Date: 2013-01-27 | Time: 20:38:09

Filed under: Trust is something you have to earn.
10

Chapter 10 - One more night

Tidigare: Rue kröp ner under mitt vita täcke och gjorde detsamma. Hon la sina händer under huvudet och vred sig emot mig. Hennes ögon tittade intensivt i mina och jag kände hur mitt hjärta började klappa. Vad var det med henne som gjorde mig så knäsvag?

”God natt Rue. Sov gott!” Hon log och jag gav henne en lätt puss på pannan.


Rues perspektiv:

Hela min mage var full utav fjärilar som flög omkring av lycka. Justins arm låg tätt om min midja, precis som när vi hade sovit i Liams pool hus. Hans parfym kände jag fortfarande en svag lukt av och hans hår såg fortfarande perfekt ut, trots dem 9 timmars sömn vi hade fått. Jag slickade mig om läpparna och försökte sedan ta mig ut ur Justins grepp utan att veka honom, frukost var det minsta jag kunde göra efter att ha fått sova här och fått mat igår kväll. Jag tassade ner till köket och tog fram alla ingredienser som behövdes till pannkakor och satte sedan igång med att blanda ihop allt. Jag nynnade på baby samtidigt. Jag märkte först efter att tag hur iskallt det var här inne.  Det var november och här i L.A var det alltid varmt. Min blick föll ut genom fönstret det öst ner regn och allt var gråt. Det var inte en människa på stranden och vågarna på havet var gigantiska.

Jag gick in till vardagsrummet som låg precis jämte köket och tog en filt som låg i soffan och placerade den över mina axlar. Den värmde lite, men jag hade helst haft ett par byxor på mig. Justins stora t-shirt var inget vidare värmeställe. Jag gick tillbaka in i köket och fortsatte med mina pannkakor.

”FAN vad kallt här är!” Justin kom gående ner i trappan emot köket. Han hade satt på sig en stor huv tröja och jogging byxor.

”Jag vet, vad har hänt?” Justin skakade på huvudet och ställde sig jämte mig.

”Vet inte? Stormen har la slagit ut värmegrejen eller något? Jag vete tusan!”

”Jag tror den har slagit ut strömmen, spisen funkar inte!” Sa jag i panik när jag insåg att det inte skulle bli några pannkakor till frukost. Justin tittade oroligt på mig och gick sedan ut till garaget via en dörr som fanns i köket. Jag följde efter honom. Han gick fram till ett stort skåp och fixade och trixade, men inget verkade funka. Justin gick suckade tillbaka till mig.

”Det är säkert strömavbrott på hela gatan, det finns inget jag kan göra.” Han lät besviken.

”Det är lugnt, vi får bara ta och äta något annat till frukost.” han nickade och log.

”Du får helt enkelt komma tillbaka och göra pannkakor någon annan gång.” Jag nickade och kände hur det hettade till om mina kinder. Han ville att jag skulle komma tillbaka.

 

Det fanns inget att göra. Att titta film gick inte längre för baterit på Justins laptop var slut. Tvn funkade fortfarande inte och att spela monopol var inte ett alternativ. Vi satt placerade i Justins säng och suckade båda två. Dem hade skickat ut varningar via facebook och alla möjliga saker, som du kan tänka dig ha som app på facebook, att det var strängt förbjudet att gå ut. Stormen var riktigt kraftig och det hade redan varit några dödsfall. Jag lutade mitt huvud emot Justins axel och svalade. Jag kände mig en aning yr och jag märkte varför jag skulle ha behövt stanna en natt på sjukhuset. Jag hade ont i magen och ville bara skrika, det var tusen gånger värre än mensvärk.

”Justin, jag behöver något smärtstillande.” Justins ansikte for snabbt till mitt. Hans ansiktsuttryck visade rädslas.

”Vad är det med dig?” frågade han otroligt.

”Jag är lite yr bara” ljög ja. Jag ville inte säga allt då skulle han garanterat gå ut i stormen och köra mig till sjukhuset. Jag klarade mig ändå. Han reste sig hastigt upp och gick in i badrummet som var hans egna och hämtade ett glas vatten och några vitatabletter till mig.

”Tack Justin.” Han la sig jämte mig igen och la nu sin arm bakom mig som stöd. Jag började se suddigt och snart sjunk jag in i en djup sömn.

 

Justins perspektiv:

Det var jobbigt att se Rue såhär. Jag ville inte se henne må dåligt utan jag ville att hon skulle må bra. Jag förtjänade mer att ligga där än hon. Hela hon skakade av sköld och hennes fina läppar var nu i färgen blå. Jag la mitt stora duntäcke över hennes smala kropp och kröp ner under det för att ge henne min värme. Jag kramade om henne så gått det gick. Sen somnade även jag.

 

PANG! Jag vaknade hastigt till och tittade ut emot min balkong där ljudet hade kommit ifrån och sedan ner bredvid mig. Rue såg likadan ut som innan. Utanför dörren, till min balkong, stod Liam. Han skrattade åt mig. Fan han fick inte se mig med Rue, absolut inte. Killarna skulle döda mig. Jag reste mig hastigt upp ur sängen och gick emot dörren där Liam stod, öppnade den och sa,

”Vada fan gör du här?”

”Du har fan all dricka här, vad tror du?” Jag skakade på huvudet förvånad över att han inte hade sagt något om Rue. ”Så Rue, vad fan gör hon i din säng. Du vet vad grabbarna kommer att säga. Speciellt när hon är en av dem där.” Jag tittade ner i marken, jag kunde inte hjälpa mig själv jag ville vara nära henne. Jag hade känt henne i vadå, en vecka? Men jag var liksom fast vid henne, hon förstod mig på något underligt sätt trots att hon knappt kände mig. Det var något speciellt med henne.

”Hon kom hit innan idag, hade ingenstans att ta vägen. Jag kan fan inte låta henne dö typ, Liam. Det förstår du också.” Han nickade instämmande.

”Kan du hämta drickan?”

”Vänta här och gör inget dumt.” Jag höll tummarna för att Liam inte skulle ge sig på Rue, men kåt som han var, vore inte det konstigt. Jag sprang ner till garaget där jag hade drickan och sprang sedan upp, men saktade av lagom före för att Liam inte skulle märka att jag sprungit.

 

Som jag hade förutsett, satt nu Liam på sängkanten och smekte Rue över kinden. Rue var utslagen av tabletterna hon hade tagit tidigare och hade inte kraft nog att göra motstånd. Jag visste inte vad jag skulle göra. Om jag försvarade Rue så skulle jag få skit av killarna, men annars skulle Rue antagligen bli våldtagen.

”Here it is!” Liam ryckte till och hoppade till min lycka ner ifrån sängkanten och emot mig. ”Du vet att man inte ska vara ute va? Dem har varnat överallt!”

”Sen när bryr du dig om vad man ska göra? Vad fan är det med dig?”

”Jag är bara lite yr. Det är nog därför. Hälsa killarna!”

”Va ska du inte med?” 

”Jag kan inte lämna Rue här med alla saker. Om hon hittar något är vi helt körda!” Han klappade till mig på axeln och nickade imponerat.

”Tur att du tänker biebs!” Någon minut senare var han ute i huset med flaket. Jag kunde andas ut. Jag gick och la mig i sängen igen och Rue vaknade till lät.

”Justin?” Sa hon så lågt att jag verkligen fick anstränga mig för att höra. ”Vem var här?” Jag svalade hårt.

”Det har inte varit någon här?” Jag ville inte ljuga för henne, men samtidigt orkade jag inte förklara.

”Men det var ju någon som tog på mig och jag kände att det inte var dina händer Justin. Det var någon här!”

”Du måste ha drömt Rue. Kom.” Jag lyfte upp henne lite lätt så att hon satt lutade mot mitt bröst. Jag drog min hand över hennes hår och hon log. Jag tror nog att hon var lite hög efter alla tabletter jag hade gett henne, men bättre det än att hon mådde dåligt!

”Justin?” Frågade hon.

”Ja, Rue?”

”Jag vill berätta en sak för dig, du får inte säga det till någon, okej?” Jag nickade. ”Du är super snygg!” Sen somnade hon.

 

”Tack så jätte mycket för allt Justin. Allt du har gjort det senaste dygnet har vart jätte snällt, verkligen! Jag lovar att make it up to you!” Hon stod framför mig utanför hennes stora vita hus. Hennes hår var slarvigt uppsatt i en boll och såg ganska trött ut, trots det var hon riktigt snygg.

”Det var inget Rue. Det är jag som ska tacka för sällskapet!” Jag hann inte stoppa mig själv från att säga det sista, men det var ju sant. Jag såg att Rues kinder blev lite lätt rosa och hon tittade ner i marken.

”Vi ses på måndag!” Hon sprang upp för trappan och in i sitt hus, sen såg henne jag inte längre. I samma ögonblick ringde telefonen.

 

Jag stressade ut ur min säng. Mitt huvud snurrade och jag ångrade genast att jag hade gått med på att festa på en söndag. Jag ställde mig framför spegeln och försökte rätt till mitt hår, men det var hopplöst! Det fick bli keps idag. Jag kliade mig i ögonen och såg sedan till mig rädsla att det låg någon i min säng. Fan. Jag gick fram till sängen och såg till min rädsla att det var Anni. Fan helvete hur kunde jag ha låtit det här hända? Och speciellt efter dem timmarna jag hade haft med Rue? 


KOMMENTERA

Inget i skolan den här veckan, så ska försöka fixa ett kapitel till så snabbt som möjligt! 


Comments
Written by: Farin

Du vet Stuck In the Moment, det var den som spelades i början och han är ju så gullig i den samtidigt som de var som ett gift par. Och i sista stycket spelas nothing like us, och då var det verkligen att föreställa sig att han tänker låten till Rue när han ser Anni. Mixen med låtarna och kapitlet får mig allvarligt tårögd. Inga ord, helt fuckin speechless och nu låter jag som en jävla Alexander Bard, iaf grymt kapitel! :)

2013-01-27 @ 21:01:14 -



Written by: Emelie

Jätte bra! <3

2013-01-27 @ 21:33:02 - URL: http://bieberrstorys.blogg.se



Written by: Anna

Jättebra :):)

2013-01-27 @ 23:54:18 -



Written by: Anonym

OMG OMG OMG OMG OMG!!

2013-01-28 @ 18:44:15 -



Written by: Johanna

Hejdär! Jag har precis påbörjat en ny blogg med en ny novell som heter You're my disease på www.myscript.blogg.se ! Novellen handlar om Justin Bieber och jag hade vart jätte glad om du kikade in och gav mig lite respons!

2013-01-28 @ 21:50:00 - URL: http://www.myscript.blogg.se



Written by: maja

super bra! började jag läsa imorse och kunde bara inte sluta så på varje rast var jag inne på bloggen och läste! hoppas det kommer nytt snart för jag vill verkligen fortsätta läsa!

2013-01-29 @ 17:26:13 -



Written by: :D

otroligt bra!:D

2013-01-29 @ 20:26:42 -



Written by: Anna

När kommer nästa kapitel? :D

2013-01-30 @ 16:25:38 -



Written by: Sofia

Haha! "Du är super snygg!" Gryymt!! :DD

2013-02-01 @ 23:50:33 - URL: http://Biebercrew.blogg.se



Written by: FELIICIA

Den här novellen är så himla bra! Älskar den!! :D

2013-02-02 @ 18:10:52 - URL: http://feliicialinnea.blogg.se



Ditt namn:

E-mail: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:

Kom ihåg mig?



Trackback