom och Lily va den ända som fick vara inne hos Elena, när doktorn kom med provsvaren som visade att de var hennes mage som spökade lite bara så frågade hon hur de va med barnet och de hon inte visste va att just då stod Jake utanför och hörde henne, han sprang till Robin och berättade att hon var gravid och när Robin sprang in till Elena så hade Justin kommit, Robin blir chockad och undrar varför Elena inte sakt varför hon var gravid och då får både Justin och Robin reda på att Elena varit med dom båda! 
Just då vill hon bara försvinna.
 
 
 

hur kunde de här hända? jag som trodde att allt var påväg att bli bra igen.. jag kände deras ögon på mig, dom brändes.. jag såg att dom ville ha ett svar och jag kunde inte stå här så länge till, tyst.. ska jag vara ärlig? ska jag? frågade jag mig själv. 
de e såklart jag borde! men ska jag göra de? jag kommer förlora båda i vilket fall som helst så , whatever?
 
- ja... jag har varit med båda... sa jag och kollade upp försiktigt, vem skulle jag kolla på först? vem skulle de va lättast att se på? jag kollade försiktigt på Robin och han hade tårar i ögoen..
fan.. bara genom att kolla på honom så ville jag gråta, jag klarar inte av att såra människor som betyder eller har betytt mycket för mig.. jag vred blicken mot Justin, man såg mer ilska i hans ögon men han visade med sitt  kroppstpråk att hela han va sårad.. 
Jag såg hur Robin försökte få ögon kontakt med mig nu, jag försökte  undvika de men de va inte lätt, men tillslut gjorde jag de han ville, de kan ju vara de sista jag gör för honom, jag kollade honom i ögonen, de va en av de svåraste jag gjort.. 
 
- Elena.. jag trodde vi hade nått. sa han och sträckte fram hande lite.. men tog snabbt tillbaka den, 
 
- de hade vi också, jag älskar er båda så mycket.. sa jag och en kände en tår rinna från utsidan på ena ögat ner på sidan av kinden. - men de va ett mistag.. 
 
- vem va ett misstag ? frågade Jusitn med stadig röst men jag hörde att den gick sönder ju mer han pratade. 
 
Jag tittade på båda. men jag kunde inte svara på de, de blev tyst igen lite för länge och jag kollade ner och tills jag kände hur någon rörde på sig och jag tittade upp. De va Robin som hade tagit ur ena handen ur sin ficka och viftat lite lätt med den.
 
- Jag pallar inte me dehär.. sa han och vände ryggen och gick med stora steg mot dörren, jag såg hur han tog upp handen och torkade bort en tår som hade rymt från hans öga innan han öppnade dörren och snabbt därefter slängde igen den, 
 
Nu va de bara Justin och  jag kvar, jag vet inte va han vill längre och vet knappt va jag vill heller.. 
jag såg två fötter komma emot mig och stannade frammför mig, jag tog sakta upp huvudet. De e helt sjuk hur bara för några minuter sen så kände jag mig så glad och lycklig när jag kollade in i dom där stora bruna ögonen och allt jag ville va att kolla i dom förevigt medans nu så kan jag knappt titta i dom utan att kände skam och ångest spridas i kroppen. 
Jag såg hur hans ilska hade förändrats till förvirring… de va tyst ett tag 
 
- Jag va berädd att ge upp allt för dig! jag va berädd på att få hela världen emot mig bara för att få vara med dig, fattar du va de innebär? jag va berädd på att fans skulle vända sig emot mig, jag va berädd på att få skit får media och människor som jag aldrig har träffa, jag va till och med berädd på att få ett så dåligt ryckte att jag kanske skulle sälja mindre och tjäna mindre pengar.. 
 
jag grät… jag kunde inte släppa blicken ifrån honom, jag såg att han ville ha ett svar men jag kunde inte få fram nått, de spelade ingen roll hur mycket jag försökte jag kunde bara inte komma på något vättigt att säga! 
jag bara stog där och öppnade munen ibland men de kom inget
 
- men… j-ag… snälla.. försökte jag men de kom ingen riktigt mening ut ur min mun , bara enstaka ord. Jag såg besvikelsen i Justins ögon, och hur han gav upp.. 
 
- jag hoppas du fattar att du var den ända jag var berädd på att ge upp allt för.. sa han samtidigt som han tog ett steg tillbaka och gick mot dörren och stängde den, jag gick bakåt tills jag kände sängen och satte mig försiktigt ner..  sedan la jag mig ner i fosterställning och vänd på mig så jag skulle slippa se dörren som båda dom jag älskat gått ut genom , och tittade ut geom fönstret som va min vägg.
Jag tittade ut och såg hur mörkt de hade blivit, redan? Jag slöt ögonen, jag ville inte åka hem, inte nu… inte imorgon… just nu ville jag bara sova och hoppas på att de här va bara en stor mardröm... 
 
 
 
Nästa Dag
 
Jag vaknade i samma position som jag somnade i, allt va desamma förutom att de va ljust ute nu, jag hörde hur dörren öppnades bakom mig men jag brydde mig för lite för att orka vända på mig, jag fortsatte bara kolla ut genom fönstret på Standfords underbara stad.. 
 
jag såg en vit rock sätta sig i en stol som stod bervid sängen, jag tittade fortfarande inte på honom men jag såg att de va doktorn ifrån igår.. han satt där helt tyst med benen i kors och tittade på mig sen så verd han huvudet och tittade ut över standford han också.. 
 
- De är en vacker stad vi bor i.. sa han och han hoppades antagligen på att få ett svar men de fick han inte… inte så lätt, 
 
- Du åkte inte hem igår, fick du ont igen? frågade han och tittade på mig igen, åter igen så fick han inget svar.
 
- Du vet att om du fick ont så måste du säga de för isåfall måste vi ta fler provet igen.. fortsatte han 
 
- om 10 minuter så kommer en sköterska in med lite frukost.. okej? sa han och ställde sig upp och satte händerna i fickorna på den vita rocken. 
Nu ville jag bara att han skulle gå ut så jag nickade, jag kollade inte på honom, jag satte mig inte upp, jag bara nickade. 
 
Han gick ut och jag satte mig upp. Klockan va straxt efter halv tio, jag satt i hop med ryggen, som om jag fortfarande låg i fosterställning. Jag tittade runt mig och jag såg en väska vid stolen som doktorn hade stuttit på, jag lät rumpan glida ner från sängen och fötterna nudda de kalla golvet,  jag kände hur jag fick gåshud över benen när jag kände hur kallt de va, jag började gå med sakta steg mot väskan som stod vid stolen, jag tog upp den och gick till sängen igen. Jag satte ner väskan på sängen samtidigt som jag också satte mig. Jag började ta ur alla saker som låg där, de va en tandborste, en hårborste, mitt favorit shampoo och balsam  och mjukis kläder och lite rena underkläder, allt va mitt, de måste varit Lily som varit här innan skolan, 
va skulle jag göra utan henne?
 
jag tog min tandborste och hårborsten och gick till badrummet, när jag kom ut stod en sköterska där och lastade av lite frukost från en bricka till mitt bord. Jag satte mig på sängen under tänket och drog bordet över mig. De såg jätte gott ut, jag fick en muffin, yogurt, fruktsalad i en skål och chockald pudding till efterätt, en onytting men samtidigt nyttig frukost, de e nog bara sjukhus som lyckas med sånt! 
 
jag va inte så hungrig men jag tröst åt och de va gott så de spelade ju inte någon större roll, när jag hade ätit halva frukosten så kom doktorn in igen och ställde sig vid mina fötter, 
 
- va de gått? frågade han och kollade på mig med ett leende
 
- mm.. sa jag och tittade ner på puddingen som jag höll i 
 
- va bra, hur mår du nu då när du fått äta lite, ? fortsatte han 
 
- bättre.. sa jag tyst och tog en till sked pudding
 
- din kompis Lily va här i morse och länmade en väska som jag ser att du plockat ur, sa han och kollade på väskan… ja sa som vanligt inget.. - jo, om vi ska prata om igår,  de va inget fel på dig men igår när du hade somnat berättade din kompis att du hade haft en jobbig vecka och så och som tur va så va de ingen som behövde ditt rum igår så vi lät dig stanna men idag så måste du gå, okej? sa han med ett leende och gick mot dörren, precis när han skulle öppna dörren så öppnade jag munnen och sa en rikigt menning för första gången på 14 timmar
 
- tack för att jag fick stanna.. sa jag tyst men jag sa nått ialla fall! 
han vände sig om 
 
Han log och sen gick han ut och jag fortsatte att äta min frukost tills de va tomt. Jag började må bättre.. men inte bra, vid lunch tid knackade de på dörren och Lily kom in, jag fick ett leende på läpparna när jag fick syn på henne, jag visste att hon inte skulle dömma mig som alla andra. 
 
- Hej gumman hur mår du? sa hon och satte sig på stolen brevid mig, 
 
- sådär.. jag antar att du har hört va som hände igår eller? 
 
- ne faktiskt inte, Robin kom ut rätt ledsen och Jake följde honom till bilen och Justin drog iväg fort också.. och sen när jag skulle in och kolla hur du mådde så sov du och jag ville inte väcka dig så jag bad doktorn att du skulle få sova här, jag visste att du kände dig trygg här så.. och sen så svängde jag förbi ditt hus imorse och hämtade lite saker innan jag åkte till skolan, eller de kanske du redan visste sa hon och såg att väskan låg på sängen, 
 
- japp , tack! sa jag och log - så.. hur mår.. ja, eller va han i skolan? frågade jag och hon fattade att jag menade Robin
 
- han skippade dom 2 första lektionenerna men sen när han kom och dom andra lektionenrna så va han rätt deppad.. han sa inte så mycket till någon riktigt.. han satt mest själv.. 
 
fan.. jag bara förstör hela tiden.. jag var tvungen att fixa de här på nått sätt! nu måste jag ta tag i de här! jag kan försöka göra de bättre ! jag har ju faktiskt inte sakt allt jag vill säga till Robin och jag har ju inte bett om ursäkt heller!! 
jag reste mig upp och tog väskan och gick in på toan och bytte om till mjukis kläderna och fixade mig innan jag gick ut igen. Lily kollade konstigt på mig
 
- kan du skjutsa mig till Robin? frågade jag och kollade på henne, jag vet inte men ju mer jag tänkte på att jag faktiskt kan göra rätt så fick jag mycket energi, jag vet att allt kanske inte blir som vanligt men jag kan ialla fall göra rätt! 
 
- men han har ju de där med fotbollen idag!
 
- de skiter jag i jag måste få prata med honom!  sa jag samtidigt som jag i all hast packade i alla saker i väskan igen 
 
Robin och Jake hade spelat i skolans fotbollslag så länge jag kan minas och idag så va de utdelning av ett pris för dom vann på en turnering för en vecka sedan, dom va bäst i HELA Kanada! vi skynadade oss och jag åkte hem och bytte kläder och fixade mig lite, jag såg ut som ett vrak när jag tittade mig i spegeln hemma!
jag hade ju inte sätt mig själv i spegeln på 22 timmar! 
 
- hur kunde du låt mig gå ut såhär! jag måste ju skrämt ihjäl alla på sjukhuset och alla på gatorna! halv skrek jag till Lily som satt på min säng
 
- nej! du ser bra ut!  fixa dig nu vi har inte så mycket tid! 
 
jag tog på mig ett par shorts, ett vit linne och en tjocktröja, sen sprang jag in i badrummet och tog på mig mascara, sen sprang jag och tog min väska och sen sprang vi ut till bilen igen och körde i full fart till skolan. 
 
När vi kom fram så hade dom precis börjat, Lily tog min hand och vi trängde oss fram mot fotbollsplanen , shit de va väldigt mycket folk! 
när vi kom till sidan av fotbollsplanen så såg vi alla killar uppradade på ett led, Robin och Jake stod brevid varandra och Jake såg inte så himla glad ut.. Robin har säkert smittat honom lite, de brukar ju bli så när ens bästa vän är ledsen så blir man också de automatiskt, Robin såg ut att må helt okej , han va ledsen de kunde man se, han tittade runt och fick syn på mig, jag log lite lätt hoppades på de omöjliga, att han skulle lee tillbaka, vilket han inte gjorde…
han såg mer irriterad ut att jag hade kommit, mitt leende sjönk och hoppet i mig också..  men jag var tvungen att erkänna att jag har gått miste om en jävligt bra och snygg kille.. 
 

 va tycker ni bra? dåligt? kommentera gärna! och ett stort tack till er som kommenterar de gör mig dag!! =D 
 
 

Comments
Written by: Emma

Förlåt för att jag sa så.. ska läsa nu! TACK! <3

2012-10-27 @ 21:23:12 -



Written by: Sara

Såå sjukt bra novell! Skulle du kunna mejla några bra tips till mitt mejl.. Hellst tips om hur jag kan göra min novell bättre :)

Svar: jag har mejlat dig nu :)
None None

2012-10-29 @ 22:10:42 - URL: http://myjbstori.blogg.se



Written by: Elin

wow! Älskar den här novellen!

2012-10-30 @ 04:42:26 -



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeer :D

2012-11-07 @ 23:18:39 -



Written by: Farin

Braaaaaa!

2012-11-10 @ 23:12:29 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback