Date: 2012-12-11 | Time: 23:08:37

Filed under: Trust is something you have to earn.
11

Chapter 5 - Party like theres no tomorrow

Tidigare: ”Justin. Du får fan köra hem mig. Eller nej du får köra mig till skolan.” Justin vände sig irriterat om och tittade på mig.

”Ta en taxi eller något. Jag har bättre för mig än att vara din privata chaufför.” Mina tankar: killar.

”Är du seriös? Nej du ska fan köra tillbaka mig till skolan och skriva den här jävla uppgift också. Jag vill ha godkänt!” Han suckade.

”Gumman det funkar inte så här. Du får ringa efter en taxi, som jag sa.” Han gick fram emot mig och strök mig över kinden. ”Du klarar det babe.” Han flinade åt mig och gick åter igen bort till sina vänner. Jag bet ihop hårt och kände för att slå till honom. Idiot.

Justins perspektiv

Rues ansiktsuttryck var fast i min näthinna, besvikelsen och hennes nästa lite rädsla, spolades om och mig igen upp för mig i huvudet. Varför gjorde det? Jag kände knappt bruden och jag kunde inte få henne ur huvudet?

”Justin! Liam kör ikväll. Är du på eller?” Jag släppt Rue i bråkdelen av sekund för att kunna svara på Dixon lättafråga.

”Självklart! Sen när står jag över alkohol, tjejer, ligg och allt där i mellan? Dum fråga.” Eric och Dixon förstod det i samma sekund som jag hade sagt det. Dem hade inte behövt fråga.

”Vi drar dit nu. Come on.” Klockan var inte ens halv två på dagen och vi skulle reda börja kröka. Jag som hade lovat mamma och pappa att jag skulle vara duktiga och höja mina betyg i skolan, sista året. Men fester och tjejer var bra mycket mer lockande, än att läsa Mr. Fitz kurs i biologi som sög.

 

Jag, Dixon och Eric gick bort emot min bil som stod parkerade några meter ifrån stranden. Jag satte mig i förarsätet och väntade på att dem andra två hade hoppat in, så att vi kunde köra iväg. Dixon kopplade in sin svarta Iphone 5 och satte på musik. Die young me KESHA.

”Bög musik, Dixon!” klagade Eric ifrån baksätet och satte på sig sina svarta Ray-Ban glasögon. Jag suckade åt deras otroligt töntiga argument och lät min tankar åka tillbaka till Rue. Varför Justin? Varför tänkte du på henne? Jag var nästan lite irriterad på mig själv för att jag lät min tankar hamna på henne istället för vem som skulle bli mitt ligg förkvällen. Fan.

 

När vi svängde in på Liams framsida var det tyst – ingen var hemma. I vanliga fall brukade man höra Liams småbröder bråka och lika så hans föräldrar. Liam kom ut genom dem stora dubbeldörrarna som var deras huvudingång och log. Han gick emot oss och gjorde den typiska grabbhälsningen med oss alla tre och visade sedan att vi skulle gå in i hans otroligt stora hus. Det syntes att hans pappa var känd. Vi gick in i hans vardagsrum och satte på musik och drog sedan fram alla möjliga sorters spritsorter på tv-bordet och körde öl-spelet.

”Vi drar hit din tjej, Justin!” föreslog Dixon och Eric, när vi alla hade blivit lite berusade.

”Min tjej?” Jag var lika förvånad som när jag hade fått ett B på ett engelskaprov här om dagen.

”Rue. Du drog ju fan med henne till din favorit glasscafé.” Jag kände att jag fick lite röda kinder och tog en rejäl klunk av min, redbull vodka.

”Hon är mitt min tjej.” Dock var det andra dem hade punkterat helt sant.

”Jag drar hit henne.”

”Hur fan då? Du har ju knappts hennes telefonnummer?” Svarade jag övertygande.

”Nä Justin, det finns ju inte direkt sidor där du kan söka upp numer. Tönt.” Jag insåg att jag hade förlorat och tog en till rejäl klunk av min dricka. Dixon och Eric gick iväg ifrån mig och Liam. Dem gick in till köket och jag hörde hur dem första signalerna gick fram. Jag var nästa lite nervös och ville helst bara sjunka genom jorden. Varför hade jag inte kört hem henne innan? Hon förtjänade ju bättre än att få åka med en pedofil till taxichaufför till skolan och sedan även hem. Fan vilken idiot du är ibland Justin. Tankarna som virrade runt om kring uppe huvudet, gjorde mig förvirrad. Jag har aldrig fått skuldkänslor över att ha lämnat en tjej förut. Jag knöt min högernäve och gick in till köket och ställde mig framför Dixon och Eric, som blev förvånade.

”Kommer hon?” Dem nickade instämde och jag insåg snabbt att jag skulle vara tvungen att be om ursäkt, för mitt bete tidigare idag. Detta skulle bli första gången jag bad om ursäkt till en tjej.

 

Trots det faktum att det var tisdag och skoldag imorgon, var det över 120 personer i Liams hus nu. Klockan var strax över 10 och musiken dånade en aning för högt ur dem svindyra högtalarna, som var utsprida över hela deras tomt. Jag hade druckit en aning för många glas av vodka och redbull och det hade börjat snurra rejält nu.

”Justin, tack för igår!” Jag vände mig, på tok för fort om och såg blondinen från igår stå bakom mig. Ett par kort, korta short och en magtröja prydde hennes kropp och hennes blonda hår var slarvigt lockat.

”Visst.”

”Vad sägs som att score again?”Hon log flörtigt mot mig och om det inte hade vart för att jag var tvungen att hitta Rue hade jag lätt haffat på det.

”Tyvärr inte nu, senare kanske.” Jag släppte vår korta konversation och gick på jakt efter Rue, som jag inte hade sett under hela kvällen. Folk hade börjat komma redan vid halv 7, så hon borde vara här nu. Jag såg Liam och Dixon stå och prata med några tjejer och gick fram emot dem. Rädd för att låt för desperat funderade ja en stund på hur jag skulle lägga fram det jag undrade, vilket var: Har ni sett Rue?

”Så losers, har ni sett ’min tjej’ som ni ringde innan? Eller bangade hon?” Liam nickade och tittade bort emot den stora ingången. Där stod hon med lockigt brunt hår och en fin vit klänning. Jag visste att jag inte kunde gå bort till henne med än gång, då Dixon och Liam skulle anse mig som en tönt då. Jag gick istället in i köket för att fixa mig en till dricka och en till Rue, som hade vart tom hänt när jag såg henne. Jag fyllde en mugg med vatten till mig, då jag kände att jag behövde nyktra till och en mugg med cider till Rue. Jag lutade mig bakåt för att se om Dixon och Liam hade någon koll på mig – det hade dem inte. Jag gick ut till den stora huvudentrén där Rue tidigare hade vart, med där var hon inte. Fan. Jag gick istället ut till poolen som låg på baksidan och såg henne. Hon höll på att ta av sig sin klänning för att hoppa i poolen. Snabbt började jag springa bort till henne för att stoppa henne.

”Rue!” Hon vände sig hastigt om när hon hörde sitt namn och tittade åt mitt håll. Hennes ansiktsuttryck blev genast dystert när hon hade sett mig och jag blev arg på mig själv, igen. ”Rue, kan vi prata?” Hon rynkade ögonbrynen och la vikt på sin högra höft. Jag förstod själv ironi i det jag sa. Men det var något med henne som ville att jag sa förlåt. ”Snälla?”

”Okej.” Jag sträckte henne en vit handduk som hon virrade om sig och gick sedan bort en bit från poolen, som var full med människor. Vi gick bort emot Liams pool hus och stängde in oss där. Allt ljud som hade vart omkring en det senaste timmarna, stängdes nu av och det blev genast lugnare uppe i mitt huvud.

”Här, förresten.” Jag sträckte fram muggen med cider i och hon tacksamt emot det.

”Vad är det för något?” Hon sniffade på det och tittade med frågandes ögon upp emot mig.

”Cider.” Hon log och tog en klunk. Jag slog mig ner på sängen som fanns placerad i pool huset och gjorde en gest att Rue skulle göra detsamma. Hon drog bort sin handduk hon hade virrad runt kroppen, jag kunde inte låta bli att kolla in henne. Hon hade en riktigt snygg kropp. Hon drog på sig sin klänning och satte sig sen ner.

"Damn she's hot!"

”Så vad ville du prata om?” Egentligen var det en svår fråga. Jag ville be om ursäkt för mitt dåliga beteende. Men jag kände mig nästan skylig att berätta varför jag hade bettet mig så. Fast jag visste att jag inte kunde göra det, men samtidigt kände jag mig elak som ljög emot henne.

”Ehm jo. förlåt. Förlåt för att jag lämnade dig där på pirren. Jag skulle ha kört dig tillbaka till skolan. Antar att jag bara hade ett bad moment och jag lät det fall över dig, förlåt. Och jag menar verkligen det. Förlåt.” Jag tittade in i hennes bruna ögon och hon log emot mig.

”Tack. Hoppas bara du är medveten om att dem där jävla taxi resorna kostade mig halva mitt studiebidrag.”

”Jag ska betala dig tillbaka, jag lovar.” Jag kände skulden komma upp krypandes längs ryggraden och tittade ner på min mugg med vatten i. Jag tog en klunk och svalde sedan hårt. Lite ovanligt hårt för Rue vände blicken åt mitt håll.

”Du behöver inte betala mig i Justin.”

”Förlåter du mig?” Jag reste mig upp och ställde mig framför henne i sängen. Hon tittade upp på mig och jag ner på henne. ”Jag lovar to make it up to you.” Jag höjde mitt högra ögonbryn och bet mig hårt i läppen. Jag var kåt. Hennes blick fladdrade iväg till dörren som i samma sekund öppnades och Eric kom in.

”Oh Justin, var det inte du sa som att Rue inte var din tjej?” Jag skakade oförstått på huvudet. Varför trodde han det?

”Va?” Sa Rue.

”Du har ju lagt din hand på hennes axel. Precis som du alltid gjorde med Annie?” Jag svalade hårt. Tankar om Annie ville jag inte ha upp i huvudet. Definitivt inte nu.  Jag hade själv inte märkt att jag hade lagt min hand på hennes axel, men den passade där.

”Annie?” Frågade Rue och skiftade sin blick till mig.

”Mitt ex. Som jag var otrogen mot.” Det sista mumlade jag, så att ingen skulle höra.

”Vad sa du?” Inget mimade jag.

”Kan du dra eller, Eric? Gå och knulla någon förstaårs elev eller något.” Han log instämmande och gick sedan ut och lämnade mig och Rue ifred. Min blick föll emot Rue igen och jag kände att jag behövde ett ligg. Frågan var om hon skulle gå med på det? Eller om hon bara skulle hon banga, på grund av det jag hade gjort tidigare idag? Jag la min hand på hennes kind och tittade in i hennes blå ögon och bet mig i läppen, igen. Hon tittade på mig med en nervös blick.

”Jag ska gottgöra dig. Vad säger du?” Jag slutade titta in i Rues ögon och tittade istället på sängen hon satt i. Hon reste sig hastigt upp när hon förstod mitt förslag.

”Du behöver inte gottgöra mig Justin. Jag klarar mig. Och jag förlåter dig. Hejdå.” Hon försvann fort ut ur det lilla pool huset. Jag satte mig ner i sängen och satte armbågarna på mina lår och lutade huvudet mot mina handflator. Fan hon hade verkligen nobbat mig och bara stuckit. Vad var det med henne egentligen? Ingen nobbade Justin Bieber när det kom till att ligga.

Till min fördel hade hon lämnat kvar sin mugg med cider kvar, som enligt mig var som att dricka saft. Jag tog den och hällde snabbt i mig den, jag kände för att bli redigt full, igen. Jag lämnade kvar den tomma muggen och gick med hastiga steg ut ur huset. Utanför stod ett stort gäng med människor. Jag tog ens dricka och drack snabbt upp den, sen slängde jag iväg den och gick sedan i riktig mot huset. Det var bra mycket mer folk nu än när jag hade lämnat huset, för att prata med Rue. Det var omöjligt att ta sig fram, men efter att ha strulat med några första års tjejer och hälsat på några i min egen klass lyckades jag äntligen ta mig fram till köket, där all dricka fanns. Tack och lov. 

Rues perspektiv:

Jag stod och dansade med några killar, som tydligen skulle gå i min klass. Folk trängde sig som bara den och jag kände att jag behövde gå ut för att få luft. Jag gjorde mitt bästa för att ta mig fram, men efter att i stort sätt ha dragit bort människor ifrån min väg var jag framme. Jag gick ut på en stor terrass som hade trappor på vardera sida, som ledde ner till den stora poolen och pool huset, som jag och Justin hade befunnit oss i. Hade han försökt få mig att ligga med honom innan? Tänk om han hade blivit aggressiv och tvingat mig? då hade han ju tagit min oskuld. Jag skulle aldrig låt någon som Justin ta min oskuld, aldrig.

 

Jag ställde mig och lutade mig fram över räcket på terrassen och tittade ut över poolen. Det var inte speciellt mycket folk, eftersom alla var inne i huset. Jag såg Justin stå helt ensam och hälla i sig ännu en mugg med dricka. Höll han alltid på såhär? Hans kropp kan inte må bra av all alkohol och sådant. Helt plötsligt föll han bara ihop. Han låg som en talrik kräm ner på marken och hans ena hand var i poolen. Folket vid poolen, såg det hela som vardagsmat så jag kände mig tvungen att hjälpa till. Jag sprang ner till honom och lyfte upp hans huvud som låg på hans ena arm, som han hade under huvudet. Han var medvetslös, helvete. Jag lyfte upp hans tunga kropp och stöttade han på mig. Med tunga steg gick jag emot poolhuset. Han hade nu börjat reagera lite och jag hörde han mumla, tur det. Jag la han ner i sängen och hämtade ett glas vatten. Jag badade en trasa med vatten som jag tryckte lätt emot hans ansikte. Mamma och pappa hade inte alltid varit hemma när Court var in min ålder, så jag hade snabbt lärt mig vad man ska göra i sådana här situationer.

”Rue?” Sa Justin trött.

”Ja.”

”Vad fan håller du på mig? varför lätt du mig inte bara….” Han somnade om och jag kände själv hur mina ögon började gå i kors. Jag behövde komma hem och sova. Det var skola imorgon och mamma var säkert skit orolig. Jag öppnade kuvertväskan jag hade lagt i sängen. Skit också, jag hade glömt plånboken hemma och jag hade druckit. Enda chansen att komma hem var att gå och med tanke på att jag hade världens sämsta lokalsinne, var inte det ett alternativ. Jag gick bort till den lilla toan som fanns inne i pool huset och letade efter något jag kunde byta om till. Min vita klänning var fuktiga av dricka och svett och att sova i den, skulle inte vara skönt alls. Jag hittade till slut en stor blå skjorta, som antagligen tillhörde Liams pappa. Den fick duga. Jag drog av mig min klänning och bytte om. Sen tassade jag trött ut till sängen igen. Justin låg trött och sov med båda händerna under huvudet. Han snarkade lätt och pratade lite i sömnen.

Jag kände en arm runt min midja och vände genast mitt huvud emot gestalten som låg jämte mig. Justin låg tätt bredvid och sov som en stock. Hans huvud låg lätt placerat vid min nacke och hans andedräkt, som inte var speciellt fräsch, gjorde att jag fick gåshud.  Jag kunde inte låta bli att le. Men i samma sekund såg jag klockan och insåg att jag hade missat halva skoldagen, helvete! Jag slog hårt till Justin på armen och han satte sig upp med ett ryck. Han tog en hand mot huvudet och man såg hans smärta – han var bakis.

”Vad i helvete Rue! Vad håller du på med?”

”Vi har missat halva skoldan, vi måste iväg nu.” Han höjde ögonbrynet, som om att jag var dum i huvudet.

”Det är okej. Vi har bara en lektion kvar ändå och det är engelska, vilket vi lika gärna kan göra här hemma.” Han hade rätt. Dock kände jag mig skyldig som inte hade ringt och sagt att jag inte kom till skolan. ”Jag har rätt, erkänn det bara.” Jag nickade. ”Så prinsessan sov du gott i min famn eller? Det verkade som att du trivdes.” Han hade rätt, jag hade aldrig sovit så skönt i hela mitt liv, men det ville jag inte erkänna.

”Det var la het okej.” Han höjde sådär på ögonbrynet igen och han förstod att jag ljög.

”Om du säger det så. Aj! Kan du hämta ett glas vatten tror du? Mitt huvud mår inte bra.”

”Visst.” Jag reste mig upp och insåg att skjortan jag hade lånat igår inte var tillräckligt lång för att skymma hela min rumpa och jag visade halva för Justin. Hon log imponerat och jag kunde inte låta bli att rodna. Mina rosa spetstrosor syntes igenom den tunna skjortan och jag såg ut som en slampa. En slampa som var oskuld. ”Här.” Jag sträckte fram glaset till honom och han tog tacksamt emot det.

”Tack förresten.”

”För vad då?”

”Du drog in mig hit igår. Jag hade antagligen ramlat ner i poolen eller något och dött om du inte hade gjort det, tack!” Jag kunde inte låta bli att skratta åt det sista.

”Inga problem, fick dock sota för dem fem gångerna du sprang upp och spydde inatt.”

”Fy. Jag spyr aldrig på fyllan, vet inte vad det är med mig. förlåt.”

”Det är okej.” Våra blickar fastnade i varandra och det föll en tystnad över oss. Jag kunde inte bestämma mig för om den var pinsam eller ej, men det var något speciellt med den. Tre sekunder senare öppnas dörren och in genom dörren kommer en större man med kort brunt hårt och lätt skäggstubb.

”Oj, var inte mening att störa. Letade efter Liam, har ni sett han?” Vem var han?

”Nej Mr. Jones jag har inte sett han.” Svarade han. Det måste vara Liams pappa, dem hade samma efternamn.

”Tack, Justin. Har du någon aning om hur mycket folk det var här igår?” Jag tittade på Justin och skulle precis slänga ut mig 150 personer, men Justins blick sa nej och jag förblev tyst.

”Inte mer än vanligt. Femtio kanske? Ganska lugn kväll.” Justin var bra på att ljuga, det var ingen tvekan om den saken. Mr. Jones nickade tackande och gick sedan ut.

”Så prinsessan. Jag ska ta en dusch, hänger du med?” Jag tittade förvånat på honom, vad skulle jag svara?

 


Chapter 5!!!! Börjar ju hända lite nu, gansak segt fortfarande, men det kommer! Så vad tyckte ni om Rue och Justin? Bra/dåligt? KOMMENTERA!

 

Om ni kommenterar rejällt kommer det upp ett till imorgon. SÅ KOMMENTERA BABES! PUSS! 

 


Comments
Written by: Anonym

Meraaaaa

2012-12-12 @ 07:46:06 -



Written by: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2012-12-12 @ 09:07:17 -



Written by: anna

Meer :D sjukt bra :D

2012-12-12 @ 14:52:52 -



Written by: Hanna

Meeeer!! Skit bra!! Jag tycker att Rue och justin ska bli ett par! ;) hehe

2012-12-12 @ 15:36:57 -



Written by: Emma

Braaa! Men en fråga bara: har hon blåa eller bruna ögon? Haha...

2012-12-12 @ 17:07:20 - URL: http://emsenk.blogg.se



Written by: Farin

Såååååååååå bra!

2012-12-12 @ 18:27:06 -



Written by: Johanna

Det här är så grymt bra, lätt en av de bästa noveller jag läst :)

2012-12-12 @ 18:41:37 -



Written by: :D

SÅ JÄVLA GRYMT!!

2012-12-12 @ 18:55:40 -



Written by: Emelie

Jätte bra! <3

2012-12-12 @ 20:12:30 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Written by: Anonym

Jääääääätttttteeeebra!!!

2012-12-12 @ 21:50:09 -



Written by: Sara

SåÅ FUCKING GRYM!!! MEEEEERAAAAA!:))):DD

2012-12-13 @ 16:55:13 -



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback